Blodårer på brystene..

Er på ganske gyngende grunn her nå, men tror det er noe med at blodvolumet øker under graviditet? Derfor man blir fortere andpusten også, mer blod som skal pumpes rundt i kroppen. Eller så er det en annen grunn! :D

Er på ganske gyngende grunn her nå, men tror det er noe med at blodvolumet øker under graviditet? Derfor man blir fortere andpusten også, mer blod som skal pumpes rundt i kroppen. Eller så er det en annen grunn! :D
Da må det høre en annen grunn for testen min nå ble negativ. Jeg tester alltid Ca time etter hengar spist. Lærer aldri st jeg burde gjøre det med en gang jeg står opp :-)

Er du helt seriøs nå.... Du kan ikke forvente noe særlig strek 12 dpo etter en time.......
Før du legger deg ikveld, ta testen og evt en kopp og tisse i, også setter du den oppå dass. Så har du ikke noe valg annet enn å huske det,.
Det kan jeg ikke, må vente til i morgen Pga har ikke tester nå.. men det er like greit. Når jeg ikke har tester liggende så stresser jeg ikke med å ta den.

Det kan jeg ikke, må vente til i morgen Pga har ikke tester nå.. men det er like greit. Når jeg ikke har tester liggende så stresser jeg ikke med å ta den.
Du får samle urin i en kopp eller noe på morgenen i morgen og teste når du får testene. Venter også tester i posten, og har gjort det slik siden i går. Så nå håper jeg at jeg får tester i morgen.

Lurt å samle opp og teste senere :thumleft

Må bruke urin fra natten så tidlig, den er mer konsentrert, så da får du kanskje utslag ;)

Men til spørsmålet, brystvevet vokser, derfor får det økt blodtilførsel. Veksten av kjertelvevet skjer tidlig i graviditeten. Hvert bryst øker 200 - 400 g i vekt. Større blodårer på brystene er et av de tidlige tegnene på graviditet.

Finnes vel mye skrevet, dette var første treff:
https://www.dagbladet.no/tema/dette-skjer-med-brystene-nar-du-er-gravid/64277490
Men er det normalt at det pleier å skje rundt ikm? Kan ikke huske jeg har lagt merke til det tidligere.

Ja hvis du er gravid.

Første gang jeg var gravid la jeg merke til at jeg hadde fått «gravidpupper» før jeg testa positivt. Var ikke på testekjøret på den tida, men det var rundt IKM.

Men er det normalt at det pleier å skje rundt ikm? Kan ikke huske jeg har lagt merke til det tidligere.
Husker at du hadde et innlegg om dette tidligere, så du har nok hatt det før mensen før..

Men i morgen bør du tisse når du står opp, og sette det i kjøleskapet frem til du har tester. Det kan da ikke være så vanskelig å huske på? :angelic:

Back
Topp