Blir sendt hjem fra jobb, men jeg er jo ikke smittsom...

Sagas mamma

Flørter med forumet
Har et lite problem på jobben. Jeg kaster opp hver dag, men er ikke alltid i dårlig form for det. Noen ganger merker de på jobben at jeg kaster opp, og jeg blir sendt hjem for å ikke smitte noen. Jobber med pasienter. Men egentlig trenger jeg ikke alltid å dra hjem.
Men jeg har virkelig ikke lyst til å fortelle at jeg er gravid ennå.
Hva ville dere gjort?
 
i ditt tilfelle ville jeg sakt i fra til nærmeste leder og si at du ikke vil at andre skal vite det... eller lyv, og si du går på medisiner som gjør deg kvalm?
 
Av erfaring så ville jeg nok fortalt sjefen min at jeg er gravid, da vet hun/han det og kan ta hensyn til det og vet at du ikke trenger å bli sendt hjem :) Dumt å la de tro at du er kvalm og spyr fordi du er sjuk, og de sender deg jo da klart hjem, fordi hadde det vært vanlig omgangsyke så er jo dette smittsomt :) Eller så kan du selvfølgelig si at du går på antibiotika for noe f eks uvi eller lignende som gjør at du spyr, eller blir dårlig av jern tabletter, men det er vel bare en periode man kan bruke den unnskyldningen :) God bedring :) Jeg har vært i din situasjon med akkurat samme problemet og dette var på ett hotell i en restaurant.. Jeg ble til slutt sykemeldt da men det håper jeg du slipper unna :) Jeg sniker by the way fra før svangerskapet :)
 
Back
Topp