Har hatt blødning først i uke 6 i dette svangerskapet. Det skjedde når jeg var på jobb. Begynte å grine og tenkte at nå skjer det igjen, nå mister jeg igjen. Dro hjem men blødningen stoppet fort. Det var friskt blod og bare litt kramper. Dro til ul noen dager senere og der så jeg embryo med hjerteslag. De fant også hematom på 2cm som var årsaken til blødningen. De sa at det går som regel bra og etter 2 uker var hematom mye mindre. Det gikk 6 uker til og når jeg endelig begynte på uke 12 i går og ventet på toget så kjentes det som om jeg hadde tipset på meg. Blodet rant og det var frisk og veldig tynt blod. Da fikk jeg sjokk, jeg ble svimmel og skikkelig dårlig. Endelig går man over den trygge grensa (12uker) også skjer dette.
Dro rett til legevakta. Ventet 4timer men så klart greide de ikke å gjøre noe annet enn å sjekke crp og hcg...de sendte meg til sykehuset. Jeg var klar for ny utskrapning. Når de tok ultralyd så så jeg plutselig et helt friskt foster. Det de fant ut er at jeg har morkake som ligger lavt. Det er veldig mange som har det i starten av svangerskapet og noen opplever mye blødning lenge utover svangerskapet. Jeg ville forteller min historie for å gi deg håp. Blødninger er mer vanlige enn man tror. Og hvis du ikke har kramper i smerter så skal det som regel gå bra sa de på legevakten. Anbefaler deg å ta ultralyd, slik at du vet om du må ta noen forhåndsregler. Jeg skal for eksempel slappe av, ikke løpe, ikke løfte, unngå samleie. Lykke til