Blir satt i gang:D

Hvordan går det? :)
 
Finally!! Så.. ligger her etter flere timer siden de satt inn modning tablett kl 12. Kjenner ikke store forskjellen gitt. Fikk beskjed om å gå litt etter at de endelig tok av ctg en (babyen vår er så innmari rolig) men da var jeg så sliten og trøtt etter alt "styret" :p hehe og måtte sove litt:p. Men har gått litt nå. Ikke så mye som har skjedd. Fortsatt 1 cm åpning.

Vil gjerne høre andres modning tablett erfaringer hvis noen vil dele :)
Prøver å quote i håp om att du får varsel !
 
Helt merkelig følelse det der, tenkte det samme da jeg ble satt igang:) jeg fikk ballongkateter og Misodel så jeg har ingen erfaring med piller, men kona til broren min ble satt igang med stilkpiller pga overtid! Det tok nesten nøyaktig et døgn fra første pille til ungen var ute :)

Faktisk noe av det samme her:). Fikk 1 tbl kl. 12 og en kl 4. Fødte nesre dag kl 20 :)
 
Hem hem jeg la det på face... men kan jo skrive her og om dere ikke finner den? :)
 
Ok fødselshistorien min:

Jeg dro på overtidskontroll på fredagen 8 juli. Der fant legen ut at det var lite fostervann og ble satt i gang med 2 tabletter samme dag og ble lagt inn. Det var motiverende å høre legen sa: du drar ikke herfra nå uten baby i armene:).

På første tablett hadde jeg ingen virkning. På nr bynte jeg å få litt vondt i magen som tok seg litt opp, og fant til slutt ut at det var rier jeg hadde. De dabbet desverre av på kvelden og min kjære måtte dra hjem. Synes det var litt kjipt. Kl 0400 kommer riene tilbake og kl 0600 klarte jeg ikke holde meg lengre og ringte og gråt til kjæresten at han måtte komme med engang. Litt kjipt å ikke ha han der fra kl 0400 da jeg måtte håndtere smertene alene. Han kom litt senere of var en stor støtte for meg:). Riene tok seg mer og mer opp. Brukte lyder, pusting og biting på en penn for å komme meg igjennom riene. Til slutt sier en jordmor at jeg kan få lystgass. Hadde bare 2 cm men jeg var veldig takknemlig for at de foreslo gassen og jeg takket ja. Ble flyttet opp på fødestue. I gangene lå jeg og vred meg i senga av smerter. Må ha vært grusomt å høre på for utenfor stående :eek:.

Lystgassen bynte å funke etter et par åndedrag og det var så innmari godt å slippe smertene litt. Men der tok seg også bare mer og mer opp og til slutt satt jeg med maska konstant og kjente smertene selv med lystgassen på slutten. Hadde vel da 3 cm åpning. Gud å tregt det gikk! Jeg var på en lystgass rus og hadde masse rare drømmer. Så hørte jeg i bakgrunn at det ble snakk om epidural. Jeg hadde jo egentlig ikke lyst på det men nå ville jeg mer enn gjerne ha det, og lystgassen gjorde meg så sløv og litt care at jeg kjørte på. Det var noen laange minutter i den halvtimen den brukte på å få virkning. Men når den kom så var det som å komme til himmelen. Smertene forsvant. Jeg var veldig veldig trøtt etter all jobbingen med riene og å holde ut smertene pluss lystgassen gjorde meg så innmari slapp at jeg ba inderlig om å få sove litt for å kunne klare å presse henne ut senere. Til slutt fikk jeg overtalt dem. De var redd det ville stoppe opp fødselen. Jeg brydde meg ikke, jeg kjente at kroppen min hadde ikke mer å gi. Så da sov jeg og samboer på fødestuen noen timer. Til slutt kom de inn igjen og bynte å mase litt:p og sjekket åpning, da hadde jeg sånn 6-7 cm! Tenk at jeg kunne sove meg igjennom dette partiet!

Intill presset ble jeg beordret til å gå opp og snu meg til sidene og være litt aktiv. Beina mine var blitt lamme og jeg klarte ikke å røre meg. Og holdt på å gå i gulvet da de ikke ville slute å mase på meg om det. Veldig veldig ekkelt.

Til slutt var det tid for å presse. Holdt vel på en times tid.. mange maste noe veldig på meg. Pust! Nei ikke pust! Ta hånda di er! Ikke gjør sånn! Ikke hold deg der! Til slutt i all min frustrasjon var jeg så forbanna at jeg slapp det indre føde monsteret ut sa/ropte: kan dere se til helvette å snakke en av gangen????!!!. Hehehehe. Legen foreslo å ta ho med vakuum men jeg ville ikke utsette henne for noe så jeg presset som en gal. Endelig til slutt på nest siste ria så kjente jeg hodet hennes satt fast i "ringen" der nede. Det gjorde vondt men da visste jeg hun var ute på neste ri.

Hun kom ut og jeg var helt i sjokk, så sliten, ødelagt og skalv i kroppen. Koste litt med henne og snakket rolig til henne før de andre gikk ut av rommet og jeg ble sydd nedentil pga klipping og revning.

Sorry for sen oppdatering!
 
Back
Topp