Blir stressa av å ikke kjenne liv hver dag (uke 18)

Okei, ville likevel snakket med jordmor om hva hun synes du skal gjøre når du kjenner mindre liv med tanke på doppler en :) :)
Lykke til med siste innspurt av svangerskapet ❤️

Tusen takk. Ja snakket med dem, og er hjertelig velkommen dit når det går lengre tid enn normalt uten lyd. Men satser på at jeg først å fremst kan roe meg selv, så jeg ikke ender opp med at de blir lei meg før fødselen :shy:
 
Tusen takk. Ja snakket med dem, og er hjertelig velkommen dit når det går lengre tid enn normalt uten lyd. Men satser på at jeg først å fremst kan roe meg selv, så jeg ikke ender opp med at de blir lei meg før fødselen :shy:

Du skal nå hvertfall aldri føle deg til bry med det du har i bagasjen ❤️ jeg hadde ul annenhver uke OG var innen føden utenom dette sånn 3-4 ganger også :hilarious:
 
Jeg hadde det likt som deg. Ikke opplevd dødfødsel, «bare» ufrivillige aborter i 1 trimester. Dødfødsel er virkelig det verste som kan skje:(
Jeg var ut og inn hos legen hver uke å hørte med doppler. Hadde også private ul selv om det er dyrt så var alle sammen verdt det. Ring fastlegen din og fortell om din tidligere dødfødsel, og at du ikke har kjent noe på så og så lenge. Kanskje h*n har doppler. Da bør du komme inn raskt;) Jeg ringe å gråt i tlf hver uke og da var det rett inn med en gang. Slapp å vente;) Hvis ikke kan du ringe helsestasjonen å høre med doppler

Takk for svar. Grunnet historikken min bllr jeg møtt med åpne dører både på sykehuset og hos legen når enn jeg føler for det. Har hatt avtalte ul-timer annenhver uke på sykehuset siden uke 8, og får komme inn på dagen hos fastlegen og høre hjertelyden når jeg blir bekymret, pluss jeg har fått lege på sykehuset som følger meg opp og som jeg får prate med i telefonen eller komme inn til når enn jeg har behov, så oppfølgingen er upåklagelig. Har kjent spark flere ganger dagen siden jeg postet det første innlegget, så jeg er ikke så bekymret (akkurat nå) :) men skal dobbeltsjekke med jordmor senere i dag hvorvidt jeg bør kontakte dem eller ei dersom jeg feks ikke skulle kjenne noe liv i morgen.
 
Jeg invisterte også i en doppler. Jeg kjenner han fremdeles ikke hver eneste dag, og jeg er i uke 34. Har også mistet min første fødte så har ekstremt høye skuldre. Men nå sjekker jeg med doppleren når jeg ikke har kjent noe på en stund. Da kan jeg faktisk høre at han er i bevegelse og at han har et bankende hjerte. Har også måttet inn på føden en gang da jeg ikke kjente liv på 4 dager. Men da lå han bare sånn til at jeg ikke merket han. Men det har virkelig hjulpet å bare høre på dopperen når han har vært stille noen dager.

Herregud så stress å ha en så rolig baby, skjønner godt at du gikk til innkjøp av doppler! Jeg har tenkt tanken selv, men er redd jeg kommer til å bli enda mer bekymret av det, hvis jeg feks ikke finner hjertet med en gang osv. Men hvis lille der inne blir et lite sovedyr som det høres ut som du bærer på, så skaffer jeg meg en slik, med en gang og uten tvil. :) Så heldig som kun har noen uker igjen, lykke til <3
 
Herregud så stress å ha en så rolig baby, skjønner godt at du gikk til innkjøp av doppler! Jeg har tenkt tanken selv, men er redd jeg kommer til å bli enda mer bekymret av det, hvis jeg feks ikke finner hjertet med en gang osv. Men hvis lille der inne blir et lite sovedyr som det høres ut som du bærer på, så skaffer jeg meg en slik, med en gang og uten tvil. :) Så heldig som kun har noen uker igjen, lykke til <3

Ja må jo si jeg har også vært litt heldig med det at han knapt har flyttet på seg siden vi fant han første gangen :hilarious: Han har jo vokst litt så tar litt mer plass, men hjertelyden er på samme plass til en hver tid. Og bevegelsene hører vi også i det samme området. Så noe positivt med at han er så rolig som han er. Har heller ikke opplevd å bli mørbanka noen veier. Innimellom kan jeg kjenne at han kitter meg innenfra men aldri sparket så hardt at jeg er redd for å knekke ribbein eller få skader av knerten. Så er jo litt positivt selv om at jeg bruker nok litt tid på å bekymre meg uten grunn. Å ja veldig glad jeg snart kan se om han puster og rører på seg!
 
Back
Topp