blitt betatt av en annen??

x1xheioghuhvordetgår

Første møte med forumet
Er det noen her inne som har opplevd å bli betatt av en annen mann mens dere har hatt samboer, hvor også den andre personen er betatt av deg? Hvordan taklet dere det? Hva gjorde dere og hva ville dere gjort?
Jeg skal ikke være utro eller den slags, men situasjonen er svært følelsesladet for meg. Som dere sikkert forstår er jeg kommet i en trasig situasjon. Jeg takler det dårlig med tanke på alt og alle rundt meg.
Det er vel bare menneskelig å bli betatt, men det er tøft å ikke kunne styre følelser.

Ikke spør hvem jeg er.
Takk på forhånd.
 
nei det har jeg aldri opplevd.
håper det går bra med deg.
 
 
Hmmmm dette hørtes ikke noe gøy ut... skjønner din frustrasjon.[:(] Sånne følelser er det ikke alltid man kan styre, dessverre.
I løpet av livet vil en møte på sånne hinder. Alle syns jo det er litt herlig å se at en har litt små følelser, bare man er klar over at det ikke blir noe mer og lar det gå videre.
Livet skal ikke alltid være lett.

Men håper du finner utav det og klarer å komme deg videre med det som er det mest rette for deg! Er bare å sende meg en pm om du trenger å prate. Skjønner jo at du hører til her inne og da er du jo en av oss[:)]
 
Har ikke opplevd det.. Har opplevd å hatt følelser for en annen, men ikke at det har vært gjensidig, eller at vedkommende har vært klar over det.

Prøve å unngå hverandre!? Tenke at gresset ikke er grønnere på andre sida og prøve å glemme opplevelsen?? lettere sagt enn gjort tenker jeg.. !

En del av meg ville sikkert gått videre, utforsket de herlige/deilige følelsene[8D] men en annen ville forhindret alt for at det skulle skjedd - og snudd ryggen til å sett på det livet jeg lever..

LYkke til.
 
Jepp. For ca 2,5 år siden holdt sambo på med 1000 ting, hadde aldri tid til meg, og jeg så han i grunnen fint lite. Han kom ofte hjem i 5-6 tiden om natten, sov menst jeg var på jobb, og var borte når jeg kom hjem.

Gjennom en kompis av meg traff jeg en fyr jeg fikk veldig god kontakt med. Vi begynte å gå turer sammen, ha "kosekveldenr" med pizza film og vin osv.. ALT jeg savnet i et forhold. Jeg fortalte alt for samboeren min, men han var så opptatt med sitt at han brydde seg ikke noe særlig, var bare glad jeg hadde noen å finne på noe med [:-]

Etterhvert.. eller egentlig veldig kjapt gikk følelsene over til forelskelse.. både fra min og hans side. Han var liksom alt jeg hadde drømt om, og gav meg alt jeg savnet i det forholdet jeg hadde.

Han ble etterhvert lei av å vente på at jeg skulle dumpe sambo, så han gav meg et ultimatum. Slå opp med han i dag og flytt inn hos meg, eller slett nummeret mitt.

Jeg var for glad i sambo til å gjøre det... så når jeg kom hjem den kvelden fortalte jeg sambo om følelsene, og at enten måtte han skjerpe seg ellers så stakk jeg. Han skjønte meg godt, og lovet å skjerpe seg, så da kuttet jeg kontakten med han andre. [:)]

Nå i ettertid bruker jeg det litt som en trussel når han prioriterer andre ting enn meg og Benjamin [8D] - husk på hva som skjedde sist du ikke gadd å bry deg
 
Hei[:)]

Nei jeg skjønte fort at du ville være anonym, og det respekterer jeg[:)]

Har ikke vært betatt av en annen mens jeg var i forhold, men jeg forstår at det sikkert er ganske vanskelig for deg. Vet ikke helt hva jeg kan si som ikke allerede er skrevet her, men håper du føler at du kan få pratet om det du vil prate om, her hos oss[:)]

Lillezilje; det hørtes ut som en kjip episode, godt alt ordnet seg for dere[:)]
 
Har ikke vært det mens jeg har vært i et seriøst forhold. Men har tenkt mye på disse tingene også siden jeg skal gifte meg og da si JA til en person for resten av livet...

