Flere her som er veldig dårlige? Kjente ingenting i starten. Så kom ømme bryster og hadde menslignende smerter av og på en ukes tid etter IKM. Først for nogen dager siden kjente jeg at jeg begynte å bli kvalm. Ikke direkte kvalm men mindre matlyst og litt uvell rett og slett. Nå de siste par dagene har formen bare rast rett ned. Måtte gå hjem fra jobb i dag da jeg tydeligvis ikke er i stand til å sitte bak i bilen med pasienter lengre. Kastet opp så fort vi kom til sykehuset med første pasient..
Er utrolig trett og kan sove hele dagene, kvalmen er der om morgene men er verst på kvelden faktisk. Ikke mye mat jeg får i meg før jeg sliter med å svelge ned. Føler meg utrolig oppblåst og slapp. Magen jobber og styrer konstant. Er tungt å puste, blir fort anpusten, holder på å renne bort på dagen( men det har noe med varmen å gjøre også da) men så fort kvelden kommer kan jeg har perioder der jeg fryser skikkelig selv om det er godt og vell 25grader inne. Følte meg skikkelig syk, varm og hadde en følelse av utrolig høy feber og nesten litt sånn feberfantasi opplevelse av og ikke være helt ned i morges. Har heldigvis ikke kastet opp mer enn den ene gangen men det står nok mer på viljen for det verst jeg kan gjøre er å kaste opp... Føler jeg utrolig syk og er ute av stand til det meste.
Har vært hos legen for trodde først jeg hadde pådratt meg en lungebetennelse og en begynnende bihulebetennelsen men neida ingenting galt og finne og konklusjonen ble at dette hadde med graviditeten å gjøre. Føler jeg litt oppgitt egentlig for skal dette fortsette så er jeg nødt til å si ifra til sjefen i neste uke at jeg er gravid sånn at jeg får gått over til svangerskapspenger. Da vil jo alle på jobb også vite det og men andre ord så burde vi bare gå ut offentlig om det allerede den dagen jeg sier det til sjefen. Men da er jeg bare 7+1-2 på vei. Er nå 6+3. Hva hvis noe går galt da? Har også ringt til helsestasjonen her i byen for å få jordmor men der var det litt travelt og ferieavvikling osv. så de regnte ikke med jeg fikk time før jeg var lengre på vei men det er jo tross alt jordmor som skal fikse dette med svangerskapspenger. Ville også gjerne sett et bankende hjerte før jeg sa det til fler enn familie som vet det til nå. Vet ikke hvor lett det er å få ultralyd på så kort varsel i stavanger området...
Har vært hos legen for trodde først jeg hadde pådratt meg en lungebetennelse og en begynnende bihulebetennelsen men neida ingenting galt og finne og konklusjonen ble at dette hadde med graviditeten å gjøre. Føler jeg litt oppgitt egentlig for skal dette fortsette så er jeg nødt til å si ifra til sjefen i neste uke at jeg er gravid sånn at jeg får gått over til svangerskapspenger. Da vil jo alle på jobb også vite det og men andre ord så burde vi bare gå ut offentlig om det allerede den dagen jeg sier det til sjefen. Men da er jeg bare 7+1-2 på vei. Er nå 6+3. Hva hvis noe går galt da? Har også ringt til helsestasjonen her i byen for å få jordmor men der var det litt travelt og ferieavvikling osv. så de regnte ikke med jeg fikk time før jeg var lengre på vei men det er jo tross alt jordmor som skal fikse dette med svangerskapspenger. Ville også gjerne sett et bankende hjerte før jeg sa det til fler enn familie som vet det til nå. Vet ikke hvor lett det er å få ultralyd på så kort varsel i stavanger området...