Blitt bitt i bhg..

Snakket med ped.lederen på avdelingen til guttungen nå. De hadde ikke sett eller hørt noe.. så e sa at det ser ut som om dere har en som biter på avdelingen og da sa ho at det sikkert var en på en annen avdeling men at de nå skal holde et lite øye på min gutt.. så hvis det skjer enda en gang nå uten at de får det med seg blir e irritert..
Bra du sier i fra!
De bør prøve å få med seg nå som de vet at det skjer.

Jeg er ikke så veldig populær blant de ansatte i bhg, men du kan da få min mening. En gang kan alt skje, men to er ikke greit! Forstår at slikt skjer i bhg, men det eneste jeg krever er at de vet om det og forteller meg det da jeg henter. Nå skal jeg skrive en setning som en gang (før jeg fikk barn) ble sagt til meg (da jeg jobbet i bhg) :
"Vi betaler faktisk for en tjeneste!"
De passer på ditt barn, din skatt, da er det ikke for mye å kreve at de får med seg det som skjer og videreformidler dette. Har altså aldri sagt denne setningen selv, for den er veldig sårende, men jeg tok den til meg for det er jo sant... Til mitt forsvar så var det snakk om votter som var borte da jeg fikk denne slengt i ansiktet, ikke noe slikt som dette.
Men når det kommer til små barn og biting/slåing osv må man jo nesten `forvente` at sånt kan skje mer enn en gang? :o Det går jo så forferdelig fort, de ansatte kan ikke sitte med barna på fanget hele tia for å unngå konflikter og nå er det jo sånn at enkelte barn `løser` konfliker ved å bite..
Feilen her (som jeg ser det) er at de ikke har varsel mor om det, da blir hu usikker på om de er til stede og er våkne, for det skal de være..

Kan faktisk si deg at det ikke er sikkert de har hørt noe eller sett noe..
Da jeg jobbet i bhg hendte det at barn ble bitt uten at voksne hørte eller sa noe i ute situasjon.. Det faktisk ikke alle barn som sier i fra heller.

Men jeg ville tatt det opp i barnehagen å snakket med dem..

Men hun kjenner jo sitt barn, selv om andre barn ikle gråter. Jeg VET at jentungen hadde hylt feks.

Men når det kommer til små barn og biting/slåing osv må man jo nesten `forvente` at sånt kan skje mer enn en gang? :o Det går jo så forferdelig fort, de ansatte kan ikke sitte med barna på fanget hele tia for å unngå konflikter og nå er det jo sånn at enkelte barn `løser` konfliker ved å bite..
Feilen her (som jeg ser det) er at de ikke har varsel mor om det, da blir hu usikker på om de er til stede og er våkne, for det skal de være..

Enig med deg.

Hei. Jeg orker ikke lese gjennom alle kommentarene, men har en del erfaring selv med bitt i bhg, da min sønn er bitt flere ganger. Når bittet sitter i ansiktet eller på hendene, slik at det er gått gjennom huden skal barnet på en 5 dagers kur. Ikke alle leger er klar over dette, så krev det! Sitter bittet andre steder på kroppen, skal stivkrampesprøyta holde.
Menneskebitt består av flere bakterier enn hundebitt faktisk. Samboeren min er også lege å kan bekrefte dette.

Men når det kommer til små barn og biting/slåing osv må man jo nesten `forvente` at sånt kan skje mer enn en gang? :eek: Det går jo så forferdelig fort, de ansatte kan ikke sitte med barna på fanget hele tia for å unngå konflikter og nå er det jo sånn at enkelte barn `løser` konfliker ved å bite..
Jeg mener ikke at barn ikke kan gjenta slikt, men at de voksne på ei uke bør ha fått med seg minst ett av disse tilfellene. Barn er barn :)

Hei. Jeg orker ikke lese gjennom alle kommentarene, men har en del erfaring selv med bitt i bhg, da min sønn er bitt flere ganger. Når bittet sitter i ansiktet eller på hendene, slik at det er gått gjennom huden skal barnet på en 5 dagers kur. Ikke alle leger er klar over dette, så krev det! Sitter bittet andre steder på kroppen, skal stivkrampesprøyta holde.
Menneskebitt består av flere bakterier enn hundebitt faktisk. Samboeren min er også lege å kan bekrefte dette.

Takk for informasjonen :) han ble bitt på ryggen og en gang bak på armen så da trenger jeg ikke ringe lege i dag :)

Våres ble bitt 7 ganger alle ganger i ansiktet! Var en trist og lang FRUSTRENDE tid- bhg gjorde lite så vi endte op i kommunen med områdeledelse og de "høye herrer" SÅ stoppet det! klart det er svært for barnet som bet og hans forældre, det skulle bare ikke gått så langt! De er meget gode venner idag SI FRA og løs det på en måte som passer barnet sim blir bidt, vi byttet avdelig da det viste seg å ha noe m sjalusi å gjøre, det hjalp! Lykke til!