Jeg mener at så lenge du er i et forhold så har du forpliktet deg; forpliktet deg til å gjøre alt du kan for forholdet.
Vi vil alle mange ganger i livet møte mennesker som får oss til å utvikle slike følelser, det er udiskuterbart! Men det som blir diskusjonen er hva man velger å gjøre! Jeg mener at hvis du er sikker på at du vil være i ditt forhold så skal du si farvel til denne nye personen og gjøre alt som står i din makt for å holde deg unna den til disse følelsene har kjølnet. Hvis man begynner å leke med det blir det veldig fort farlig! Og det er så lett å la seg rive med av dette spennende mennesket som du aldri ser slenger møkkete sokker rundt doen, glemmer oppvasken, snur ryggen til når babyen din skriker for at det er du som skal måtte stå opp også videre[;)]

Nei altså, du må jobbe med deg selv, rydde opp i ditt hode!!. Hvis du mener det er noe i ditt forhold som gjør at du er åpen for smiger fra andre, så bør dere diskutere dette fort.

Hvis du vet innerst inne at du skal bli der du er, så skal du vende deg vekk. Det er ditt ansvar.

Masse lykke til med å finne ut av hodet ditt, det er jammen ikke lett![:D]
 
uff håper du finner ut av det.

jeg har opplevd å bli betatt/forelsket mens jeg hadde kjæreste. Var sammen med en kar. Jeg bodde i Tromsø, han bodde i trøndelag. Vi hade vært sammen i noen mnd bare da begynte i ny jobb oG der sto HAN med både stor H, A og N[:D]
Vi småflørtet litt på jobb (type vannkrig og snøballkrig og bryting[8|]) men jeg hadde ingen peiling hva han la i det egentlig.
Uansett så merket jeg fort at følelsene for han nede i trøndelag bare sluknet og alt jeg tenkte på, snakket om og drømte om var han på jobb. Jeg reiste ned til Trøndelag og gjorde det slutt med kjæresten.
Ett par uker etterpå var det personalfest på jobb, og da fikk jeg svar på hva han la i det[:D] For de som ikke har skjønt det var det samboI november har vi 3 årsdag og venter vårt andre barn[:)]

men vi gjorde ingenting ulovlig mens jeg hadde kjæreste. For meg er det uaktuelt å være utro uansett hvor stor fristelsene  måtte være og hvordan situasjonen er. Har man lyst å innlede et forhold med en annen, avslutter man alltid det man er i..uansett.. og jeg håper også sambo viser meg den respekten om han en gang skulle finne ei anna. Knust blir jeg uansett, men kommer til å bli mye værre om jeg får vite at han har gått bak ryggen min..
 
ORIGINAL: *Nymåne*

Nei, det har jeg aldri opplevd.
Høres trasig ut ja, er ikke bare-bare med disse følelsene[&:]
Håper du finner ut av det da!
 
har opplevd det jeg..
 
Han jeg er samboer med idag er resultatet av noe sånt[;)]
 
jeg hadde det IKKE bra i mitt forrige forhold, han var en kontrollfrik delux.. og når jeg først kom meg ut på fest.. så møtte jeg en herlig type. Vi hadde telefonkontakt sporadisk i 2-3 år. Møtes i ny og ne ute på byen.. og hadde det supert sammen.
 
Men det skjedde aldri noe mer mellom oss mens jeg var sammen med han andre... Det mest dristige jeg gjorde var å leie han etter by turene[;)]
 
Spørs hva som er problemet i forholdet ditt? Er han sjalu, slem eller bare tar han deg for gitt? Jeg ville kjempet lenge for forholdet jeg hadde hatt med pappaen til mine barn.. for det er mye som KAN gjøres..
Hvor lenge har dette pågått da? Denne "down" perioden i forholdet deres?
 
Du skriver ingenting om hvordan du har det med kjæresten din, derfor blir jo svaret noe generelt. Om forholdet ditt er bra er det en sak, om forholdet ditt er dårlig er det en annen....
 
Uansett siden du skriver at du vet den andre også er betatt av deg så må dere har snakket om situasjonen såpass at det har gått ganske langt synes jeg. På tide å finne ut av hva det kommer av...?[;)]
 
ja jeg har opplevd å bli forelska i en annen mens jeg hadde type,og jeg endte opp med han jeg ble forelsket i(sambo)[:)]


mens jeg møtte sambo begynte også følelsene mine for han som jeg var sammen med da å dabbe veldig,og det var liksom ikke det samme lenger.. vi inviterte folk til oss selv,og sambo kom sammen med en felles kompis av meg og exen min og hjerte mitt smeltet fra første stund.. etter den gang ville jeg invitere dem igjen(kun egentlig for å se sambo..),og til slutt fikk jeg nr til sambo og skrev MANGE mld til han om hvor mye følelser jeg hadde for han,hva jeg skulle gjøre,om han hadde noe følelser for meg osv...
den dagen jeg fikk vite svaret på om han hadde følelser for meg,gjorde jeg det slutt med exen min og forholdet mellom meg og sambo begynte ganske fort[:)]

vi har nå bodd sammen i 3 år og 3 mnd,og vært sammen i 3 år og 3 mnd,vært forlovet i snart 3 år og har verdens nydeligste datter som er 16 mnd[:)]


angrer ikke et sekund på det valget jeg tok!

