Blod uke 31?

Solstråla94

Elsker forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Juliknøttene 2022
Augustmagi 2025
Jeg var nettopp på toalettet og da var det kommet brunt blod :wideyed: har ikke gjort noe spesielt, og følte at jeg rett etterpå fikk litt mensmurringer (kanskje bare jeg innbiller det).

Noen som vet om det er grunn til bekymring? Siden i går har jeg vært litt usikker på bevegelsene til baby, synes det har vær så rolig og svake spark (sitter hver dag å tenker på om jeg har kjent nok spark, og i går var jeg usikker. Kjente noen svake spark og tenkte at da var det greit, så langt idag har det vært ingenting siden jeg sto opp for en time siden)… :eek: er 31+4 idag

Tror jeg ville tatt en telefon til føden siden man alltid skal være veldig obs på blod så sent i svangerskapet, særlig når du ikke har en god forklaring på hvorfor. Ang bevegelse, har du prøvd å drikke juice/spise noe søtt og legge deg ned å kjenne etter litt?:)

Tror jeg ville tatt en telefon til føden siden man alltid skal være veldig obs på blod så sent i svangerskapet, særlig når du ikke har en god forklaring på hvorfor. Ang bevegelse, har du prøvd å drikke juice/spise noe søtt og legge deg ned å kjenne etter litt?:)

Jeg tror jeg skal ringe føden bare for å høre angående blødningen.

Prøvde å drikke sterk saft og noe søtt, det kom litt bevegelse da så jeg ble litt betrygget. Denne gangen ligger babyen med ryggen ut og sparker innover, i tillegg er morkaken foran så synes det er så vanskelig å vurdere om det er nok bevegelse fordi jeg såvidt kjenner det :wideyed: forrige gang var morkaken bak så det var mye tydeligere bevegelser :eek:

Har vært i kontakt med lege og jordmor selv med tanke på rosa utflod, noen ganger litt brunt aktig. Det er da snakk om så lite at jeg tørker det vekk med 2-4 tørk og da er det bare små striper på papiret. Fikk beskjed av jordmor om at dette var vanlig i tredje trimester da det er mye press, hormoner etc som kan føre til at skjeden er lettblødlig og fikk beskjed om at utflodsmønstret ofte endret seg også med annen type utflod. For min del er det ofte på natta når jeg er på do og da gjerne en gang, tar ofte på truseinnlegg for å være sikker på at det ikke er fostervannlekasje! Fikk også beskjed om at så lenge man ikke fikk intense magesmerter og friskt blod så var rosa, litt brunt/gulaktig utflod ikke å telle som blødning per say. Men når det er sagt, ring gjerne helsestasjonen din og be om en ekstra kontroll i dag med doppler, det gjorde jeg for et par uker siden da jeg var usikker :) Syntes det alltid er godt å sjekke og spis en sjokoladebit mens du er i telefon med helsestasjon/føden;) Opplever at føden uansett ønsker at man tar en sparketest på 1 time uansett også ringe opp igjen!

Har du ringt føden? Hvordan går det med deg nå?

Jeg opplevde friskt blod i uke 25 eller noe sånt. Det var en del. Jeg fikk panikk fordi baby ikke bevegde seg i tillegg. Det gikk heldigvis fint. Dro til føden og de sjekket grundig.

Men ingen erfaring såpass sent. Regner med alt er fint. Men hør med føden så slipper du å bekymre deg :Heartred

Har vært i kontakt med lege og jordmor selv med tanke på rosa utflod, noen ganger litt brunt aktig. Det er da snakk om så lite at jeg tørker det vekk med 2-4 tørk og da er det bare små striper på papiret. Fikk beskjed av jordmor om at dette var vanlig i tredje trimester da det er mye press, hormoner etc som kan føre til at skjeden er lettblødlig og fikk beskjed om at utflodsmønstret ofte endret seg også med annen type utflod. For min del er det ofte på natta når jeg er på do og da gjerne en gang, tar ofte på truseinnlegg for å være sikker på at det ikke er fostervannlekasje! Fikk også beskjed om at så lenge man ikke fikk intense magesmerter og friskt blod så var rosa, litt brunt/gulaktig utflod ikke å telle som blødning per say. Men når det er sagt, ring gjerne helsestasjonen din og be om en ekstra kontroll i dag med doppler, det gjorde jeg for et par uker siden da jeg var usikker :) Syntes det alltid er godt å sjekke og spis en sjokoladebit mens du er i telefon med helsestasjon/føden;) Opplever at føden uansett ønsker at man tar en sparketest på 1 time uansett også ringe opp igjen!

Takk for du deler din erfaring. Var litt usikker på om jeg skulle ringe, men ringte bare for å høre likevel nå i ettermiddag siden jeg har hatt litt mensmurringer i mage og rygg (helt svak). Føden sa at som du sa at det ikke er farlig når det brunt, da det er mye som presser på inni der. Nevnte forsåvidt ikke det med murringene, det er nok bare helt vanlig tenker jeg - har hatt det flere ganger i svangerskapet. Så jeg tror jeg bare ser det an :woot:

Når det gjelder liv så var det aktiv krabat inni der for litt siden så det føles litt tryggere nå :shy:

Har du ringt føden? Hvordan går det med deg nå?

Jeg opplevde friskt blod i uke 25 eller noe sånt. Det var en del. Jeg fikk panikk fordi baby ikke bevegde seg i tillegg. Det gikk heldigvis fint. Dro til føden og de sjekket grundig.

Men ingen erfaring såpass sent. Regner med alt er fint. Men hør med føden så slipper du å bekymre deg :Heartred

Det må ha vært skummelt å oppleve friskt blod! Hadde blødninger i 1.trimester og alt gikk fint da, og skjønte at det kan være mer vanlig. Men så sent o svangerskapet så blir man litt usikker!

Snakket med føden for litt siden og de sa at det ikke var grunn til bekymring så lenge blodet var brunt. Veldig greit å bare få sjekket når man er usikker :shy:

Er det forresten noen som har opplevd at slimproppen kan gå flere ganger i svangerskapet og om den danner seg på nytt igjen? Dette er for en god stund siden at det kom ut en svær slimklump på størrelse med halve langfingeren min. Tenkte ikke på at det kan være slimproppen, men nå begynte jeg å lure. Den kom i 2 omganger i løpet av kort tid.

Er det forresten noen som har opplevd at slimproppen kan gå flere ganger i svangerskapet og om den danner seg på nytt igjen? Dette er for en god stund siden at det kom ut en svær slimklump på størrelse med halve langfingeren min. Tenkte ikke på at det kan være slimproppen, men nå begynte jeg å lure. Den kom i 2 omganger i løpet av kort tid.

Den kan bli «skadet» og deler komme ut, men den bygges opp igjen. :-)

Back
Topp