Blir satt igang i mårra:-//

Gravid2012

Andre møte med forumet
Da har jeg fått time til og bli satt igang i mårra... Spennende og skummelt på en gang:-)) Hva kan jeg forvente meg,hva skjer?!

Gravid2012 skrev:
Da har jeg fått time til og bli satt igang i mårra... Spennende og skummelt på en gang:-)) Hva kan jeg forvente meg,hva skjer?!

Jeg ble satt i gang med første mann,og hadde en veldig fin fødsel opplevelse,den ble lang,men ser tilbake på den som kjempe fin.Er ikke redd for det igjen.

Lykke til,og tenk: snart har du skatten din i armene :))

Prosessen var sånn her:
Modningspiller i skjeden,klyster(det er valgfritt)Vente og gå rundt litt..så ble det satt drypp for å få jevne gode rier,og finalen tilslutt varte i 30 min.. gikk fra 2 til 10 cm på 20 min,og han var ute på 3 trykk :)

Dette går så flott at! Så gøy at den spennende finalen begynner i morra!Gi alt du har,hehe !
Gleder meg til å høre om opplevelsen din:)

Gravid2012 skrev:

Åå så spennende!! Det går nok fint skal du se!!

Jeg ble satt igang sist. Jeg var på sykehuset hele tiden. Kom på morgenen og fikk satt inn en modningskapsel kl 09, måtte ligge en time før jeg fikk reise meg. Fosteraktiviteten ble målt. Samme runde igjen kl 13 og en siste for dagen rundt kl 17. Da ville de vente med ny kapsel morgenen etter. På kvelden samme dag begynte jeg å kjenne murring, jeg ble kvalm, fikk løs mage og slimproppen gikk.

Første lille rie kom kl 01.03 og det fortsatte ganske så nøyaktig med 10 min i mellom. Sa fra til jordmor, fikk en paracet og varme risposer. Klarte ikke å sovne så gikk rundt i gangene og pustet meg igjennom takene. Kl 03 skjønte jordmor at fødselen var ordentlig igang og jeg ble flyttet til en fødestue og fikk ringt samboer. Da han kom var jeg igang med lystgass! Fra kl 03-06 hadde jeg hyppigere og hyppigere rier, ting gikk enormt fort. Gikk fra 5-9 cm på 45 min. Rakk ikke epidural.

Da jeg skulle presse forsvant riene så jeg fikk drypp og det endte med at snuppa måtte forløses med sugekopp. Hun ble født kl. 06.52. Jeg var helt utslitt men alt gikk bra! Så min erfaring med å bli satt igang er at ting går sabla fort når det først skjer. Jeg hadde ikke helt kontrollen!

Ungen skal ut og det er så verdt hver eneste lille smerte!!

Ønsker deg masse lykke til!

Hehe,her skal det fødes:-)) Skal prøve og gi oppdateringer så ofte jeg kan, i hvertfall når det er ferdig:-)) wee...

Tusen takk:-)) Nå er det bare timer igjen til vi skal være på sykehuset.... Wish me luck<33>

Masse lykke til!!!

Back
Topp