Blod i urinen

Eiksi

Betatt av forumet
Var hos jordmor i går, ble da påvist blod i urinen. Hun ba meg ta ny urinstix hjemme i dag. Det gjor jeg, å det var fortsatt utslag på blod, men ingenting annet. Kontaktet legevakt, hvor jeg fikk time. Å der har jeg vært nå. Legen sa at enten var det urinveisinfeksjon eller SA. Han sendte meg hjem med antibiotika - selexid i håp om at det var uvi, å ba meg kontakte fastlege når kuren var over. Her sitter jeg med tabletter i hånden som jeg ikke vet om jeg egentlig bør ta og mange tanker om hva som skjer i kroppen min. Jeg tenker at hvis det er uvi bør det vel vær utslag på andre ting en bare blod? Og hvis det er SA, så burde jeg vel hatt en blødning? Noen som har erfaring rundt dette???
 
UVI når man er gravid er veldig vanlig, også uten symptomer - jeg merker svært lite til mine, kun en slag ømhet over blæra, ingen svie eller annet. Blod i urinen kan være tegn på UVI og hos gravide behandler man det man tror er en UVI pga risiko for fortidlig fødsel. 
Jeg fikk selexid i forrige uke pga blod i urinen, den kan trygt tas i svangerskapets første del. I begge mine forrige svangerskap har UVI vært en trofast følgesvenn, og jeg har mange kurer bak meg. 
Om blod i urinen kan skyldes SA vet jeg ikke. 
Lykke til :)
 
Takk for svar:) krysser fingrene for at det er UVI! Har nå startet på kuren, så får jeg prøve å slappe av i kveld uten å bekymre meg så veldig...
 
Det høres ut som uvi! Man blør jo ikke i urinrøret grunnet sa! Ta hele kuren, ubehandlet uvi under graviditet er IKKE bra! Jeg slet såååå med uvi forrige gang, men med en gang storebrorvar ute har jeg ikke hatt det *bank i bordet* Fikk faktisken åpen resept på 5 behandlinger i året, då jeg skulle slippe å måtte plage legen med det :P
 
For en fantastisk beroligende lege! Dust... Man sier da vel ikke at det kan være en SA bare fordi det er blod i urinen?! Haha :P Beklager, ikke meningen å le.. :P Men blod i urinen er veldig vanlig ved UVI, og kan være det første som gir utslag. Hvis det blir verre, så vil urinen faktisk bli rødaktig i farge etterhvert, og man får også utslag på hele test strimmelen etterhvert. ar selv vært plaget med UVI gjentatte ganger, og det er IKKE godt når man virkelig kjenner det! :S
 

Ja, jeg vet! Dritt lege!!! Derfor jeg hater legevakten, vet aldri hvilken lege du får!

Skal uannsett på tidlig UL på mandag, gru gleder meg til det ;) 

 
Blod i urinen kan være et tegn på UVI, men stixen skal (i de fleste tilfeller) også gi utslag på Leukocytter og Nitritt...Har han sjekket dette? Eller er urinen sendt til dyrkining?

* Krysser fingrene for deg *
 
Det at det enten er SA eller UVI er bare tull. Jeg var på legevakten på julaften, og fikk påvist blod i urinen. Da hadde jeg blødd noen dråper blod et par dager, og hadde noe vondt i magen. Legen sa at det kunne være en begynnende UVI og sendte med respet i alle tilfeller. Han sa også at det var vanlig med blødninger i svangerskapet, og at det ikke trengte å være tegn på SA. Så lenge jeg ikke fikk styrtblødninger og smerter kunne jeg ta det helt med ro. Har ikke blitt verre og det sluttet å blø etter noen dager (det var bare snakk om noen dråper hver dag) så jeg tok ikke ut resepten.
 
Ikke utslag på annet en blod. Nei, prøven ble ikke sendt til dyrkning. Ba meg kontakte fastlegen etter at kuren er over. Har time hos legen på torsdag,
 
Back
Topp