Blitt satt i gang før termin pga stort barn?

Nå har du kanskje allerede fått noe mer oppfølging? Hvis ikke er min erfaring at jeg ble satt i gang ca 2 uker før termin fordi de trodde baby var stor. Jeg fikk tett oppfølging i ukene opp mot termin, og så ble det bare bestemt en dato jeg skulle komme inn. Det var sykehuset som bestemte alt basert på målingene de gjorde, og følte meg veldig trygg og godt ivaretatt med det :)
Først fikk jeg ballong som ikke hadde særlig effekt, så ble jeg lagt inn og fikk etterhvert piller for videre modning. Tok noen dager for meg (startet torsdag morgen med ballong, fødte natt til søndag), men det gikk veldig fint og var vanlig fødsel. Ho var 4350kg men ingen store rifter eller noe :)

Så mitt tips er å høre på hva lege/jordmor/sykehus anbefaler å gå for det :)

Nå har du kanskje allerede fått noe mer oppfølging? Hvis ikke er min erfaring at jeg ble satt i gang ca 2 uker før termin fordi de trodde baby var stor. Jeg fikk tett oppfølging i ukene opp mot termin, og så ble det bare bestemt en dato jeg skulle komme inn. Det var sykehuset som bestemte alt basert på målingene de gjorde, og følte meg veldig trygg og godt ivaretatt med det :)
Først fikk jeg ballong som ikke hadde særlig effekt, så ble jeg lagt inn og fikk etterhvert piller for videre modning. Tok noen dager for meg (startet torsdag morgen med ballong, fødte natt til søndag), men det gikk veldig fint og var vanlig fødsel. Ho var 4350kg men ingen store rifter eller noe :)

Så mitt tips er å høre på hva lege/jordmor/sykehus anbefaler å gå for det :)
Har hatt flere kontroller men ingenting som har ført frem til noe enda - har siste vekstkontroll imorgen, er da 38+0, og så jordmortime på tirsdag for å se an veien videre. Så uvisst enda hvordan det blir, føler meg nervøs ettersom hun i tillegg til å være estimert over snittet så langt, også ligger i tverrleie. Men heller ikke på det er det sagt noe - så jeg vet ikke helt hvordan de tenker, men føler selv at nervene kryper innpå nå når det er så nær termin, og jeg er redd for alt som kan gå galt med stor baby i tverrleie. Første var like over 4500g, var stressa med ustabil puls og hjerteslag og trengte klipp for å komme raskt ut fordi han fikk problemer grunnet navlestrengen underveis, så jeg er temmelig nervøs for enda en skummel (i mitt hode) fødsel :nailbiting:

Vekstkontrollen viser +7%, altså godt innenfor normalen! Attpåtil har hun gitt opp tverrleiet og ligger med hodet ned, så her var det bare velstand idag :love017

Back
Topp