Blod i bleien. Gutt. *litt lang*

shewolf

Gift med forumet
Fredagskvelden den 8. oktober da jeg skulle skifte bleie før lillegutt la seg, så jeg at han hadde blodspor i bleien. Det var der tissen lå. Jeg studerte tissen hans for å se hvor blode kom fra, men så ikke noe. Men det kom litt rosa væske ut fra tissen hans som jeg tørket av med hvitt papir. Lurte fælt på hva dette kunne være, men bestemte meg for å vente til neste morgen for å se om det kanskje ikke hadde kommet mer. Men neste morgen, da morrableien skulle skiftes, var det også blodspor. Ringte legevakta for å høre med de hva dette kunne være. De ville ha ham inn til undersøkelse.

På legevakta tok de blodprøve og de fikk se på bleien som vi hadde tatt med. De klemte i mageregionen og undersøkte penis og testikler. Vi alle tenkte vel urinveisinfeksjon, selv om han ikke hadde feber. Han hadde heller ingen tegn på smerter. Lillegutt hadde ikke vær borti tissen sin heller de siste dagene, så en rift kunne det ikke være. Han hadde vær i bhg den fredagen vi oppdaget blodsporene i bleien, men han hadde ikke slått seg hverken der eller etter at han kom hjem.

Det vi vet er at på sambo sin side av familien er mange av mennene rammet av nyrestein. Sambos far har nyrestein, bestefaren, oldefaren (han døde avdet) og gammelonkelen hadde det. Bestefaren til sambo har slitt med det helt siden han var liten gutt, og hatt uttallige urinveisinfeksjoner. Han har også alltid hatt blod i urinen. For noen år siden ble han innlagt på sykehus pga "sykdommen" (nyrestein).

Med denne historikken, ble vi henvist til St. Olavs for en grundigere sjekk. De tok blodprøver, ultralyd, urinprøve og klemte her og der på lillemann. De kikket også i ørene hans (hvorfor?) og nevnte at han hadde et syndrom som gjorde at han kom til å plages med ørene. Han har plagdes litt med ørene i løpet av sitt korte liv, så det er sikkert sant. Men hvordan i all verden kom hun på å se inni ørene hans når vi var der for å få utredet blodet i urinen? Lillegutt har vært til lege flere ganger med ørene sine, og forskjellige leger har sett inni ørene hans. Ingen har noen gang nevnt noe om et syndrom.. Noen her som vet hva det kan være??

Uansett.. Av alle prøvene som ble tatt, ble det ikke oppdaget noe som helst. Og etter den morgenbleien hadde han ikke mere blod i urinen. Men fredag 15. oktober (akkurat 1 uke etter første gang), hadde han blodspor i bleien igjen. Har ikke sett det igjen siden da.

Nå er det jo slik at det skal IKKE komme blod ut av penis på gutter! Så jeg lurer på om noen andre har opplevd noe lignende, og hva det var? Evt. symptomer, sykdom o.l.?
 
Aner virkelig ikke.. men hjelper deg å dytte, håper dere finner ut av det! [:)]
 
ORIGINAL: Ellen.

Aner virkelig ikke.. men hjelper deg å dytte, håper dere finner ut av det! [:)]
 
Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]
 
ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

De sa at de ikke oppdaget krystaller i urinen.

Lurer fælt på hvorfor det kom blod... Det må jo være en grunn til det.

Og så lurer jeg på det med ørene..
 
ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

Det har min lille gutt også hatt og jeg fikk også beskjed om at det var krystaller i urinen.
 
ORIGINAL: Ophelia

ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

Det har min lille gutt også hatt og jeg fikk også beskjed om at det var krystaller i urinen.

Tok de urinprøve samme dag det ble oppdaget blod?
 
her hadde han også det når han var nyfødt, pga krystaller.
 
Dette mer ørene skjedde med oss også! Når jenten min hadde borrelliainfeksjon, og det ikke fant ut hva som feilte henne, sjekket de ALT! ultralyd, røngten, blodprøver og mye annet, OG ørene. Og der fant de også noe "gale", som ikke hadde sammenheng med at hun var syk pga infeksjonen[:D]
Grunnen til at de såg i ørene, var nok for det de ikke ante hva de skulle leite etter, siden de ikke fant noe på de andre prøvene...
 
Vet om en gutt her i bygda som hadde blod i urinen, og han hadde kreft i blæra, så han går nå med utlagt tarm... [&:]
 
ORIGINAL: Sonic

Vet om en gutt her i bygda som hadde blod i urinen, og han hadde kreft i blæra, så han går nå med utlagt tarm... [&:]

Det hadde de nok sett på ultralyd, vil jeg tro. Kreft er jo en svulst/svulster. Og de så ikke noe unormalt på ultralyden.

