Blir sur og lei

Nøstebarn har fine ullplagg i alle farger og varianter :) Enig i at jeg blir lei av "kjønnsfarger" på alt. Sko er enten lilla/rosa med kroner på, eller blå/svart med biler :/

Mye av grunnen til at jeg føler det nødvendig å vite. De selger lite nøytralt. Og hvis du får gutt kommer du også til å irritere deg over det dårlige utvalget kontra til jenter. I samtlige butikker jeg går i har jenteklær lange vegger, mens gutteklærne et stativ og en hylle. Alt er blått/grått/brunt med biler/traktorer på.. Er så drittlei av det dårlige, kjedelige utvalget, mens det til jenter fosser over med forskjellige motiver, farger, mønstre. Min eldste hater biler/traktorer, og da er det ikke alltid like enkelt å finne tøy..

To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️

Masse nøytralt på lindex! Og synes en del på kapp ahl, polarn og miniature osv funker fint på begge :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Syns også dette er veldig vanskelig! Har alltid tenkt at jeg skal ha sånn ull dress fra tom og Trine på sparkjøp. Men nå er de ikke hvite eller brune lenger. Nå er de lilla og blå. Vis jeg ikke får vite garantert kjønn så tørr jeg ikke kjøpe noe med mindre det er helt hvitt!
Alt som har nøytrale farge, som gult, grønt, grått eller brunt. Har somregel bilder på seg som endten er guttete.
Så har ikke kjøpt noe særlig jeg enda. Håper vi får beskjed om en frisk og fin gutt eller jente på onsdag så vi virkelig kan handle!

Desember 2014

Bruker App

Newbie fra kappahl har mye beige, brun og hvit og det kan jo brukes til begge kjønn:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Syns også dette er veldig vanskelig! Har alltid tenkt at jeg skal ha sånn ull dress fra tom og Trine på sparkjøp. Men nå er de ikke hvite eller brune lenger. Nå er de lilla og blå. Vis jeg ikke får vite garantert kjønn så tørr jeg ikke kjøpe noe med mindre det er helt hvitt!
Alt som har nøytrale farge, som gult, grønt, grått eller brunt. Har somregel bilder på seg som endten er guttete.
Så har ikke kjøpt noe særlig jeg enda. Håper vi får beskjed om en frisk og fin gutt eller jente på onsdag så vi virkelig kan handle!

Desember 2014

Bruker App
Jeg har kjøpt blått uten figurer. Jenta mi skal fint få gå i alle farger å bestemme selv når den tid kommer. Tar heller på en hodesløyfe så blir det bra.

Venter på årets Julegave<3

Dette har jeg også irritert meg over. Det gjelder ikke bare klær, men også sengetøy og sånt. Jeg ønsker ikke at alt av klær og diverse til jenta mi skal være rosa. Man må da kunne få bruke de fargene man vil. Synes det er latterlig at man blir nærmest stemplet som dårlige foreldre om man kler en gutt i rosa eller jente i blått.

Jeg var innom en butikk, tror det var kapp ahl, som hadde mye fint i nøytrale farger:)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg er enig i at det er lite kjønnsnøytrale plagg. Men i motsetning til mange andre her så synes jeg ikke H&M har mye nøytralt.
Omslagsbodyene er enten grønne, beige, grå, blå eller rosa. Mener å ha sett den i gult tidligere, men det er mangelvare her.

