blodgjennomstrøm i morkaka.

mariolau

Forelsket i forumet
hei, jeg var på ultralyd i dag for å få en blodgjennomstrømning måling, fordi jeg hadde sf sist svangerskap. det viser seg å være litt motstand fra mine blodårer til morkake. jeg har blitt satt opp til ny ul om ca 4 uker. 

så mitt spm, er det noen som har opplevd det samme? hva skjedde videre?
er livredd for å føde ekstrem prematur denne gangen, kanskje over nervøs, men tankene er der.

Hm vet ikke, men er spent på om noen vet. Skal måle det selv i uke 32. Håper alt går bra og at du får ha barnet i magen en god stund ennå.

snakket med en venn, hun hadde det samme, men hun gikk til termin, men fikk ekstra kontroller for å sjekke. så ble veldig betryggende å høre det da, men jeg holder pusten til uke 30:)

Dette er et tema jeg også er interessert i. Da jeg fikk min datter i 2010 så var hun en del mindre enn forventet selv om hun kom bare 15 dager før tiden, de mente det kanskje kunne ha vært dårlig blodgjennomstrømningen i morkaka. Derfor skal jeg på en kontroll neste uke for å måle om det kan være tilfellet denne gangen også. Er spent på resultatet og hva det vil ha å si for resten av svangerskapet.

når jeg gikk med sønnen min i 2010 så hadde jeg sv,forgiftning men han var veldig liten til å være 36 uker ferdig laget så merket de at han hadde bare 2 blodårer i navlestrengen istedet for 3, alt gikk jo bra da. tror det er mange som har det slik med morkake, bare få som får vite det, men synes det er utrolig godt å få det videre sjekket. 

Hei, nå ble jeg litt nyskjerrig her... Kanskje et dumt spørsmål, men.. Er det vanlig å ha problemer med morkaka etter svangerskapsforgiftning? :-O

Hei, nå ble jeg litt nyskjerrig her... Kanskje et dumt spørsmål, men.. Er det vanlig å ha problemer med morkaka etter svangerskapsforgiftning? :-O

tenker du på neste svangerskap? vet ikke, men fikk høre at jeg har større sjanser for å få morkakesykdom(forgiftning) når man har hatt det så alvorlig som jeg, derfor jeg går på blodfortynnende dette svangerskapet for forebyggende. sikkert ikke no godt svar men er det jeg vet værtfall:)

Ja, tenker på neste svangerskap :-) Jeg hadde det veldig alvorlig, hadde eklampsi. Jeg har fått beskjed om at jeg skal gå på blodfortynnende neste svangerskap, så kanskje det har noe med det å gjøre da. Jeg får sikkert vite om sånt på oppføgingssamtalen. Ble bare litt nyskjerrig ;-)

Back
Topp