Blodprøve for hCG-måling

Får dere ta prøve hos legen uten «grunn»? Bare hørt de ikke vil ha folk inn før uke 12 siden mye enda kan skje...

Sist jeg var gravid var jeg usikker på når legen ville ha meg inn så sendte en Mail for å høre. Fikk time i uke 7 eller 8, husker ikke heilt. Bytta lege for litt siden og når jeg hentet journalen stod det jeg var tidlig inne pga jeg var bekymret gravid [emoji28] takk for den liksom [emoji12]

Først tok jeg ifbm. at vi er gravid ved hjelp av assistert befruktning. Men når jeg ønsket ny blodprøve nå hos fastlegen så mente han det ikke var nødvendig. Men jeg fikk trumfet det gjennom likevel [emoji4]

Dpo er dager etter eggløsning? Usikker på når eggløsning var, har lang og uregelmessig mens... Er ca 6+4 i dag

Ja, det stemmer [emoji2] Hvis du er 6+4 i dag så er du ganske mange dager etter eggløsning hehe. Så da er det sikkert ikke like lett p henge med i dpo- dagene [emoji5]

Fikk svar på blodprøven som var tatt i går, 21 dpo, 5+0. Den lå på 1990.

16 dpo = hCG 403
21 dpo = hCG 1990

Heldigvis en veldig fin stigning [emoji173]️ Skal ta den siste blodprøven i morgen, 5+2 (23 dpo).

Fått svar på den siste blodprøven nå, og alt ser bra ut så langt [emoji1374][emoji173]️

hCG-verdier:
16 dpo: 403
21 dpo: 1990
23 dpo: 3963

Back
Topp