Blod i avføringen

*April*

Glad i forumet
De ringte fra barnehagen og fortalte at sønnen vår hadde virkelig slitt med å få til å bæsje, og når de hadde skiftet på han hadde han frisk blod i avføringen. Han sliter en del med forstoppelse så kom ikke overraskende på, men er det slik at man burde kontakte lege siden han hadde blod i avføringen?

Jeg ville ha tatt en telefon til legen for å forhøre meg.
Da lillemann hadde blod i avføringen så sa legen (og legevakta) at det ikke
var farlig siden han var syk og hadde hatt diare, noe som kunne før til rifter i tarmen.
Men er det blod i avføringen som stammer fra inni tarmen eller er det blod som kan ha kommet av at
han kanskje har sprukket litt i endetarmen pga. forstoppelsen??

Siden det er friskt blod er det nok mest sannsynlig en rift el noe. Tror nok jeg hadde ringt legen likevel for sikkerhetskyld. Kanskje han kan få noe så det er lettere for han å bæsje.

ORIGINAL: ~StRaToS~

var farlig siden han var syk og hadde hatt diare, noe som kunne før til rifter i tarmen.
Men er det blod i avføringen som stammer fra inni tarmen eller er det blod som kan ha kommet av at

De i bhg mente at det var helt frisk blod som mest sannsynlig kom av en rift fordi han hadde presset så. [&:] Han hadde diarè i forrige uke og har ikke bæsjet siden søndag, så er kanskje ikke så rart at han begynte å blø mtp at han ikke har hatt vanlig avføring på 2 uker.

ORIGINAL: *April*

ORIGINAL: ~StRaToS~

De i bhg mente at det var helt frisk blod som mest sannsynlig kom av en rift fordi han hadde presset så. [&:] Han hadde diarè i forrige uke og har ikke bæsjet siden søndag, så er kanskje ikke så rart at han begynte å blø mtp at han ikke har hatt vanlig avføring på 2 uker.

Stakkars liten.
Du må gi han noe som får han til å drite litt mykere. Spørr på apoteket om de ikke har noe.
Eller sviskemops/juice/yoghurt om han er glad i det.
Lykke til.

Back
Topp