Blodfortynnende

Jeg går fast på klexane sprøyter daglig siden før graviditet og skal fortsette til 6 uker etter fødsel (men da kanskje gå ned til den mildere varianten Fragmin).
Hvordan det, noe spesielt du lurer på som jeg kanskje kan hjelpe med eller svare på? :)

Har gått på klexane siden uke 4, skal stå på det til 6-8 uker etter fødsel:)

Jeg skulle egentlig ha stått på det siden dag 1, men er nå i uke 30 og begynt nå! Ble det gjort noe ekstra tiltak under fødsel?
Ble litt bekymret da eg fekk kraftige menssmerter samme natt etter oppstart og har gått med hard og vondt mage siden. Men nå vil de ha meg inn til kontroll i morgen..så litt beroligende

Jeg skulle egentlig ha stått på det siden dag 1, men er nå i uke 30 og begynt nå! Ble det gjort noe ekstra tiltak under fødsel?
Ble litt bekymret da eg fekk kraftige menssmerter samme natt etter oppstart og har gått med hard og vondt mage siden. Men nå vil de ha meg inn til kontroll i morgen..så litt beroligende
Mulighetene for epidural blir noe begrenset, må være minimum 24 timer siden forrige dose før man kan få det. Har også fått noe ekstra oppfølging fra sykehuset under svangerskapet. Men det kommer helt sikkert an på hvorfor du får blodfortynnende og hva du får, vil jeg tro :)

Jeg har ikke fått noe ekstra oppfølging. Står på klexane pgr av tidligere exu som ble komplisert med lungeemboli. Har heller ikke fått noe informasjon om fødsel, annet at om jeg kjenner noe er på gang så skal jeg selvfølgelig ikke sette klexane:) vet at jeg skal behandles som bløder og får ett eller annet intravanøst etter fødsel da.. er for min del nr fire og ting har gått for fort til at jeg har fått epidural tidligere, så satser på at det går fint uten denne gangen også:playful:

Jeg har ikke fått noe ekstra oppfølging. Står på klexane pgr av tidligere exu som ble komplisert med lungeemboli. Har heller ikke fått noe informasjon om fødsel, annet at om jeg kjenner noe er på gang så skal jeg selvfølgelig ikke sette klexane:) vet at jeg skal behandles som bløder og får ett eller annet intravanøst etter fødsel da.. er for min del nr fire og ting har gått for fort til at jeg har fått epidural tidligere, så satser på at det går fint uten denne gangen også:playful:

Ser ut som om det er ulik praksis da. Fikk beskjed om at jeg skulle ha ekstra vekst kontroller fram til fødsel. Klexane pga av dvt, så jeg har jo ekstra risiko for å få dvt igjen i svangerskapet. :/

Jeg tar Albyl-E hver dag, men skal slutte i uken 37. Gjorde det i forrige svangerskap også pga noe som heter Leiden mutasjon, men også fordi jeg hadde en sen MA som de ikke fant ut årsaken til, og som muligens hadde noe med morkaken å gjøre. Ingen bivirkninger her.

Ser ut som om det er ulik praksis da. Fikk beskjed om at jeg skulle ha ekstra vekst kontroller fram til fødsel. Klexane pga av dvt, så jeg har jo ekstra risiko for å få dvt igjen i svangerskapet. :/

hva er dvt? :playful:
Har ikke hatt ekstra vekstkontroll, men var på kontroll for en uke siden da morkaken lå kant i kant med mormunnen i uke 18 og da estimerte de samtidig baby til 1300g, ca 8% under snittet. Men hørte ingenting om at det er større risiko for vekstavvik ved bruk av klexane.. har tidligere født to til termin på 3kg og en 6 dager over termin på 4kg.. :happy:

Gått på albyl e 75 mg siden tidlig i svangerskapet. Skal være forebyggende mot svangerskapsforgiftning, samt sørge for nok blodstrøm til baby dersom blodtrykket mitt stiger. Blir avsluttet før termin, får vel eksakt sluttdato på vekstestimering neste uke:)

Har ikke hatt ekstra vekstkontroll, men var på kontroll for en uke siden da morkaken lå kant i kant med mormunnen i uke 18 og da estimerte de samtidig baby til 1300g, ca 8% under snittet. Men hørte ingenting om at det er større risiko for vekstavvik ved bruk av klexane.. har tidligere født to til termin på 3kg og en 6 dager over termin på 4kg.. :happy:
Dyp venetrombose (blodpropp) :)

Dvt=blodpropp :)

Går også på klexane daglig og har gjort det siden uke 6 og skal gå på det til 6 uker etter fødsel. Bruker det pga leiden mutasjon. Hører litt forskjellig når det kommer til fødsel så jeg er spent nå når jeg skal opp å snakke med sykehuset om fødsel. I starten fikk jeg høre at jeg ble betraktet som risikosvangerskap og at jeg kun ville få føde på store sykehus, men gynekologen jeg gikk til sa at så lenge jeg gikk på klexane var alt som vanlig, så jeg vet rett og slett ikke. Valgte et større sykehus på eget initiativ selv om det desverre er 3 timer unna, så spent på om de vil legge meg inn før termin eller sette meg i gang.

Back
Topp