Prøver å ikke la det ta overhånd, men det tar jo opp mye av tankene uansett hva jeg gjør egentlig. Likevel så tenker jeg at ikke vil gi meg mens det fremdeles kanskje finnes en bitteliten sjanse. Skrekken er å sitte som pensjonist og angre på at jeg ikke prøvde mer, utnyttet de mulighetene jeg hadde. Barna mine er ikke små lenger, men de fortjener jo selvsagt oppmerksomhet og tid likevel. Får se hvor lenge jeg klarer det psykisk.
Jeg har en slags mental sperre mot at det kan bli et barn i 2025, så har sett på den eggløsningskalkulator at jeg har fem sykluser igjen før termindato kan bikke over i 2025.
Jeg har en følelse av at dette ikke går, at alle de kjemiske er et tegn på at ingen av mine egg er gode nok lenger. Det har blitt sånn at jeg gruer meg til å teste hver syklus fordi jeg vet at det sannsynligvis er negative tester. Ser flere som gleder seg til å teste, men sånn føler jeg det ikke lenger. Og når jeg har fått positive tester, endte det i kjemisk.
Kjenner igjen følelsen av å knekke sammen av å miste igjen og igjen. Da jeg lå på sykehuset og ventet på at aborten skulle skje i uke 12, var jeg langt nede, men trøstet jeg meg med at jeg var "bare" 40 fremdeles og at jeg samme tid neste år kanskje hadde fått den etterlengtede babyen. Så feil kan man ta. Snart to år siden den aborten nå, og ja. Veldig vondt. Og det avviket på fosteret var 100% dødelig, og etter at man har vært utsatt for det, er jo risikoen for at det gjentar seg der også. Pluss kromosomavvik, som jeg har lest også er en økt risiko etter 40, og spesielt etter 42 sikkert.
Du er på PP4, jeg er vel på PP14 nå, så tror du har gode sjanser. Mange under 30 bruker jo mer enn 4 PP til og med.