Blodig utflod

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Har hatt brun og rosa utflod i litt over en uke. Varierende mengde, men stort sett så liten mengde at det bare kommer på papiret og ikke i trusa. Fredag denne uken hadde jeg ganske blodig utflod, før den ble rosa igjen lørdag og brun i dag. Kan virke som det kommer mest når jeg er aktiv da det er mest på dagtid mens jeg er på jobb og lite eller ingenting på kveld og natt. Blir veldig urolig av dette.. Hadde slått meg til ro med at det nok var vanlig for meg, men så kom den blodige utfloden på fredag. Noen som har det samme eller har opplevd lignende i tidligere svangerskap? Om dette skulle være forvarsel på SA så burde det vel snart skje noe mer?
 
Det kan være alt mulig egentlig. Jeg tipper irritette slimhinner, i og med at det skjer når du er aktiv. Men har jo lest at det kan være starten på en SA.

Jeg hadde en lignende episode i forrige uke, bare at det for mitt vedkommende bare var en episode med rosa utflod som gikk over med en gang. Da jeg googlet det skjønte jeg at det er vanligere enn man skulle tro og ble litt beroliget.

Hvis du likevel er bekymret så anbefaler jeg deg å få lege til å måle hcg. Hvis verdiene stiger i normalt tempo er du med stor sannsynlighet fortsatt gravid. Hvis blødningene fortsetter eller blir plagsomme ville jeg bestilt GU. Det kan jo være en infeksjon eller noe som irriterer der nede.
 
Jeg blir alltid redd når jeg ser blod, tror det er logikk i kroppen vår om dagen. Jeg har en gang tidligere oppdaget litt friskt blod kun på papiret, og det har gått over med en gang. Litt brunlig utflod innimellom uten sammenheng med det friske blodet, men fortsatt hatt symptomer på graviditet og vært på tul etter dette. Plutselig i dag tidlig fikk jeg igjen litt friskt blod på papiret, men har bare roet meg med at enten er det da mensen skulle vært her eller at det er sånn som kan skje. Tror ikke det er lurt å bekymre seg for mye, det er nok vanligere enn vi tror:happy: ps. har aldri vært gravid før og ikke tidligere erfaringer med dette.
 
Jeg blødde mye friskt blod i uke 4 og 5 og deretter en del brun spotting (som er gammelt blod). Men jeg hadde ikke smerter. Var sikker på at jeg hadde mistet, men så viste det seg på tidlig ultralyd at den lille levde i beste velgående. Det kan være mange grunner til at man blør, for eksempel skjøre slimhinner som er nevnt her. Men det er naturlig å bli bekymret, så en HCG-måling eller tidlig ultralyd kan kanskje roe nervene.
 
Har aldri (bank i bordet) hatt det i noen av mine svangerskap, men det er vell helt normalt.
Men skjønner godt du blir urolig, så kanskje lurt å gjøre det som må til for at du kan slappe av ❤️
 
Forstår godt at du et bekymret, men husk at det som regel går bra selv om du opplever å blø litt. Denne artikkelen gir deg dessverre ingen fasit, men kanskje den kan berolige deg litt. Vi har også en podcast som handler om blødning i svangerskapet, dersom du har lyst til å lytte. Er du usikker og redd så bør du kontakte legen din. Ønsker deg alt godt og håper det ikke skjer noe med lille spire i magen.
 
Tusen takk for alle svar. Sitter og venter på legekontoret nå, håper å få tatt en HCG-måling så jeg slipper å bekymre meg så mye.
 
Hadde uskyldige småblødninger tidlig i mitt første svangerskap. Gikk helt fint for meg. Håper det bare er noe uten betydning for deg også :)
 
Hei

Jeg har blødd litt hver dag i to og en halv uke nå:sorry: er sånn som hos deg at det kun kommer litt rosa/lyst brunt på papiret etter dobesøk. Har vært hos lege og målt HCG, skal tilbake dit på torsdag for å ta ny HCG prøve. Tok en privat ultralyd tirsdag forrige uke som viste et bankende hjerte:)
Men disse blødningene bekymrer meg veldig selv om hjertet slo. merker jeg blør mer når jeg er mye aktiv, har en veldig tung jobb så blør alltid der. I går hjalp jeg mannen å vaske butikken hans, ble veldig sliten og da vi kom hjem fikk jeg vondt i magen og det kom blod igjen(rosa på papiret, men litt mer enn vanlig):eek: lå i senga i to timer og så gikk magesmertene over. Føltes ikke som mensensmerter, mer som kynnere, men tror det er litt tidlig. Er 8+4 i dag.
Uff dette ble langt, men ville bare få frem at jeg og blør daglig, men er tilsynelatende fortsatt gravid. Vil jo tro at det hadde satt skikkelig i gang nå hvis det var en SA?
Lykke til hos legen, håper alt går bra:)
 
Eg hadde mykje rosa/brun/blodig utflod i første svangerskap (som gjekk bra), har ikkje noko så langt i dette. Men eg hadde og mykje spotting/blodig utflod forrige svangerskap (som endte i SA) så greit å få sjekka hcg stigninga :Heartred Sannsynligvis er alt i orden, håper du får gode svar!
 
