Blir trist av å se meg i speilet

Mammalykken

Flørter med forumet
Det er nå 6 mnd siden jeg fødte, men jeg blir aldri vandt med den nye kroppen min med strekkmerker, hengemage og ammepupper.. Jeg trodde det skulle bli lettere fordi jeg vet at denne kroppen ble til for at babyen min vokste inni meg, men jeg blir rett og slett trist av å se meg selv i speilet..

Mye kan gjøres med kosthold og trening, det er viktig å huske på. Strekkmerker og ammepupper ikke fullt så mye, men du kan stramme opp mye alle andre plasser hvis du jobber litt for det. Det kommer ikke av seg selv da, det krever innsats, det er viktig å huske på. Så kommer avveiingen om det er verdt å jobbe og ofre litt for å få tilbake spensten... :)

Du er ikke alene. Jeg følte mer på det med nr 1 enn med nr 2. Men med nr 1 så var hu 6 mnd midt på vinteren. Men følte meg ikke helt vel den sommeren hu ble 1 heller. Nå er lillebror 6 mnd og jeg føler meg mye bedre denne gangen. Men har også vært mye mer aktiv enn sist. Trener ikke og følger ikke noe kosthold. Men jeg går 2-3 turer med barna om dagen. Bare det hjelper mye på kroppen og selvfølelsen. Og treff andre mammaer som fødte ca samtidig som deg. Hjelper å ha andre å klage til og høre deres sider. Kanskje de også kan gi deg en objektiv mening om deg. Og husk at ingen mamma kropp er stygg. Vi har tross alt bært på ett barn i ganske mange uker, for min del 38+0 og 37+6. Skjer en del forandringer på den tiden og babyen har vært lengre i magen din enn utenfor nå.

Du er ikkje ensam. Eg føler meg blææææ hver gang er går førbi en speil :-(
Men har lovat meg selv att eg kommer gjøra allt før å ta av mina extra kg nær eg har slutat amma.

Det går mer inn på meg enn jeg trodde det skulle også, men her har det faktisk gått seg bedre til de siste par månedene! Det er ti måneder siden fødsel og jeg var skikkelig svær, men synes det begynner å hjelpe nå. Så det er ikke sikkert kroppen din er ferdig med å hente seg inn ennå!

Men puppene gjør meg fortsatt litt trist i grunnen.

Det går mer inn på meg enn jeg trodde det skulle også, men her har det faktisk gått seg bedre til de siste par månedene! Det er ti måneder siden fødsel og jeg var skikkelig svær, men synes det begynner å hjelpe nå. Så det er ikke sikkert kroppen din er ferdig med å hente seg inn ennå!

Men puppene gjør meg fortsatt litt trist i grunnen.

Trodde egentlig ikke jeg heller, men nå tør jeg ikke vise meg naken/ lettkledd for kjæresten en gang selv om han ikke bryr seg om hvordan jeg ser ut

Jeg blir mest deppa fordi jeg føler jeg har blitt så tynn i håret... :( Sikkert naturens måte å sørge for at vi ikke får for mange barn på én gang, ved å la oss føle oss skikkelig usexy en stund :P

Skjønner følelsen. Men som nevnt over kan man gjøre mye med selvfølelsen ved å endre kosthold - spise sunnere. Putter man usunne ting i munnen hele dagen føler man seg ofte enda verre. Spiser man sunt og næringsrikt blir ofte psyken bedre. Og hvis man i tillegg går turer eller trener litt styrke, får man bedre holdning og mer muskelmasse, noe som igjen bedrer selvbilde til de fleste. Gjør små endringer i hverdagen og fokuser på deg selv. For at baby skal ha det bra, er det viktig at mammaen også tar vare på seg selv. Ikke glem dette fordi du har et barn å ta deg av. Lykkelig mamma (og pappa for den del) gir lykkelige barn ❤ Og det gjelder også å være glad i seg selv :)

Jeg blir mest deppa fordi jeg føler jeg har blitt så tynn i håret... :( Sikkert naturens måte å sørge for at vi ikke får for mange barn på én gang, ved å la oss føle oss skikkelig usexy en stund :P

Haha, den likte jeg! Bra å lage litt humor ut av det også :p

Skjønner følelsen. Men som nevnt over kan man gjøre mye med selvfølelsen ved å endre kosthold - spise sunnere. Putter man usunne ting i munnen hele dagen føler man seg ofte enda verre. Spiser man sunt og næringsrikt blir ofte psyken bedre. Og hvis man i tillegg går turer eller trener litt styrke, får man bedre holdning og mer muskelmasse, noe som igjen bedrer selvbilde til de fleste. Gjør små endringer i hverdagen og fokuser på deg selv. For at baby skal ha det bra, er det viktig at mammaen også tar vare på seg selv. Ikke glem dette fordi du har et barn å ta deg av. Lykkelig mamma (og pappa for den del) gir lykkelige barn ❤ Og det gjelder også å være glad i seg selv :)

Det har du nok rett i ❤️

Føles sånn her og :( jeg har det ikke bra med meg selv lenger

Kroppen min så ikke ut etter første graviditet og jeg brukte det første året + til å gråte. Viste heller ikke magen til mannen det året heller. Helt forferdelig å ha det sånn. :( Det ble heldigvis ikke verre etter graviditet nr 2. Nå er det over fire år siden første fødsel og fortsatt sliter jeg med det, MEN ikke like ille. Håper du også får det bedre med deg selv etterhvert. <3

Jeg vurderer operasjon når jeg er 110% sikker på at jeg er ferdig med barn. Har lyst til å tørre å gå i bikini igjen...

Kroppen min så ikke ut etter første graviditet og jeg brukte det første året + til å gråte. Viste heller ikke magen til mannen det året heller. Helt forferdelig å ha det sånn. :( Det ble heldigvis ikke verre etter graviditet nr 2. Nå er det over fire år siden første fødsel og fortsatt sliter jeg med det, MEN ikke like ille. Håper du også får det bedre med deg selv etterhvert. <3

Jeg vurderer operasjon når jeg er 110% sikker på at jeg er ferdig med barn. Har lyst til å tørre å gå i bikini igjen...

Utrolig godt å vite at jeg ikke er alene da! Men trist at det blir sånn! Selvfølgelig vises det at et helt menneske har bodd inni der i 9 måneder, og det menneske er noe av det fineste og beste som har hendt meg <3 vi må bare tenke positivt

Husk at det tar to år for kroppen å komme seg 100% etter en fødsel, så ikke fortvil! Her er det 13 måneder siden fødsel, og det har plutselig skjedd masse positivt. Jeg ser fortsatt annerledes ut enn jeg gjorde før, men jeg ser at ting liksom går seg til. Håper det fortsetter sånn, jeg blir så glad! :)

Her er jeg mer misfornøyd etter nr to enn nr en. Jeg klarer ikke bli kvitt resten av kiloene, har vel omtrent ti for mye. Med en så hadde jeg tid til å trene, det har jeg ikke med to. I alle fall ikke ofte nok. Minste er snart to og et halvt og de ti kiloene sitter fast.

Back
Topp