Blir sur og lei

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
I dag har jeg gått litt i butikkene i nærområdet og sett litt på klær til lille, og jeg må ærlig talt si at jeg blir litt sur og lei av at alt er delt inn i gutt og jente, og det nesten er en umulighet å finne fine klær som er nøytrale.. Var innom barnas hus, blant annet, som hadde fått inn en del ull nå, men samtlige plagg var lilla eller blå! Vi har jo ikke villet vite kjønn, og vi ville ikke ha kjøpt de lilla og blå klærne uansett, så synest det er dumt og litt rart at butikkene fører nesten bare de fargene.. Jeg regner med at vi ikke er de eneste som ikke kunne tenkt oss å kledd opp jenta vår i bare rosa/lilla eller gutten vår i bare blått? Blir å handle mye på nett tror jeg.. Ikke at det er særlig bedre der da, men utvalget er litt bedre.. :(

Her kler jeg lillebror i farger. Alt fra rødt til brunt. Ikke kledd han i rosa da. Men han har det lilla regntøyet fra da elste begynte i barnehagen.
Synes godt gutter kan bruke andre farger enn blå.
Jenta mi fikk også farger og jeg kan godt finne på å kle på henne en blå genser. Eller kunne i allefall det før. Når hun ikke var så påståelig at blå nei det var guttefarge så det kunne hun IKKE bruke.
Synes at alle barn skal få lov å gå i farger og ikke bare de utpekte gutte og jentefargene.

Kapphal er vel der jeg har finni klær som kan funke til begge kjønn.. Men ja, er veeeldig vanskelig!

<3 VinterPrinsesse <3

Helt enig, men værre med barnerom, der er det ufattelig lite nøytralt å finne. Utvalget er iallefall smalt..

H&M har MYE fint som er kjønnsnøytralt, kommer til å kjøpe det meste der. Herlige farger :)

(Sjekket nettsidene og det er mye bedre utvalg i de større butikkene!!)

Last edited:
Samme problem her. Vi vil ikke vite kjønn men får demed ikke handlet så mye. Men skal ta en tur på Lindex. Der har de mye freshe klær i brun, gul, grønn osv :)

♡ Venter en overraskelse 4 Desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Enig! Får jente, men vil likevel ikke rosa skal ta helt overhånd. Ja, KappAhl og Lindex virker som å være best på jordfarger for eksempel.

Kapphal er vel der jeg har finni klær som kan funke til begge kjønn.. Men ja, er veeeldig vanskelig!

<3 VinterPrinsesse <3
Ja, liker godt Newbie, men tror vi nesten har kjøpt alt som er kjønnsnøytralt av Newbie til nå :p Får håpe de snart kommer med ny kolleksjon :p

Helt enig, men værre med barnerom, der er det ufattelig lite nøytralt å finne. Utvalget er iallefall smalt..

H&M har MYE fint som er kjønnsnøytralt, kommer til å kjøpe det meste der. Herlige farger :)

(Sjekket nettsidene og det er mye bedre utvalg i de større butikkene!!)
Ja, synes det gjelder det meste... Alt i fra sengetøy, kluter(!!), smokker osv.. Men finner jo noen skatter inn i mellom, og da er det verdt litt leting :)

Samme problem her. Vi vil ikke vite kjønn men får demed ikke handlet så mye. Men skal ta en tur på Lindex. Der har de mye freshe klær i brun, gul, grønn osv :)

Var innom Lindex og her hadde de ikke noe særlig.. men utvalget var generelt dårlig i dag, kan hende det er et skifte fra sommerklær til høstklær nå og at det er derfror utvalget er dårligere :)

Eg liker godt hust and claire sitt brune ullundertøy :)

Sent from my iPad using BV Forum

Enig! Får jente, men vil likevel ikke rosa skal ta helt overhånd. Ja, KappAhl og Lindex virker som å være best på jordfarger for eksempel.
Jeg har egentlig inntrykk av at mange liker å bruke andre farger, men butikkene gjør det så vanskelig! De tvinger jo oss inn i et spor der vi definerer kjønn ut fra farger...

I dag har jeg gått litt i butikkene i nærområdet og sett litt på klær til lille, og jeg må ærlig talt si at jeg blir litt sur og lei av at alt er delt inn i gutt og jente, og det nesten er en umulighet å finne fine klær som er nøytrale.. Var innom barnas hus, blant annet, som hadde fått inn en del ull nå, men samtlige plagg var lilla eller blå! Vi har jo ikke villet vite kjønn, og vi ville ikke ha kjøpt de lilla og blå klærne uansett, så synest det er dumt og litt rart at butikkene fører nesten bare de fargene.. Jeg regner med at vi ikke er de eneste som ikke kunne tenkt oss å kledd opp jenta vår i bare rosa/lilla eller gutten vår i bare blått? Blir å handle mye på nett tror jeg.. Ikke at det er særlig bedre der da, men utvalget er litt bedre.. :(
Jeg savner det slik som det var når vi ble oppvokst. Vi har kjøpt nøytrale klær. Noe blått, noe grønt og nå bitte litt rosa. Men problemet er at 99% av blå grønne grå med rødt. Har biler på seg. Og jentete blir veeeldig jentete.

Venter på årets Julegave<3

Butikkene gir oss veldig få muligheter til å velge.. Og det er ikke sånn at jeg ikke kommer til å bruke rosa eller blått på barna mine, men jeg vil ikke at rosa skal bety jente og blått bety gutt, men at gutten eller jenta mi kan få velge selv om h*n vil ha grønne, blå eller rosa klær når h*n er så gammel at h*n kan det :) Jeg vil ikke legge noen føringer for hvordan jeg forventer barna mine skal være eller kle seg, og at farger skal være farger og ikke knyttes opp mot kjønn :)

Ja nå er det snart høst og da kommer høst kolleksjoner i butikkene å da blir det mer å titte på;)

<3 VinterPrinsesse <3

Er sikkert veldig utplukket nå, og mye sommertøy. Gleder meg til høstklærme kommer. Sikkert mer å velge i da :)

Høsten er også litt mer for nøytrale farger, da kommer det jo mye grått, brunt, beige og ettrhvert rødt:) Jeg synes poler'n og pyret har mye bra:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Lindex her har hvertfall endel kjønnsnøytralt :)

♡ Februar 2015 ♡

Back
Topp