Blir trist av å se meg i speilet

Jeg ser heller ikke ut som en supermodell, men hva gjør vel det?

Jeg har 20 kg for mye,og er tyngre enn da jeg var høygravid med nr 2. :-P
Men jeg har gått rundt i bikini i dag jeg. Hvorfor skal kroppen vår ha så mye å si for hva vi kan gjøre eller ikke gjøre?

Og hvis mannen ikke kan takle litt hengete mage eller pupper er han ikke mye å spare på. Er det kroppen han er sammen med, eller mennesket inni kroppen???

Ja det tar tid før kroppen begynner å komme tilbake til det normale, men prøv å nyt tiden med baby og ikke tenk på kroppen.

Jeg synes det er trist at man kan få depresjoner av at kroppen ikke er som før, akkurat som om det er baby sin skyld på en måte. Spiller det i bunn og grunn noen rolle hvordan vi ser ut?

Joda, jeg trenger også å gå ned i vekt, og jeg jobber med saken. Men det er ikke pga utseendet, jeg må ned i vekt pga det den ekstra vekta utsetter mine knær, føtter og bekken for.

Prøv å legg bort tanken på å være perfekt, og nyt babytiden. Den går så altfor fort, og så tenker man tilbake på den tiden og innser at man bare var opptatt av sin egen kropp. Det er heller ingen god tanke å få om noen år :-)

Som flere skriver, så må det gå litt mer tid. Strekkmerker er det ikke alltid så lett å få gjort noe med, men ellers er jo det store spørsmålet om du trener og spiser riktig? Det nytter ikke å sitte på ræva og klage over slapp kropp hvis man ikke gjør noe for å endre på det...

Jeg ser heller ikke ut som en supermodell, men hva gjør vel det?

Jeg har 20 kg for mye,og er tyngre enn da jeg var høygravid med nr 2. :p
Men jeg har gått rundt i bikini i dag jeg. Hvorfor skal kroppen vår ha så mye å si for hva vi kan gjøre eller ikke gjøre?

Og hvis mannen ikke kan takle litt hengete mage eller pupper er han ikke mye å spare på. Er det kroppen han er sammen med, eller mennesket inni kroppen???

Ja det tar tid før kroppen begynner å komme tilbake til det normale, men prøv å nyt tiden med baby og ikke tenk på kroppen.

Jeg synes det er trist at man kan få depresjoner av at kroppen ikke er som før, akkurat som om det er baby sin skyld på en måte. Spiller det i bunn og grunn noen rolle hvordan vi ser ut?

Joda, jeg trenger også å gå ned i vekt, og jeg jobber med saken. Men det er ikke pga utseendet, jeg må ned i vekt pga det den ekstra vekta utsetter mine knær, føtter og bekken for.

Prøv å legg bort tanken på å være perfekt, og nyt babytiden. Den går så altfor fort, og så tenker man tilbake på den tiden og innser at man bare var opptatt av sin egen kropp. Det er heller ingen god tanke å få om noen år :)
Spiller egentlig ikke noe rolle om hvordan vi ser ut..Men viktig å ta vare på helsa si når man er mamma :) Spis sunt, vær aktiv og delta i aktiviter som gjør deg glad - dette bedrer ofte selvbilde og gjør oss lykkelige :) Man bør ikke "ofre" seg selv for den lille, og man har alle godt av litt egentid/egenpleie innimellom selv om man har barn. Viktig å ta vare på mammaen til barna også ❤

Som flere skriver, så må det gå litt mer tid. Strekkmerker er det ikke alltid så lett å få gjort noe med, men ellers er jo det store spørsmålet om du trener og spiser riktig? Det nytter ikke å sitte på ræva og klage over slapp kropp hvis man ikke gjør noe for å endre på det...
Ja jeg trener og spiser riktig,Jeg prøver så hardt jeg kan å få tilbake kroppen jeg hadde før jeg ble gravid. Men det virker ikke som noen ting hjelper

Spiller egentlig ikke noe rolle om hvordan vi ser ut..Men viktig å ta vare på helsa si når man er mamma :) Spis sunt, vær aktiv og delta i aktiviter som gjør deg glad - dette bedrer ofte selvbilde og gjør oss lykkelige :) Man bør ikke "ofre" seg selv for den lille, og man har alle godt av litt egentid/egenpleie innimellom selv om man har barn. Viktig å ta vare på mammaen til barna også ❤
Jeg mener det samme som deg ;-)
Det er viktigere med helsa enn hvordan man ser ut ;-)
Og jeg mener ikke at man skal droppe egentiden, den trenger jeg og. Men man trenger ikke gå rundt og være lei seg for at det vil ta litt tid ;-) Man må jobbe for det.

Ja jeg trener og spiser riktig,Jeg prøver så hardt jeg kan å få tilbake kroppen jeg hadde før jeg ble gravid. Men det virker ikke som noen ting hjelper
Kroppen vil aldri bli helt den samme. Jeg har feks fått mye bredere hofter enn jeg hadde før. Og det er ikke bare fett :-P
Jeg merket det selv etter første fødsel, og før jeg ble gravid med nr 2. Da veide jeg 54 kg, og følte likevel at hoftene var breiere enn før. Beinbygning og at det endrer seg får jeg ikke gjort noe med.

Så noe endret blir man etter svangerskap og fødsel.

Og jeg tror,at hvis man bare innser det, og gjør det beste man kan ut av den kroppen man har,selv med trening, så vil selvbildet øke. Ok, strekkmerker vil aldri bli borte, men de blir blekere. Magen kan man få gjort noe med, puppene vil kanskje ikke bli det samme, men i verste fall kan man gjøre noe med det og.
Jeg tror du kan klare å snu tankene dine hvis du går inn for det ;-)

Last edited:
Kroppen bruker mye lengre tid enn 6 mnd til å komme tilbake til normalen. Det sies minst 2 år. Spesielt hud bruker lang tid til å bli fast igjen. Jeg synes faktisk puppene mine ble fastere og fastere i opptil et år etter ammeslutt sist. Strekkmerkene vil blekne og bli mindre og mindre synlig, både fordi de blekner og fordi huden trekker seg sammen. Så gi det litt tid. Noe vil aldri bli som før, men antageligvis vil det fremdeles endre seg en del.

Back
Topp