Blodoverføring

Junibarn84

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Marsboerne
VIP
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
Noen her som har hat det?
Er det vondt? Tar det lang tid å komme seg etterpå?

Hvis det er blødning / blodmangel som gjør deg slapp og dårlig, så er du i fin form igjen i det blodoverføringen er ferdig gått inn. Eneste smerten er et lite stikk når de legger inn veneflonen.

Fikk det etter min første fødsel.
De la det når jeg lå i narkose, så merket ikke noe til det..

Merket ikke noe når jeg våknet igjen heller, og formen kom seg ganske raskt selv om jeg var sliten og sånn de første dagene.

Gjør ikke vondt. Bortsett fra at du må ha en venflon da. ;) Det går stort sett komplikasjonsfritt. Men som med alt av medisiner/blodprodukter kan man reagere. Vanligst da er feber/frysninger. :)

Måtte ta 3 runder etter akutt keisersnitt med storesøster for 6 år siden. Grudde meg voldsomt, fordi jeg besvimer av synet av masse blod.. Sykepleierne dekket posen + slangen med putetrekk og bandasje, haha, så jeg ikke fikk se noe som helst rødt :P Det var ikke vondt i det hele tatt, bare tanken som var ekkel for min del. Som regel går det jo fint igjen etter én runde, men fordi jeg mistet veldig mye blod ble jeg ikke bra igjen før runde 3.

Nei, jeg syns ikke det var vondt. Det er naturligvis litt ubehagelig, men egentlig går det veldig veldig greit :)

Fekk det etter fødsel, 2 poser. Hadde fått feil nål, så da vaktskifte var og jeg ringte på klokken, hadde det gått 6 timer, og pose nr.2 var fortsatt halvfull. Da gråt jeg meg til og ta ut veneflonen, var voldsomt trykk i handa. Dem beklaget seg, og sa at jeg hadde fått feil nål. For det skal ikke Gjøre vondt, og det skal ikke ta så lang tid:)

Går nok veldig bra skal du se:)

Jeg fikk det etter hastesnitt :) En av de beste følelsene i verden! Jeg hadde mistet masse blod under hastesnittet og var så innmari kald langt inn i margen... Fikk varmt blod og sovnet tvert :) Brukte litt tid på å komme meg, men det var fordi jernlageret var ganske lavt :)

Gjør det vondt så er det noe feil. Jeg fikk 6 poser fordelt på 3 runder etter fødselen og 2. runde gjorde veldig vondt og gikk veldig sakte etter 2 timer og veldig liten framgang viste det seg at veneflonen hadde blitt skadet og jeg ikke fikk blod inn. Kom en mann fra en annen avdeling og satte en ny veneflon (den 3.) mens jeg ammet lille gutt, etter det kjente jeg det ikke. Ble bedre etter hver pose med blod men pga komplikasjoner tok det mange uker før jeg kunne stå uten å være svimmel.

Back
Topp