Det jeg ikke forstår er hvorfor de skal ta sjansen "på at det KAN gå bra". Hva om det ikke gjør det da.... det er jo registrert flere tilfeller der det virkelig har gått galt... Og vet at det er registrert tilfeller der det har gått galt ved en vanlig hodeleie fødsel og, men sjansen er desto større ved seteleie. Bare fatter ikke at legene skal få leke gud når det er snakk om små liv... Synes det er helt forferdelig i grunn at vi kvinner, som skal gå gjennom fødselen, som DE katogriserer som en risikofødsel, ikke skulla hatt noe vi skulla ha sagt i saken. Det er vi som skal risikere helsen vår, for ikke å snakke om farene for vårt ufødte barn... Er målløs i grunn til hvordan de kan tvinge oss til å føde normalt, når vi uttrykker oss sterkt på at det er noe virkelig ikke ønsker. Synes de burde ta hensyn til det. Det er også grunner til at andre land forlanger at mødrene skriver under på samtykke og vitenskap over farene når de selv velger en setefødsel. Jeg ønsker ikke å være en del av statestikken "prøvekanin", Det finnes sikkert flere kvinner som ikke har noen problem på å utføre vanlig setefødsel slik at de kan "opprettholde kunnskapen", som de så fint kaller det, om setefødsel.
Jeg "gledet" meg til fødselen tidligere. Grunne meg i alle fall ikke. Viste akkurat hva jeg gikk til, mer eller mindre. Men nå har jeg ikke sovet de siste 2 nettene pga dette. Og både gubben og ungene her i hus merker at jeg er engslig. Ja, er klar over at han fortsatt kan snu seg. Og håper virkelig han gjør det. Men om ikke.... huff...
Og uansett om han skulle finne på å snu seg, så vurderer jeg faktisk å ta dette videre. Dette er noe de faktisk burde få en ordning på. Skal ikke være nødvendig for kvinner i en slik sitvasjon å føle seg redd eller på noen som helst måte tvunget. Og det skulle i alle fall ikke ha hatt noen betydning på hvor i landet en bor..