Blod.. Flere som har dette?

Nine92

Andre møte med forumet
Jeg oppdager at jeg blør litt av og til og jeg blir så engstelig for at noe er galt. Er så redd for å miste mini.. I helgen og før helgen hadde jeg rosaaktig/brunaktig utflod, men i dag så jeg et par prikker med rødt blod så nå er engstelsen der igjen da dette er helt nytt. Blir jeg redd uten grunn? Er det flere som driver og småblør litt her? Bør jeg bestille legetime for å ta blodprøver?
Dette er første gang for meg så jeg aner ikke hva normalen er eller når jeg bør ta kontakt med lege.

Setter pris på alle som kan svare meg og muligens berolige meg litt, også håper jeg denne tråden kan hjelpe andre hvis noen flere sitter i samme båt som meg.
 
Med nr.2 hadde jeg litt små blødning, var på ul og der så vi et lite hjerte som slo. Trenger absolutt ikke å være noe dårlig selv om man blør litt. Disse berømte slimhinnene er veldig skjøre under graviditet, og man får lettere små blødninger.
Om du er bekymret, så kan du jo bestille legetime, men er ikke mye og se på ul før etter uke 7-8.
 
Jeg blødde i starten av begge mine forrige svangerskap, var ikke noe farlig. Hvis du blør er det ofte grunn til å få henvisning til ultralyd for å sjekke, så jeg ville snakket med legen for å høre om du kan få det. :)
 
Jeg føler med deg! Torsdag forrige uke blødde jeg pittelitt rosa. I går og i dag, har jeg en gang i løpet av dagen hatt brun/mørkerød utflod, så kommer det rester på to-tre dobesøk etter dette. Jeg blir bekymret, da jeg hadde sa i oktober i fjor.. Ringte lege i dag, så blir å ta blodprøver i morgen for å få målt hcg. Håper virkelig spiren sitter hos oss og dere denne gangen! Er ikke noe kjekt med denne usikkerheten
 
Hei! Jeg blør så og si litt hver dag, og har snart gjort det i 2 uker. Jeg var hos legen forrige uke og tok blodprøver. Fikk svar i dag at det var god stigning og bra nivå på HCG. Så jeg kunne ta det helt med ro[emoji4]
 
Tusen takk for gode innspill og betryggende ord, dere! Blir nok til at jeg bestiller blodprøver for å se til at HSG stiger, så får jeg se om jeg ikke ber om en tidlig ultralyd hvis det ikke slutter.

Så lenge jeg ikke blør veldig mye så er det vel ikke for farlig? :/
 
Tusen takk for gode innspill og betryggende ord, dere! Blir nok til at jeg bestiller blodprøver for å se til at HSG stiger, så får jeg se om jeg ikke ber om en tidlig ultralyd hvis det ikke slutter.

Så lenge jeg ikke blør veldig mye så er det vel ikke for farlig? :/
Når jeg hadde sa for et par mnd siden, var jeg egentlig ikke i tvil på hva som skjedde. Jeg levde uansett i håpet og tok tidlig ultralyd, det var en tom livmor. Da jeg mast blødde jeg mye friskt blod, koagulert og det kom en klump som sikkert var forsteret. Så hvis du ikke blør skikkelig mye, ville jeg prøvd å ikke bekymre meg for mye. Jeg vet det ikke er lett. Legg deg på sofaen, prøv å slapp av hvertfall [emoji173]️
 
Jeg har hatt brun utflod siden Torsdag og fredag kom det svart koagulert blod med slim og jeg Trodde alt håp var ute. Men har nå har det avtatt en del og har masse symptomer fortsatt. Har ikke eller hatt smerter. Så jeg tror/håper det går bra. Tok hcg i dag og skal ta ny på onsdag. Så jeg krysser fingrene her. Snakket også med en nybakt mor i vente rommet og hun sa hun blødde i 4 dager rundt uke 6 og det gikk bra
 
Tusen takk igjen for svar, dere. Er godt å kunne få svar på spørsmål man har.
Blir så usikker på om blodprøve er vits hver gang jeg ikke blør igjen, for det er jo minimalt. Kunne det ikke bare vært sånn at alle hadde akkurat like symptomer under graviditeten sånn at man slapp sånt her stress? Det hadde vært noe!

Jeg tar tiden til hjelp og slapper av for nå, men hvis det starter igjen har jeg bestemt meg for å ringe lege for blodprøver. Takk igjen for gode innspill folkens! <3
 
Så lenge du ikke blør store mengder, ville jeg ikke bekymret med veldig :)
 
Jeg har hatt brun utflod siden Torsdag og fredag kom det svart koagulert blod med slim og jeg Trodde alt håp var ute. Men har nå har det avtatt en del og har masse symptomer fortsatt. Har ikke eller hatt smerter. Så jeg tror/håper det går bra. Tok hcg i dag og skal ta ny på onsdag. Så jeg krysser fingrene her. Snakket også med en nybakt mor i vente rommet og hun sa hun blødde i 4 dager rundt uke 6 og det gikk bra
Har du tatt uke testene for å sett hva fe viser også?
 
Ok. Ble bare litt nyskjerrig siden jeg selv hadde en SA for snart 2 uker siden
Nei har ikke nerver til det. Venter og ser om jeg har en fin stigning på hcg prøvene. Hvis jeg har det Så skal jeg slå meg litt til ro med det. Har hvit utflod igjen nå. Så jeg har ikke hatt noe SA enda. Men det kan jo komme.( Den brune utfloden var for lite til å være SA. ) var det slik SA din utartet seg. Hadde du ikke blødning?
 
Last edited:
Nei har ikke nerver til det. Venter og ser om jeg har en fin stigning på hcg prøvene. Hvis jeg har det Så skal jeg slå meg litt til ro med det. Har hvit utflod igjen nå. Så jeg har ikke hatt noe SA enda. Men det kan jo komme.( Den brune utfloden var for lite til å være SA. ) var det slik SA din utartet seg. Hadde du ikke blødning?
Jeg blødde mye i ca 2 dager jeg altså.. så ikke samme som deg [emoji6] var bare nyskjerrig fordi jeg selv venter på blodprøve svar.
 
Jeg ville ikke tatt flere clearblue digital iallfall. De sier absolutt ingenting om man får SA eller ikke. Koster bare penger og kan skape unødig stress.

Alle sa er forskjellig har jeg inntrykk av. Jeg for min del begynte med spotting som kom og gikk i uke 7. Fosteret ble målt 2 uker for lite i uke 8+4, men ikke før i 9+4 var det dødt og jeg begynte å abortere. Hadde da hatt spotting i to uker, og det var ikke mye spotting det var snakk om. Men det var det første tegnet den gang.

Jeg bruker progesteronstøtte nå og det hender det kommer bittelitt rosa med restene av det nå. Det gir seg utover dagen og jeg tror det bare er irriterte slimhinner.

Spotting kan være helt normalt. Ofte er det jo det! Hcg er vel The way to go hvis man vil vite mer.

Jeg velger å bare vente på tidlig ultralyd om noen uker. Får ikke gjort noe uansett. Og lever lykkelig som gravid i mellomtiden.
 
Huff, hadde litt rosa utflod nå, blir jo stressa med en gang. Dette er mitt tredje svangerskap, og jeg har aldri hatt noe blødninger tidlig i graviditeten. Håper jo det bare er skjøre slimhinner, men tenker jo det verste med en gang [emoji15]
 
Back
Topp