Trist å høre om gutten. Håper han blir bra igjen [:)]
 
ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: Ophelia

ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

Det har min lille gutt også hatt og jeg fikk også beskjed om at det var krystaller i urinen.

Tok de urinprøve samme dag det ble oppdaget blod?

Nei, dagen etter og da det skjedde igjen så ble det også tatt prøve, igjen dagen etter. Men det var ikke BLOD, det var heller rosa urin. Og det var visstnok ganske vanlig.
 
ORIGINAL: Emmerense

Hvis der fortsetter å kommer så må du i alle fall ikke gi deg, men stå på for at de skal finne ut hva det er.
Helt enig! Vi har hatt to tilfeller, fikk sjekket urin begge gangene, men skjer det igjen så skal det sjekkes mye mer grundig. Har heldigvis ikke sett noe til det siden det*bank i bordet*
 
ORIGINAL: Ophelia

ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: Ophelia

ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

Det har min lille gutt også hatt og jeg fikk også beskjed om at det var krystaller i urinen.

Tok de urinprøve samme dag det ble oppdaget blod?

Nei, dagen etter og da det skjedde igjen så ble det også tatt prøve, igjen dagen etter. Men det var ikke BLOD, det var heller rosa urin. Og det var visstnok ganske vanlig.

I den første bleien var det en flekk med rosa, samt at det kom rosa væske ut fra tissen hans. I den andre bleien neste morgen var det mørkere, mer blodfarge. Det var den bleien vi tok med på legevakta. Siden han ble undersøkt samme dag/dagen etter, skulle de vel ha funnet krystaller i urinen, vil jeg tro. Men jeg er ingen doktor. Får vel bare følge med videre.

Jeg ringte legekontoret idag for å forsikre meg om at de ikke hadde oppdaget noe på blodprøvene. Hun kunne fortelle at det så fint ut. Jeg fortalte at han hadde hatt blod i bleien en gang til, og hun ba meg følge med og ta kontakt dersom jeg oppdaget det igjen. Om det kommer igjen, kommer jeg til å kontakte legekontoret for videre utredning. Noe må det jo være, og jeg er den som vil ha svar, enten det er gode eller dårlige nyheter. Det hadde jo vært bedre om de fant noe, slik at jeg slapp å gå å lure på hva det kan være...

Tror jeg setter meg ned og skriver en lapp de kan henge opp på stellerommet på bhg om at de ansatte sier ifra og tar vare på bleien dersom de oppdager blod i den. Er ikke så lett for alle å få med seg og huske på det dersom beskjeden kun gis muntlig.
 
ORIGINAL: Ophelia

ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

Det har min lille gutt også hatt og jeg fikk også beskjed om at det var krystaller i urinen.


min hadde også blod i bleien da han var noen få måneder gammel, men fikk vite at det var krystaller
 
ORIGINAL: Ophelia

ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: Ophelia

ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

Det har min lille gutt også hatt og jeg fikk også beskjed om at det var krystaller i urinen.

Tok de urinprøve samme dag det ble oppdaget blod?

Nei, dagen etter og da det skjedde igjen så ble det også tatt prøve, igjen dagen etter. Men det var ikke BLOD, det var heller rosa urin. Og det var visstnok ganske vanlig.

I den første bleien var det en flekk med rosa, samt at det kom rosa væske ut fra tissen hans. I den andre bleien neste morgen var det mørkere, mer blodfarge. Det var den bleien vi tok med på legevakta. Siden han ble undersøkt samme dag/dagen etter, skulle de vel ha funnet krystaller i urinen, vil jeg tro. Men jeg er ingen doktor. Får vel bare følge med videre.

Jeg ringte legekontoret idag for å forsikre meg om at de ikke hadde oppdaget noe på blodprøvene. Hun kunne fortelle at det så fint ut. Jeg fortalte at han hadde hatt blod i bleien en gang til, og hun ba meg følge med og ta kontakt dersom jeg oppdaget det igjen. Om det kommer igjen, kommer jeg til å kontakte legekontoret for videre utredning. Noe må det jo være, og jeg er den som vil ha svar, enten det er gode eller dårlige nyheter. Det hadde jo vært bedre om de fant noe, slik at jeg slapp å gå å lure på hva det kan være...

Tror jeg setter meg ned og skriver en lapp de kan henge opp på stellerommet på bhg om at de ansatte sier ifra og tar vare på bleien dersom de oppdager blod i den. Er ikke så lett for alle å få med seg og huske på det dersom beskjeden kun gis muntlig.

