Har fått blodprøve svarene jeg tok i starten av syklusen. Sto jeg skulle ta de dag 1-3 var det vel... Og de ble tatt dag 1. Men trenger litt hjelp.
Her er resultatet:
LH 5,8 (ref.verdi 1,0-12,0)
Østradiol 0,09 (ref.verdi 0,11-0,22)
FSH 8,76 (ref.verdi 1,00-12,00)
Og da ser jo Østradiol for lav ut... [8|] Men jeg lurer på om dette kan skyldes at jeg tok den allerede dag 1. Eller burde den vært normal også så tidlig... Og hva kan dette bety?
Har jo normal progesteron... Men kan jeg ha dårlig eggkvalitet f.eks??
Ser ut som når jeg kikker på nettet, så finner jeg ulike referanseverdier for østradiol og ved noen nettsider ligger mine verdier innenfor normalen. Hm...?? Vet jo at østradiol varierer når i syklusen den er tatt.
Prøvene fra dag 21 ser slik ut:
Progesteron 32,1
LH 2,6
Østradiol 0,35
FSH 3,06
Prolactin 190
Fritt tyroxin 14
TSH 1,55
Bare lurer på om dere har deres prøvesvar til sammenligning? Hadde vært interessant. Tenker litt på hvordan mine hormon verdier kanskje kan si noe om mine sjanser ved prøverør...
Her er resultatet:
LH 5,8 (ref.verdi 1,0-12,0)
Østradiol 0,09 (ref.verdi 0,11-0,22)
FSH 8,76 (ref.verdi 1,00-12,00)
Og da ser jo Østradiol for lav ut... [8|] Men jeg lurer på om dette kan skyldes at jeg tok den allerede dag 1. Eller burde den vært normal også så tidlig... Og hva kan dette bety?
Har jo normal progesteron... Men kan jeg ha dårlig eggkvalitet f.eks??
Ser ut som når jeg kikker på nettet, så finner jeg ulike referanseverdier for østradiol og ved noen nettsider ligger mine verdier innenfor normalen. Hm...?? Vet jo at østradiol varierer når i syklusen den er tatt.
Prøvene fra dag 21 ser slik ut:
Progesteron 32,1
LH 2,6
Østradiol 0,35
FSH 3,06
Prolactin 190
Fritt tyroxin 14
TSH 1,55
Bare lurer på om dere har deres prøvesvar til sammenligning? Hadde vært interessant. Tenker litt på hvordan mine hormon verdier kanskje kan si noe om mine sjanser ved prøverør...