Blodig slim i avføringa...

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
De siste to bleiene jeg har skifta idag har det vært blodig slim iblandet bæsjen. Etter å ha snakka med mamma, og googla litt lurer vi på om det kan være en form for hemoroider i forbindelse med hard mage...hun har fått litt mer velling de siste par dagene, og litt nan i mm idag og i går kveld, så lurer nå på om hun rett og slett har hard mage. Hun krester og krester, har bytta 4 bæsjebleier med bare bittelitt i idag. Men altså med noe blod iblandet. Skal ringe legekontoret i morra å høre, men orker ikke å løpe til legevakta på en søndag når hun ellers er i fin form og spiser godt.

Er det noen som har opplevd, eller hørt om noe liknende???

Nei, det har jeg ikke opplevd. fie får også velling på kveldstid og et par skjeer grøt på dagtid....men hun blir ikke hard i magen, bærsjer ca 1 gang om dagen, og det er MYE :P

Jeg hadde også ville ring legen eller dratt på helsestasjon og hørt med de :)

Kansje du kan prøve å gi henne litt vann på flaske etter at hun har fått litt velling, kansje det blir bedre da, det er kansje det at hun får lettere hard mage av vellingen...

Håper hun blir bedre :)

Vi har ikke prøvd velling her enda, men kan sikkert hende det er den, ville også hørt med helsestasjonen.

Det hørtes guffent ut :-/

ja det er ikkeno gøy! Er ikke mye men nok til at man blir urolig! Kan nok hende at både mme og velling på en gang ble litt mye for den sarte magen hennes...har gitt henne litt sviskesaft så håper det løsner det litt for henne iallfall...bare hun ikke får mageknip av den igjen da :confused:
Skal ringe hs i morra å høre med de før jeg eventuelt kontakter lege!

Kan jo hende det ble litt for mye?
Hva med melkeallergi?
Hm..

...det kan jo også hende, hun har jo aldri fått noe med kumelk i før nå...og hun har reagert på kumelksprotein tidligere. Får la være å gi henne Nan til jeg har snakka med hs. Men hun skulle vel i teorien fått mageknip hvis det var melkeallergi? Synd om hun ikke skulle tåle mme siden jeg har for lite melk til henne noen dager :oops:

Det finnes mange mme-er som er bedre for magen en NAN. NAN er visst ganske hardt for mange babymager.
Collett er et godt alternativ i følge flere jeg kjenner osm har babyer som tåler NAN dårlig.

Har kjøpt Collett også! ;) Men kjøpte bare et par pakker med ferdigblanda Nan siden jeg skulle teste ut om hun likte det, sov noe lengre på det og tålte det. 2 av 3 er ikke verst da ;) Collett pakken er bare holdbar 1 måned etter åpning, og aldri i livet om hun blir å bruke opp pakken på 1 måned da i kun trenger ca 100ml ekstra i døgnet o_O menmen, vi får prøve den etter at jeg har snakka med hs. Skikkelig ekle greier iallfall, blei helt uggen da jeg åpna bleien :(

Huff,det hørtes ikke noe greit ut!Har ikke hørt om det eller opplevd det,men vil bare si god bedring.
Håper dere finner ut hva det kommer av og at det gir seg fort!!

Huffda! :( Stakkars lita! Håper det bare er en bagatell! Blod gjør ganske mye av seg når det blander seg med andre væsker, så det så forhåpentlig verre ut en det egentlig var. Håper du kan få noen beroligende svar av helsesøster.
Vi skal også en tur på helsestasjonen i morgen og få sjekka om Asle legger på seg nok. Tror kanskje jeg har litt lite melk :(

Jeg ville ikke trukket noen konklusjoner om melkeallergi, på bakgrunn av litt blod i bleia.. Sikkert bare et sprengt lite blodkar i tarmen, og ikke noe å bekymre seg for! Ring helsesøster eller legen i morgen :)

Storebolla des 2010 og Lillebollerina okt 2012 <3

Vettu, jeg hadde ringt legen! Blod i avføring må ikke være farlig, men kan være farlig, og da er det greit og få sjekka det for og utelukke at det er noe galt. Bedre og gå til legen èn gang for mye enn en for lite. Hvordan går det med henne?

Vi må få høre i morgen va lege eller evntuelt helsesøster sier :) God bedring til den lille <3

de to siste bæsjebleiene har vært helt normale :) Skal ringe hs etterpå og høre hva de tror!

Okei, håper alt er bra m henne:)

håper jeg også! Hs sa jeg skulle ringe til legen, men de tar ikke tlf på legekontoret :mad: irriterende!

håper jeg også! Hs sa jeg skulle ringe til legen, men de tar ikke tlf på legekontoret :mad: irriterende!

Gah, er så typisk:mad: håper du får time til henne fortest mulig! Skal ringe legen og få time til Emmeth jeg også!

Ring ring ring, helt til du får svar. Utrolig dumt at de ikke tar relefonen da :o

Back
Topp