 
 
Opps, vet ikke hva som skjedde her.....Ble mye tull med quotingen!
Skjønner. Sikkert lurt å henge opp en lapp ja, så kan alle få det med seg! Jeg er også den som vil ha svar og kan til tider oppføre meg litt hysterisk ang lillemann[8D], men når to leger(fastlegen+barnelegen) sier at det er krystaller i urinen, så slår jeg meg foreløpig til ro med det. Men skjer det igjen, da er det full utredning!!
Lykke til med lillegutten din, får håpe at det ikke er noe!
 
ORIGINAL: Ophelia

Skjønner. Sikkert lurt å henge opp en lapp ja, så kan alle få det med seg! Jeg er også den som vil ha svar og kan til tider oppføre meg litt hysterisk ang lillemann[8D], men når to leger(fastlegen+barnelegen) sier at det er krystaller i urinen, så slår jeg meg foreløpig til ro med det. Men skjer det igjen, da er det full utredning!!
Lykke til med lillegutten din, får håpe at det ikke er noe!

Hadde de oppdaget det, så hadde jeg vært glad. For da hadde jeg fått svar.

Men han er frisk og i fin form, så alvorlig syk er han nok ikke. Men merker at jeg tenker litt på at det går igjen nyrestein på farssiden hans, og at omtrent hvert ledd har det. Så hadde jo vært fint å fått oppdaget det så tidlig som mulig om det er det. Føler meg iallefall trygg på at han kommer til å få god oppfølging mtp. at det er så mange på farssiden som har det.

Noen som vet om små barn kan få nyrestein btw?
 
ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: Ophelia

Skjønner. Sikkert lurt å henge opp en lapp ja, så kan alle få det med seg! Jeg er også den som vil ha svar og kan til tider oppføre meg litt hysterisk ang lillemann[8D], men når to leger(fastlegen+barnelegen) sier at det er krystaller i urinen, så slår jeg meg foreløpig til ro med det. Men skjer det igjen, da er det full utredning!!
Lykke til med lillegutten din, får håpe at det ikke er noe!

Hadde de oppdaget det, så hadde jeg vært glad. For da hadde jeg fått svar.

Men han er frisk og i fin form, så alvorlig syk er han nok ikke. Men merker at jeg tenker litt på at det går igjen nyrestein på farssiden hans, og at omtrent hvert ledd har det. Så hadde jo vært fint å fått oppdaget det så tidlig som mulig om det er det. Føler meg iallefall trygg på at han kommer til å få god oppfølging mtp. at det er så mange på farssiden som har det.

Ja, selvfølgelig, skjønner godt at du tenker på det siden tydeligvis går i arv! Bra at dere får god oppfølging[:)]
 
ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

De sa at de ikke oppdaget krystaller i urinen.

Lurer fælt på hvorfor det kom blod... Det må jo være en grunn til det.

Og så lurer jeg på det med ørene..


Hos min så fant de ikke noe i urinprøvene, det var bare av og til det skjedde i bleien. Har lest at krystaller kan føre til litt blødning, men det er ikke farlig. Jeg var hos Pediatricus i Kjøpmannsgata i byen, kan du ikke ta kontakt med dem da? http://www.pediatricus.no/ De legene er spesialister på barn og unge[:)] Så lenge gutten er frisk og fin ellers, er det nok ikke noe farlig, men viktig å få sjekket det for å utelukke noe uansett.
 
ORIGINAL: linnine

ORIGINAL: blessa

ORIGINAL: linnine

Er det ikke krystaller i urinen da? Avfallsstoffer.. Min lille hadde det av og til, kunne minne om blod og det var foran i bleien. Ikke noe farlig det iallefall[:)]

De sa at de ikke oppdaget krystaller i urinen.

Lurer fælt på hvorfor det kom blod... Det må jo være en grunn til det.

Og så lurer jeg på det med ørene..


Hos min så fant de ikke noe i urinprøvene, det var bare av og til det skjedde i bleien. Har lest at krystaller kan føre til litt blødning, men det er ikke farlig. Jeg var hos Pediatricus i Kjøpmannsgata i byen, kan du ikke ta kontakt med dem da? http://www.pediatricus.no/ De legene er spesialister på barn og unge[:)] Så lenge gutten er frisk og fin ellers, er det nok ikke noe farlig, men viktig å få sjekket det for å utelukke noe uansett.

Kanskje jeg burde ringe dem, ja. Tusen takk! [:)]
 
Back
Topp