Blod fra navlestumpen

Desemberbaby86

Glad i forumet
Desemberglede 2015
Mini er 6 dager gammel, og da jeg skulle skifte bleie på han i stad oppdaget jeg at han blør litt fra navlestumpen. Flere som har opplevd dette? Hva gjør jeg? Blir jo bekymret for alt kjenner jeg...

Mini er 6 dager gammel, og da jeg skulle skifte bleie på han i stad oppdaget jeg at han blør litt fra navlestumpen. Flere som har opplevd dette? Hva gjør jeg? Blir jo bekymret for alt kjenner jeg...

Mi gjorde også det. Det var veldig lite men var blodspor på bodyen. Fikk beskjed før jeg dro hjem at dette var helt normalt og kunne skje. Skulle bare vaske med klorexedin eller liknende:)

Det samme skjedde her også. Var ikke veldig mye, men ble en liten flekk i bodyen. Det sluttet av seg selv, så gjorde ikke noe spesielt.

Ja, det er bare en flekk i bodyer og øverst i bleia... Når er det vanlig at navlen detter av egentlig? Ca 1 uke gammel?

Ja, det er bare en flekk i bodyer og øverst i bleia... Når er det vanlig at navlen detter av egentlig? Ca 1 uke gammel?

Helt normalt med litt blod :) her tror jeg ikke hun var ei uke engang før den datt av!

Her har det også vært blod. Stumpen falt av i dag etter 5 dager. Det er vanlig fra 4-14 dager :) Rens med klorhexidin morgen og kveld, så går det så fint :)

Samme her. Vi brukte litt pyrisept på. Blødde litt etter at den falt av også.

Helt normalt, bare vask bort.

Her falt den av etter tre dager, det vanligere er 1-2 uker ja. Litt blod fra navlen etter at den falt også, bare vasker forsiktig bort

Jeg vasket også bare bort, men syntes likevel at det å la det tørke inn var mest effektivt. Når stumpen falt av etter seks dager ble det raskt bra. Så blødde det litt igjen når den lille skorpen falt av. Hvis huden rundt er rød kan det være betent, ellers er det nok ganske vanlig at det blør litt.

Vår blødde endel fra sin også, fikk beskjed av helsesøster at det ikke gjorde noe - vi kunne evnt tørke med q-tips og vann. Falt av noen dager senere :)

Back
Topp