blir vist

I Harstad så må man ta Keisersnitt, dem tar ikke imot setefødsel her. Nærmest er Tromsø. Men fikk iallefall beskjed om hvis barnet lå med sete ned så ble det Keisersnitt..

På lillehammer sees alle setefødsler på som vanlige fikk jeg høre i går, forutsatt at det ikke er førstefødte. Kjenner tre som har født i sete her, og KS har ikke vært nevnt. Tydeligvis forskjeller på dette også. Trodde nesten at noen ting var standardisert nasjonalt jeg, men det virker som om det meste er lokalbestemt.

Venter ei lita snuppe 5. august :)

Lykke til ! Håper han snur seg :)
Vet ikke om det hjelper, men har hørt flere si at setefødsel er bedre enn vanlig fødsel faktisk :)

Håper babyen snur seg og du får den fødselen du selv ønsker!
tror det varierer på kunnskap ang setefødsel. Er nok ikke alle sykehus som har annet valg enn ks.
Når det er sagt fødte jeg i sete sist, og var førstegangs. Keisersnitt var ikke ett alternativ. Og det gikk kjempe bra!!!

Det jeg ikke forstår er hvorfor de skal ta sjansen "på at det KAN gå bra". Hva om det ikke gjør det da.... det er jo registrert flere tilfeller der det virkelig har gått galt... Og vet at det er registrert tilfeller der det har gått galt ved en vanlig hodeleie fødsel og, men sjansen er desto større ved seteleie. Bare fatter ikke at legene skal få leke gud når det er snakk om små liv... Synes det er helt forferdelig i grunn at vi kvinner, som skal gå gjennom fødselen, som DE katogriserer som en risikofødsel, ikke skulla hatt noe vi skulla ha sagt i saken. Det er vi som skal risikere helsen vår, for ikke å snakke om farene for vårt ufødte barn... Er målløs i grunn til hvordan de kan tvinge oss til å føde normalt, når vi uttrykker oss sterkt på at det er noe virkelig ikke ønsker. Synes de burde ta hensyn til det. Det er også grunner til at andre land forlanger at mødrene skriver under på samtykke og vitenskap over farene når de selv velger en setefødsel. Jeg ønsker ikke å være en del av statestikken "prøvekanin", Det finnes sikkert flere kvinner som ikke har noen problem på å utføre vanlig setefødsel slik at de kan "opprettholde kunnskapen", som de så fint kaller det, om setefødsel.
Jeg "gledet" meg til fødselen tidligere. Grunne meg i alle fall ikke. Viste akkurat hva jeg gikk til, mer eller mindre. Men nå har jeg ikke sovet de siste 2 nettene pga dette. Og både gubben og ungene her i hus merker at jeg er engslig. Ja, er klar over at han fortsatt kan snu seg. Og håper virkelig han gjør det. Men om ikke.... huff...
Og uansett om han skulle finne på å snu seg, så vurderer jeg faktisk å ta dette videre. Dette er noe de faktisk burde få en ordning på. Skal ikke være nødvendig for kvinner i en slik sitvasjon å føle seg redd eller på noen som helst måte tvunget. Og det skulle i alle fall ikke ha hatt noen betydning på hvor i landet en bor..

Sniker litt. Min førstefødte kom i seteleie, dette var på Ullevål. Jeg hadde heller ikke noe valg ettersom bekken ble målt og det var god nok plass. Jeg er veldig glad for jeg fødte vaginalt, det var en drømmefødsel :)
Jeg var redd jeg også, men fikk en samtale på sykehuset og det hjalp meg veldig :)

Uansett masse lykke til

Er veldig glad for å høre alle de gode opplevelsene :) Og håper virkelig flere kommer med det ;) kanskje jeg får sove bedre på natta ;)

Har du vurdert å be om å få føde i Ålesund? Når du likevel må ut av byen for å føde er det ikke så mye lengre dit? Med mindre du føder raskt da.. Fritt sykehusvalg tenker jeg. ;)
Jeg ville personlig heller vært i Ålesund dersom jeg skulle født i sete ift Molde, da de har bedre kompetanse -og de har en barneavdeling -med nyfødtintensiv der. I Molde har de ikke barneavdeling.

Back
Topp