Blod!! Hjelp!

Smågodt er digg

Flørter med forumet
Okay denne er kansje litt ekkel for noen men jeg må spørre!

Jeg var akuratt på do.. å bæsja.. papiret ble fullt av blod, så jeg fikk jo angst å trodde det var noe galt med babyen min. Men da jeg kikket ned i doen så jeg at det var blod i avføringen min..! Hva kommer dette av ?

Jeg hadde en forstoppelse i 3 dager, etter at jeg måtte stoppe fødselen, kan det ha noe med det å gjør?
Jeg har ikke hemorider.

Det er helt vanlig at gravide får hemorider.
Dette er små blodfylte blærer/blemmer som kan være både på utsiden og på innsiden av endetarmen.
Ofte går det hull på disse blemmene, og det er ganske sikkert det som har skjedd hos deg.
Jeg ser at du sier du ikke har hemorider, men om de sitter inni endetarmen er det mulig at du ikke vet om dem.

ORIGINAL: Helenpia

Dette er små blodfylte blærer/blemmer som kan være både på utsiden og på innsiden av endetarmen.
Ofte går det hull på disse blemmene, og det er ganske sikkert det som har skjedd hos deg.
Jeg ser at du sier du ikke har hemorider, men om de sitter inni endetarmen er det mulig at du ikke vet om dem.

Men er det ikke vondt å gå på do når en har hemorider ? Jeg har ikke peiling på slike ting jeg.

Nei det trenger ikke å være vont.
Noen ganger går det hull på dem uten at man merker det.

ORIGINAL: min lille engel

Men er det ikke vondt å gå på do når en har hemorider ? Jeg har ikke peiling på slike ting jeg.

Har det sånn jeg og.. Men det er bare rift, og jeg har også hatt litt vondt for å gå på do, så når det endelig kommer så går riften opp igjen.. Og jeg har ikke hemoroider.. Jeg ringte føden første gangen jeg opplevde det, og har også tatt det opp med jordmora mi, men det var nok bare fordi har vært så forstoppet! Men er du bekymra, så ring føden[:)] Du kan jo også kjøpe ac3 comfort på apoteket som er bra både for rift i endetarmen og hemoroider[:)] 

Nei det trenger ikke å være vont.
Noen ganger går det hull på dem uten at man merker det.

ORIGINAL: min lille engel

Åh, ok. Men da kan det jo rett å slett være at jeg har fått meg hemorider da..[:)] Huff å huff! hehe

Det er helt normalt med hemorroider og graviditet ja... hvem som helst kan få det.. kan være at du har skjøre og tynne vegger/blodårer i rektum og at disse har bristet.... men skjer dette over lengre tid så ta kontakt med legen din og fortell om det... for det er ikke bra med blod i avførigen heller... det kan være andre årsaker, men mest sannsynlig er det nok hemorroider siden du har hatt forsoppelse og det kan ha gått litt hardt for seg når avføringen kom ut.

Det du må være oppmerksom på er om det er friskt eller gammelt blod.
Er det friskt rødt blod, er det mest sannsynlig en hemmoride som har sprukket innvendig, eller en rift. Er blodet gammelt må en få det sjekket ut.

Back
Topp