Blod i avføringen? Obs bilde

Mom1

Andre møte med forumet
jeg har en liten baby på 7 uker. Og nå har vi hatt to bæsjebleier med spor av blod? Det ser ut som fordøyd blod. Er ikke ferskt. Noen som har erfaring med dette? Det har kommet i 2 bleier med 1 dags mellomrom. Vanlige bæsjebleier i mellom. Allmenntilstanden er fin. Spiser og sover som hun skal.

Vedlegg

• 1677E75E-A677-4015-B125-2E7609951F25.jpeg
    1677E75E-A677-4015-B125-2E7609951F25.jpeg
    281,8 KB · Visninger: 142
Last edited:
Har ikke erfaring med dette, men ville absolutt tatt en tur til lege om jeg mistenkte blod i avføringen.
Greit å få det sjekket.

Ved mistanke om blod i avføringen bør du kontakte lege.

Min hadde blodspor i avføringen når han var 6 uker, legene tok det seriøst og han ble lagt inn til kontroll. Han har melkeproteinallergi, så var derfor min hadde det. Men hvorfor man kan få blod i avføringen kan være mange grunner til.

Ville absolutt kontaktet lege om jeg var deg.

Ved mistanke om blod i avføringen bør du kontakte lege.

Min hadde blodspor i avføringen når han var 6 uker, legene tok det seriøst og han ble lagt inn til kontroll. Han har melkeproteinallergi, så var derfor min hadde det. Men hvorfor man kan få blod i avføringen kan være mange grunner til.

Ville absolutt kontaktet lege om jeg var deg.

Tusen takk for svar! Ja vi ringer legen på mandag. Hvordan har det vært i ettertid for deg? Har du sluttet å spise melkeprodukter mens du ammer?

Tusen takk for svar! Ja vi ringer legen på mandag. Hvordan har det vært i ettertid for deg? Har du sluttet å spise melkeprodukter mens du ammer?
Jeg delammet, kuttet alt av melk men av flere grunner kuttet jeg amming og over på bare flaske etter kort tid.

Synes ikke det ser ut som blod, men på et bilde er det vanskligere å oppfatte enn i virkligheten.
Om det så er blod så hadde ikke jeg ventet til mandag med en liten baby.. vet ikke om jeg hadde gjort det med meg selv engang, ring ihvertfall legevakten å hør hva de sier. Skader ikke å ta en telefon for mye enn en for lite.
Krysser fingrene for ikke det er noe som det sikkert ikke er. Men sjekk det =)

Ser ikke ut som gammel blod i alle fall, for det er svart. Bare fersk blod som er rødt.

Men ved mistanke om blod så er det lege. Vår eldste fikk det, men han var eldre, var vel kanskje tre år. Det var eggallergi.

Hvordan går det ? Fått sjekket hva det var ?
Vi dro til legen, og fikk sjekket bleiene. Var ikke blod :-)
Legen sa at det ikke var noe i veien og at det mest sannsynlig bare er sånn avføringen hennes er. Hun er fortsatt ikke plaget med magen og går opp fint i vekt. Har fortsatt noen sånne bleier innemellom.

Back
Topp