Blitt så stor!!

*Carine*

Elsker forumet
Er så rart så store disse barna våre er blitt!! Håvard fikk nye joggesko i helgen, og det var tydelig deilig å slippe dress og tunge vintersko for gutten klatret på fjellene, hoppet og klatret i trær på hytta. Mor satt med hjertet i halsen og lurte på hvor lille gutten som syns det var spennende nok å leke på teppe på plenen. Nå var han høyt og lavt og i full fart hele dagen. Han sover fremdeles om dagen da, så syns det var kos når han ble sliten og trøtt og ville hvile hos mammaen. Må ikke bli stor altfor fort...

Ja, jeg merket spesielt godt hvor stor Alma hadde blitt etter at Luna ble født..
Hun er også høyt og lavt og prater jo som en foss, og forstår og husker så mye at jeg blir helt satt ut..
Hun sover imidlertid også fortsatt, og i helgene pleier hun å legge seg i den gamle sprinkelsenga si, som vi har tatt av den ene langsiden på og som nå står inntil vår dobbeltseng (og har blitt Luna sin). Så da legger hun seg i "Luna sin seng" og jeg legger meg ved siden av- veldig koselig.

Pappaen tok over legginga her for noen mnd. siden, og vi har danset en spesiell spansk vuggesang med henne siden hun var helt liten. Pappaen danser den med henne fortsatt, og så blir hun lagt våken i senga si. Her om dagen var han på foreldremøte i bhg, og jeg måtte derfor ta legginga. Så jeg danset vuggesangen med henne. FOR en nostalgi jeg følte! Forrige gang jeg danset med henne sånn, til den samme sangen, var hun halvparten så stor. Jeg husket plutselig akkurat hvordan det var. Det var utrolig koselig, jeg fikk helt tårer i øynene! Så utrolig fint å huske tilbake, og samtidig så fint å se hvordan hun vokser og forstår mer og mer, og så fort som det går, kan det bli flere forskjellige følelser i en mamma som drar i hver sin retning![:)]

Enig at det ble mye mer synlig da Sigurd kom. Helt rart å se egentlig. Men han har begynt å si: Mamma jeg er baby. Og da må jeg bære og dulle med han, noe jeg syns er bare kos [:D] Men går bare 5 minutter da, så er det: Mamma nå er jeg stor igjen, sett meg ned!

Gruer meg til han blir så travel med kompiser og aktiviteter at det ikke blir tid til no kos. Vi må nyte de mens vi kan [:)]

ORIGINAL: *Carine*

Enig at det ble mye mer synlig da Sigurd kom. Helt rart å se egentlig. Men han har begynt å si: Mamma jeg er baby. Og da må jeg bære og dulle med han, noe jeg syns er bare kos [:D] Men går bare 5 minutter da, så er det: Mamma nå er jeg stor igjen, sett meg ned!

Gruer meg til han blir så travel med kompiser og aktiviteter at det ikke blir tid til no kos. Vi må nyte de mens vi kan [:)]

He he! Ja, vi må nyte de kosestundene vi får! Her prøver jeg å insistere på til Alma at hun er min lille jente. Av og til sier jeg at hun er babyen min også, men da ler hun og sier "neeeeei, mamma, jeg er itte baby!"
Ikke så lenge av gangen hun vil sitte på fanget lenger heller. Men lesestunden om kvelden setter vi pris på begge to:)

Ja, jeg forstår ikke hvor tiden blir av. Lille babyen min er plutselig blitt så veldig stor gutt. Innimellom er det nesten så jeg får litt panikk, og ser for meg at tiden flyr like fort videre til han plutselig er voksen og flytter hjemmefra.[X(]

Back
Topp