Hei Arendalsmamma.
Kjempetrist å høre at barnet ditt blir bitt. Har desverre ikke tid nå til å lese igjennom alle postene her, så det kan hende noen har nevnt dette tidligere.
At man kan få stivkrampe fra menneskebitt er en veldig vanlig missforståelse. Bakterien til stivkrampe finnes i jord og ikke i menneskemunnen og det er mye viktigere med stivkrampevaksine i forhold til hvis man faller ute å stikker seg på en rusten spiker eller ved dyrebitt (de roter mye i jord osv). Menneskebitt er regnet som farlig pga alle de andre bakteriene vi har i munnen, og disse kan absolutt føre til infeksjon i bittsåret, derfor skal det vaskes og holdes øye med. Men jeg har lært at man ikke trenger å oppsøke lege ved menneskebitt med mindre man opplever hevelse/rødhet/vesking osv. Håper du får ordnet opp i barnehagen og at de får følge med det som skjer mellom barna. Det kan tenkes at de ansatte ikke har sett episodene og at de har trodd det har handlet om slag/kliping o.l. Men selvfølgelig, hvis barnet ditt er jevnlig med i slike episoder skal du selvfølgelig ha informasjon. Barn som biter er vanskelig, og det viktigste de ansatte kan gjøre er å være nær barnet som biter. Men ofte skjer slike episoder allikevel, og da er det jo viktig med trøst og veiledning på at dette ikke er greit. At barnet ditt oppfatter at dette ikke er lov, og ikke slik som nå der han/hun kanskje opplever det som at biteren "slipper unna". Håper situasjonen bedrer seg og at det ikke ble noen infeksjon :)

Hei Arendalsmamma.
Kjempetrist å høre at barnet ditt blir bitt. Har desverre ikke tid nå til å lese igjennom alle postene her, så det kan hende noen har nevnt dette tidligere.
At man kan få stivkrampe fra menneskebitt er en veldig vanlig missforståelse. Bakterien til stivkrampe finnes i jord og ikke i menneskemunnen og det er mye viktigere med stivkrampevaksine i forhold til hvis man faller ute å stikker seg på en rusten spiker eller ved dyrebitt (de roter mye i jord osv). Menneskebitt er regnet som farlig pga alle de andre bakteriene vi har i munnen, og disse kan absolutt føre til infeksjon i bittsåret, derfor skal det vaskes og holdes øye med. Men jeg har lært at man ikke trenger å oppsøke lege ved menneskebitt med mindre man opplever hevelse/rødhet/vesking osv. Håper du får ordnet opp i barnehagen og at de får følge med det som skjer mellom barna. Det kan tenkes at de ansatte ikke har sett episodene og at de har trodd det har handlet om slag/kliping o.l. Men selvfølgelig, hvis barnet ditt er jevnlig med i slike episoder skal du selvfølgelig ha informasjon. Barn som biter er vanskelig, og det viktigste de ansatte kan gjøre er å være nær barnet som biter. Men ofte skjer slike episoder allikevel, og da er det jo viktig med trøst og veiledning på at dette ikke er greit. At barnet ditt oppfatter at dette ikke er lov, og ikke slik som nå der han/hun kanskje opplever det som at biteren "slipper unna". Håper situasjonen bedrer seg og at det ikke ble noen infeksjon :)

Legger ved denne linken der det jeg snakker om er tema.
http://www.familieverden.no/Helse/Sikkerhet-og-forstehjelp/Menneskebitt-er-farligst/

Det der med biting i barnehagen er et problem jeg irriterer meg over.
At man ikke får vite er skandaløst.
Det bør tas opp og tiltak settes i gang for å lære biteren flere ord for å uttrykke frustrasjon og skåne de som blir bitt.
:(

Jeg jobber selv i bhg, og biting skjer selvfølgelig noen ganger, og det er ikke en selvfølge at det blir oppdaget hver gang - men når det skjer to ganger og de ansatte ikke har sett det på barnet ditt - så må du selvfølgelig si i fra. Det kan være at de ikke er klar over at det er en "biter" der heller, de er ganske lure. Snakk med de ansatte, for de vil gjerne ha konstruktiv kritikk og vil ha beskjed om noe skjer. Det er bedre å prate med dem, enn om dem :) Og sånn som jeg ser på bitemerket er det ganske dypt, så det forundrer meg at det ikke er blitt oppdaget.

Om barnet er bitt skal foreldre ha beskjed, uansett om det er merke eller ikke.

Takk for alle råd jeg fikk :) i dag ble sønnen min bitt igjen men en av de ansatte hadde stoppet det andre barnet før det ble for ille. Så min sønn fikk nesten ikke merke, heldigvis :) moren til det andre barnet viste at sønnen er en biter men tydeligvis ikke sagt i fra til barnehagen.

Takk for alle råd jeg fikk :) i dag ble sønnen min bitt igjen men en av de ansatte hadde stoppet det andre barnet før det ble for ille. Så min sønn fikk nesten ikke merke, heldigvis :) moren til det andre barnet viste at sønnen er en biter men tydeligvis ikke sagt i fra til barnehagen.
Bra de vet hvem ungen er nå da, så er de mer obs.
Skikkelig dårlig av foreldrene å ikke varsle om sånt. Er jo deres ansvar også.

Bra de vet hvem ungen er nå da, så er de mer obs.
Skikkelig dårlig av foreldrene å ikke varsle om sånt. Er jo deres ansvar også.

Nå må e rette på meg selv her :P foreldrene er informert om at sønnen deres biter :) var min mamma som henta guttungen så misforsto e hva ho sa til meg :)

Nå må e rette på meg selv her :P foreldrene er informert om at sønnen deres biter :) var min mamma som henta guttungen så misforsto e hva ho sa til meg :)
Haha:D ja, sånn kan det gå! Det blir vel noe bedring framover nå uansett da.

Back
Topp