Hageblomsten

Forelsket i forumet
Hvis jeg havner i en diskusjon med mannen, blir jeg så ekstremt tappet av energi. Det kjennes etter hvert ut som om jeg ikke har sovet på flere dager. Til og med øynene mine blir smale og trøtte. Etter diskusjonen kan jeg gå og legge meg (samme hva klokka er) og sover 8 - 9 timer i strekk.
Underveis i diskusjonen blir jeg mer og mer fraværende og klarer ikke svare konstruktivt. Dette frustrerer mannen, som føler vi ikke kommer noen vei. Og da blir diskusjonen dratt opp igjen en annen gang med akkurat samme resultat.

Jeg skjønner ikke hva dette kommer av. Flere som har det slik?
 
Høres ut som dere har havnet i et spor hvor dere ikke klare å krangle/diskutere konstruktivt. Ville tatt en tur til familievernkontoret jeg :) der var vi da vi hadde sånne problemer og det gjorde at vi fikk hjelp til å se hva som skjedde når vi ble uenige og ikke minst komme ut av det sporet.
Som de sier selv - de vil ikke egentlig være et skilsmissekontor men at folk kommer når ting skurrer og lenge før det har blitt så ille at man tenker å gå fra hverandre :)
 
Enig med Veivalsa. Hatt mange krangler der dere går hver til deres og bare føler dere misforstått,eller til og med mistenkeliggjort? Da kan man til slutt bli matt, og kjenne at man ikke orker engasjere seg.

Hva med å lage regler for diskusjonen slik at den kun skjer så lenge det er fruktbart? Hver sier det de vil si, først den ene og så den andre,og så får begge svare på det den andre har sagt,så får dere tenke på det dere har sagt og hørt, og ta opp tråden senere.

Er det forresten alt som må diskuteres? Er det unødvendige diskusjoner som kan kuttes ut?
 
Back
Topp