Blod...

Adoria

Glad i forumet
Julegavene 2019
Januarlykke 2020
Hadde rosa utflod i går, startet på morgenen og stoppet på kvelden.
Var på ultralyd for 6 timer siden og så fosteret røre på seg og hjertet slo som det skulle, alt så ut som det skulle sa gynekologen.
Bøyde meg ned på huk for å hente noe i nederste skuff, kjente det kom noe, går på do sjekker, masse rødt blod på papiret.
Håper det stopper. Livredd selvsagt.

Hadde rosa utflod i går, startet på morgenen og stoppet på kvelden.
Var på ultralyd for 6 timer siden og så fosteret røre på seg og hjertet slo som det skulle, alt så ut som det skulle sa gynekologen.
Bøyde meg ned på huk for å hente noe i nederste skuff, kjente det kom noe, går på do sjekker, masse rødt blod på papiret.
Håper det stopper. Livredd selvsagt.
Skjedde nesten nøyaktig det samme med meg, dagen etter ultralyd 10+1 begynte det plutselig å renne mens jeg gikk. Tipper det kom ca 2 spiseskjeer rødt blod, + litt i toalettet neste timen. Den neste uka har det vært kun avtagende med brunt som har kommet. Ingen smerter. Sjekket med ultralyd selv på jobb 3 dager etter det begynte å blø og det var fullt med liv fortsatt.
Visstnok kan det komme en liten blødning rundt uke 10 når produksjonen av svangerskapshormoner i det gule legemet i eggstokken avtar og morkaken skal overta. Det kan da komme et lite fall i hormonene som gir blødning, men det er ikke økt abortrisiko rundt uke 10 sammenlignet med rett før og etter.

Jeg håper jo også det er uskyldig, har pratet med lege, gynekolog og sykepleier om dette nå, og alle sier det er vanlig.
Jeg har småblødd hele helgen og hatt litt smerter siden i går, jeg frykter jo at dette ikke går veien, så blir en tur til legen for å sjekke mer i morgen.

Back
Topp