Blodfortynnende

Rett før jul var han 22 mnd og 6,5kg. Nå får han iv næring på natt. Har blit 2 år og 4 mnd og 8,9kg. Fortsatt utenfor vekstkurven, men det går riktig vei! Han var 640g da han ble født, så har litt å ta igjen…
Oi, det må være tungt å stå i. Han har hatt en skikkelig tøff start på livet. Bra det går riktig vei :Heartred

De mandlene er bare i veien. Mini har tarmsvikt. Jo mer han spiser, jo mindre tas opp i tarmen. Tok litt tid før vi (og barnelegene) skjønte det.
Off, så kjipt. Er det noe som kan bli bra igjen (av seg selv eller med behandling) eller vil han være avhengig av sonde og stomi resten av livet?

076203EC-CCD9-4751-A805-E7684FC3F65B.jpegTror kanskje jeg reagerer på blodfortynnende?! Er sånn over begge armer og rygg foreløpig. Men tør jo ikke slutte på den heller?! Får kanskje bare holde ut til legetime på tirsdag? Riktignok en annen lege enn han som skrev ut denne, men hun må vel kunne se på det/si noe?

Vis vedlegget 409756Tror kanskje jeg reagerer på blodfortynnende?! Er sånn over begge armer og rygg foreløpig. Men tør jo ikke slutte på den heller?! Får kanskje bare holde ut til legetime på tirsdag? Riktignok en annen lege enn han som skrev ut denne, men hun må vel kunne se på det/si noe?
Ser ikke så bra ut, nei, ikke varmeutslett? Klør?

Jeg tar blodfortynnede i tabletter hver dag, fikk det pga tidligere spontanaborter. Jeg har tatt IVF privat.

Jeg tar blodfortynnede i tabletter hver dag, fikk det pga tidligere spontanaborter. Jeg har tatt IVF privat.
Ja- tror jeg skal høre om jeg kan bytte til tabletter. Dette sprøyteopplegget er ikke helt min greie..

Ja- tror jeg skal høre om jeg kan bytte til tabletter. Dette sprøyteopplegget er ikke helt min greie..

Jeg hdde hvertfall veldig god effekt av dobbel dose albyl-e etter 2 mislykkede svangerskap, det ene pga blodpropper i morkaka. Håper du får bytta til noe annet som ikke gir plager ❤️

(Ville bare snike fra mars 2023 og tilføye at ulike blodfortynnende medikamenter (f.eks. Albyl-e som er i tabelttform og Fragmin som er i sprøyteform) gis ved litt ulike indikasjoner, altså ulike årsaker. Siden de har ulike virkningsmekanismer. Så hvilke blodfortynnene en kan få handler også om grunnen til at man får det (forebygge sv.sk.forgiftning, forebygge blodpropper, arvelige tilstander osv.) :joyful: )

@Veivalsa og @Lasorah ja her får jeg det mest forebyggende, for har hatt to MA siden oktober uten at de vet helt hvorfor- eller dvs den siste skyldtes trolig blæremola, men ikke alle legene er enige. Fikk det av en sykehuslege som jeg håper er tilbake på jobb i morgen, hvis ikke får jeg høre med fastlege tirsdag når jeg skal dit. Kan jo ikke gå rundt helt rødflekkete heller liksom.

Jeg hadde dødfødsel til termin i fjor, og får nå blodfortynnende for å forhindre at vi opplever morkakesvikt igjen. Albyl e skal sørge for at det er nok og god gjennomstrømning i morkaka. Ingen bivirkninger foreløpig!

Jeg hadde dødfødsel til termin i fjor, og får nå blodfortynnende for å forhindre at vi opplever morkakesvikt igjen. Albyl e skal sørge for at det er nok og god gjennomstrømning i morkaka. Ingen bivirkninger foreløpig!
Håper den fungerer. Regner med du får tett oppfølging med ultralyd mot slutten denne gangen, og evt fødsel litt før termin? Stor klem til deg.

Så grusomt å oppleve- varme tanker til deg :Heartred Jeg ser mange går på albyl-e, så skal høre om jeg evt kan få bytte til det om dette går veien (etter den ultrasvake spottingen i går kveld er jeg totalt nervevrak).

Håper den fungerer. Regner med du får tett oppfølging med ultralyd mot slutten denne gangen, og evt fødsel litt før termin? Stor klem til deg.
Ja, får oppfølging fra sykehuset annenhver uke, og igangsettelse fra uke 37 om vi ønsker ❤️ Jeg kommer nok til å takke ja til tidlig igangsettelse!

Så grusomt å oppleve- varme tanker til deg :Heartred Jeg ser mange går på albyl-e, så skal høre om jeg evt kan få bytte til det om dette går veien (etter den ultrasvake spottingen i går kveld er jeg totalt nervevrak).
Ja det er det mest grusomme jeg har opplevd.

Det skjønner jeg. Hvis det er noe trøst så hadde jeg en spiseskje med frisk blødning i uke 12. men alt var fint med lille! Krysser fingrene for deg.

Tar klexane hver dag. Vi mistet i uke 17 i april, så jeg får dette for å forebygge blodpropp i morkaka selv om vi ikke vet grunnen til at han døde❤️

Hva koster pillene, for dere som tar albyl-e eller andre alternativ?

Hva koster pillene, for dere som tar albyl-e eller andre alternativ?

Eneste jeg husker er at det ikke var så dyrt :hilarious: tidenes mest ræva svar, men tipper jeg hadde huska om det var kjempemasse så antar 2-300 kr for 3mnd kanskje. Brukte 150mg albyl-e

Back
Topp