Jeg blødde mye friskt blod i uke 4 og 5 og deretter en del brun spotting (som er gammelt blod). Men jeg hadde ikke smerter. Var sikker på at jeg hadde mistet, men så viste det seg på tidlig ultralyd at den lille levde i beste velgående. Det kan være mange grunner til at man blør, for eksempel skjøre slimhinner som er nevnt her. Men det er naturlig å bli bekymret, så en HCG-måling eller tidlig ultralyd kan kanskje roe nervene.
Beroligende å lese dette! Jeg holder på med IVF (prøverørsbehandling) og har spottet og blødd i noen dager nå. Det renner/drypper hver gang jeg går på do, men har tilnærmet ingenting i truseinnlegget. Er på dag 3+5 og skal ikke ta blodprøve før på torsdag. Prøver å holde håpet oppe, men det er virkelig lettere sagt enn gjort!
 
Takk for at dere deler erfaringer! Tok HCG-blodprøve i dag og skal tilbake på torsdag for prøve nr 2. Da er det bare å håpe på det beste så lenge!
 
Beroligende å lese dette! Jeg holder på med IVF (prøverørsbehandling) og har spottet og blødd i noen dager nå. Det renner/drypper hver gang jeg går på do, men har tilnærmet ingenting i truseinnlegget. Er på dag 3+5 og skal ikke ta blodprøve før på torsdag. Prøver å holde håpet oppe, men det er virkelig lettere sagt enn gjort!

Har du tatt en graviditetstest da? Så tidlig kan det kanskje være festeblødninger.
 
Sniker fra mars. Jeg hadde småblødninger og spotting, alt fra rosa til brunt, fra uke 5 og helt frem til uke 9, så sporadisk frem til uke 21.
Er nå i uke 35. Legene fant aldri ut årsaken. Det er skummelt, men det betyr nødvendigvis ikke at noe er galt.
 
Eg hadde mykje rosa/brun/blodig utflod i første svangerskap (som gjekk bra), har ikkje noko så langt i dette. Men eg hadde og mykje spotting/blodig utflod forrige svangerskap (som endte i SA) så greit å få sjekka hcg stigninga :Heartred Sannsynligvis er alt i orden, håper du får gode svar!

Hvor lenge hadde du brun utflod før det gikk galt?
 
Negativ test :( blør mer nå og brystene er ikke lenger ømme. Alt tyder på at dette ikke har gått bra :(

Ja da er det nok tryggest å belage seg på ny runde. Negativ test er dessverre det sikreste tegnet på at man ikke er gravid, 3+5 tilsvarer vel 12 dager etter eggløsning/uttak og da får de fleste positiv test hvis det er gravide. Jeg har selv hatt ivf og vet hvilken påkjenning det er. Det finnes et kjempefint forum her inne for assistert befruktning hvis du ikke allerede har oppdaget det. Lykke til videre :Heartred
 
Hvor lenge hadde du brun utflod før det gikk galt?
Litt komplisert tilfelle, men eg hadde svak hcg stigning og spotta konstant i ca tre veker før hcg begynte å synke og eg fekk skikkelig blødning. Men dette var ein ufullstendig spontanabort der eg eigentlig hadde mista allerede, men hcg fortsatte å stige allikevel fordi det var noko vev igjen i livmora. Uansett godt å få sjekka hcg stigninga, viss den er ok er sikkert alt bra ;) Vi såg med ein gang at min var alt for dårlig og at noko var galt...
 
Håper du får svar, vondt å gå å lure lenge.
Jeg opplevde SA i november som begynte med brun utflod bare på toalett papiret og som ikke gikk over til rød mensen blødning før den dagen jeg mistet, en uke etter utfloden begynte.. hadde ingen smerter i magen eller ryggen.
Mistet dessverre samme kveld som jeg fikk stor blødning.
 
Første HCG-måling på 18 000, så foreløpig ser det ihvertfall bra ut sånn jeg skjønner det. Prøven ble tatt 5+6. Usikker på hvor mye én måling egentlig forteller så jeg får bare vente i spenning på neste blodprøve.
 
Back
Topp