Gråfargen er kald og guttete, den grønne er guttete, den gule er jentete og rosa trenger jeg vel egentlig ikke si noe om :p Så beige. Kan jo ikke bare bruke beige. Håper HM gjør noen nye frgevalg på kolleksjonen som kommer snart. :D

Til jentungen kjøpe jeg mye dyprødt, mørk grønn, brunt og petrol. Har heldigvis tatt vare på noe av det :)

Gutten min bruker alle farger, har til og med lilla ulldress og rosa penskjorte, synes han kler hele fargeskalaen :) blir neste jente kommer hun til å bruke klærne hans selv de med traktorer og biler på :) du skal ikke langt tilbake da blått var en yndig og typisk jentefarge og rosa var maskulint, man mååå ikke følge moten :p

Sist var det super vanskelig å finne nøytrale klær! Men da handla eg litt før testen ble positivt :-P men eg e veldig bevisst på å kjøpe klær som kan passe begge kjønn spess av slike dyre klær spm ull og yttertøy.
Vi visste kjønn sist så ble en del rosa undertøy ds det ikke var alternativer. .så blir det gutt nå blir det litt rosaull under klæra :-P
Men ja vi har både blå, brun, grønn, svart, turkis, gul, oransje på jenta vår nå. . Liker ikke at alt e rosa ;-) fins og lillanyanser som passer for gutt ;-)
Denne skal vi ikke vite kjønn på men har det meste av det små i de nøytrale fargene..mest hvitt

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Newbie , hust and claire. Nøstebarn og villervalla er jeg fornøyd med :)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Tenker at det er bedre å kjøpe blått om man ikke vet kjønn og må velge mellom blå og lilla/rosa..For det er en farge begge kjønn kan bruke, mer enn rosa og baby lilla :-/ lettere å bruke "guttefarger" på jenter enn motsatt ;-)

Tenker at det er bedre å kjøpe blått om man ikke vet kjønn og må velge mellom blå og lilla/rosa..For det er en farge begge kjønn kan bruke, mer enn rosa og baby lilla :-/ lettere å bruke "guttefarger" på jenter enn motsatt ;-)

Heldigvis ikke mye man trenger første uka! :) også får man mye; )

Nå har høst kolleksjonen kommet inn på H&M, og litt nytt på Kappahl:) kanskje det er no fint som er kjønnsnøytralt:) jeg fant cookie monster genser på HM jeg skal kjøpe til jenta mi:p

<3 VinterPrinsesse <3

Bittelite utvalg av det jeg har fått tak i på H&M. Fv. Tror det var en 8 pk (kjøpte den i større størrelse da de vokser ut av de minste med en gang, ville ikke kjøpt 8 pk i nyfødt størrelse) med dyremotiver i alskens farger, en voksen og et barn. Helt enkle og fine. Stellepledd i bakrunnen, med jungelmotiv. Elsker de to omslagsbodyene til høyre, kjøpt i sett. Spreke farger og har sokker i samme farger med sol på. Har ellers kjøpt litt med Ole Brumm og Tigergutt på, har ikke fått tak i så mye enda, men det var mye mer der jeg kunne tenkt meg å rive med :p

Vedlegg

• ImageUploadedByBV Forum1406618325.053479.jpg
    ImageUploadedByBV Forum1406618325.053479.jpg
    98,4 KB · Visninger: 15
Last edited:
Heldigvis ikke mye man trenger første uka! :) også får man mye; )

Er akkurat det ;-)
Me har masse til jente ..men eg føler gutt på denne.. så tenker eg. . Hallo hvor mange minutter tar det da å kjøpe en blå body om en må ha ;-) hehe og som du sier man får gaver/ besøk på sykehus.. det er rundt jul og ja de første dagene er man på sykehuset.. og der har de både klær og babyteppe med farge til kjønnet ;-) og de neste er man kanskje bare inne å slapper av ;-) så ja er jo begrenset hva en måå ha de første dagene :-) tihi
men skjønner jo at det er kjekt å kunne handle nå :-) :-) har selv lyst men har såå mye fra før at eg vil vente til etter fødsel. . Fikk flere poser av svigerinna som ho hadde bruka. .klarte jo ikke bruke alle plagga en gang før de ble for små :-P hehe

Takk for mange gode tips fra dere alle :D Gleder meg til å handle litt mer nå som høst- og vinterkolleksjonene kommer i butikk :D Har også tenkt å sy litt selv, da får man det jo helt som man vil :)

Back
Topp