blod i utflod

Buebe0708

Elsker forumet
sorry detaljer på forhånd:-) er nå 15 uker på vei og har i dag hatt blodig utflod/rosa. ringte til legen siden jeg ble litt bekymret og hun mente det var helt vanlig med min hoste. Hoster mye og da kunne noen slimhinner få sår...

For to uker siden hadde jeg det også. Tok dette opp på vanlig kontroll. Fikk da beskjed at det kunne skje når livmora trekker seg opp.

I dag sa legen også at det er helt vanlig med slik utflod. Ok tenker jeg, dette er mitt 3 sv og har ikke hatt noen ting i de to første.. Så klarer ikke helt å slå meg til ro med at det er vanlig :-(

huff, ikke lett å gå gravid med 3. barnet. mye mere denne ganga enn med de to andre :-(

Noen som har noen beroligende ord eller råd?

Jeg hadde en del blodig utflod og blødde friskt en god del av mitt første svangerskap. Etter en GU sa legen min at det var slimhinnene/blodkarene som var veldig følsomme - det skulle ikke mer til enn et nys før jeg kunne begynne å blø. Det er visstnok veldig normalt og det roet seg vel rundt uke 15-16. I og med at det er 14 dager siden forrige gang du opplevde det tror jeg nok du kan ta det med ro, men dersom det skjer igjen i nærmeste fremtid eller du ikke har sluttet å blø enda ville jeg muligens tatt kontakt igjen og bedt om en grundigere utredning. Lykke til, det går helt sikkert fint, skal du se :)

Last edited:
Jeg har opplevd dette i mine to svangerskap. I første ble jeg skikkelig forkjøla og hosta mye, og første gangen blødde jeg da masse! Men var nok et blodkar som sprakk der nede.

Blødde innimellom til godt uti svangerskapet.

Andre svangerskap blødde jeg oftere og lengre (frem til uke 24) enn første svangerskap, og jeg kunne ikke trene en gang uten at jeg blødde litt.

Så tror nok du kan ta det med ro så lenge du ikke har smerter :)

takk for beroligende ord. skal prøve å slappe av :-)

ikke rart at noen blodkar sprekker med min hoste...

Back
Topp