nå vet jo ikke jeg om hvordan ditt forhold til din sambo osv er siden du ikke skriver så masse.. men lytt til hjerte ditt! eventuelt snakk med ei venninne som du vet at du kan stole 110% på osv.. Lykke til og håper du finner ut av det![:)]
 
Forholdet hjemme er ikke dårlig. Jeg ønsker ikke å gi slipp på det jeg har fordi jeg vil såre og skuffe så mange. Det har ikke skjedd noe mer enn prat og en klem. Jeg er ingen person som gir lett opp, og jobber for det jeg har, men det er alikvel vanskelig å styre følelser. Jeg begynner å få mer kontroll nå enn for noen dager siden.

Til dere som har gått fra det ene forholdet til det andre, har det virkelig vært så enkelt?
 
nei det var ikke enkelt i det hele tatt!!!

men jeg tror at det som gjorde det at det ble sånn som det ble og at følelsene mine for sambo bare ble sterkere og sterkere,mens de ble svakere og svakere for exen min, gjorde det litt enklere enn det det kunne ha vært..

nå er jeg en person som kun har opplevd å blitt dumpet(før denne hendelsen...),så det å såre noen sine følelser var det jeg slet mest med,jeg ga blaffen i de rundt meg,er jeg som skal være lykkelig og sammen med den det gjelder..

men jeg hadde også mange gode venner som jeg snakka masse med om dette,og det beste rådet jeg fikk var fra en kompis som sa at jeg skulle lytte til hjerte mitt,og det gjorde jeg for en gangs skyld.
 
Er nok vanskeligere å gå fra noen når en har barn sammen enn om en ikke hadde hatt d[8|]
 
Det høres ut som en veldig vanskelig situasjon....

Jeg husker så godt når jeg var ca 16 år, var det ei dame jeg kjente på ca 50 år som sa til meg at jeg måtte huske på dette:
selv om jeg giftet meg, ville jeg i løpet av livet bli forelsket i en annen mann/andre menn. Hun hadde selv opplevd det, og fant ut at hun måtte slutte å treffe denne personen hun var forelsket i, for å redde ekteskapet....
Jeg husker jeg syntes det hørtes helt rart og forferdelig ut at hun hadde vært forelsket i en annen, for lille meg så for meg at når man først giftet seg skulle alt være rosenrødt...
Men det er kanskje noe i det hun sa? Jeg vet ikke, skulle nesten ha pratet med noen som er litt eldre og høre hvordan det har vært å være gift i maaange år. Om det er "normalt" å bli forelsket i andre i perioder?
Jeg tror det er ganske mange som har perioder der de lurer på om de har valgt riktig person å dele livet med. Det går jo opp og ned i forhold...

Jeg vil bare gi deg en stor klem, og håper du snart finner ut hva som er det beste for deg og dere....
 
hvordan går det her? håper det ordner seg for deg uansett. Er nok ikke en lett situasjon for deg..[&o]
 
Ja, jeg har opplevd det, for mange år siden i et annet forhold som varte i over 5 år.
Han jobbet også døgnet rundt, han hadde en sønn som var 1,5 år og bodde hos oss.
Jeg var fulltidsmamma for et barn som ikke var mitt... ingen unnskyldninger egentlig, men jeg ble kjempeforelsket i et gutt.
Vi holdt sammen noen uker, klina, hadde sex osv...
Dro til slutt på ferie uten noen og med veldig kort varsel slik at han jeg var sammen med for første gang måtte ta seg av sin sønn.
Da hadde vi vært sammen i 5 år. Da for første gang var han alene med sin sønn.. og jeg var da bare 23 år.

KOm hjem fra ferie, prøvde krampeaktig å redde forholdet, men det gikk selvfølgelig ikke.

Enten så er du ferdig i ditt forhold, eller så må du holde avstand fra den du nå har møtt.
Bestem deg før det går for langt, nyt den følelsen av at du fortsatt er interessant blant gutta.
Det er jo godt å vite det, for man glemmer det i et langt forhold hvis gutten ikke er flink nok til å vise deg det.

Nå i dag som jeg er voksen, har egne barn med min mann, vil jeg ikke tillate meg selv at det går så langt.
Møter jeg en der kjemien er veldig, veldig bra .. da er det best å unngå dem[;)]
Over tid er sjeldent gresset grønnere på den andre siden.
Ikke en lett situasjon du er i, kjenner følelsen du sitter med.

Hm.. du får ta deg en lang tur i tenkeboksen du nå.
 
Back
Topp