Blir så sint

Siljemor_82

Gift med forumet
Septemberlykke 2015
Av hundeiere som binder hundene sine rett utenfor inngangen til butikken. Det er faktisk ikke lov[:@][:@]

Jeg er livredd hunder, har helt seriøst skikkelig hundeskrekk. Jeg tørr ikke gå forbi en hund hvis den har mulighet for å rekke meg. I dag ble jeg stående med barnevogna en halv time ved inngangen på butikken her fordi en stor schæfer stod bundet rett utenfor inngangen. Da først kom eieren ruslende. Jeg sa klart fra at dette ikke var lov, og at det faktisk er mennesker som meg som er veldig redd hunder. Hun kom så klart med leksa om at "den er jo så snill[8|]" men vet du det hjelper ikke for meg, er redd uansett jeg! Så en liten bønn til andre hundeiere: Følg loven og ikke bind hunden utenfor butikken!

Jeg tørr ikke feste hunden uttafor butikker jeg.. ER så redd noen skal ta han[:-][8D]

ORIGINAL: Hoppande TeltPlugg

Huff, ja det kan være skummelt.. Har selv heldigvis bare opplevd små hunder bundet utenfor butikker, og de er jeg ikke redd..Men sånne heftige shæfere og slikt hadde jeg ikke gått forbi jeg heller..[&:]

Skulle begynt å henge skilt utenfor butikker/senter om at fastbundne hunder ikke er lov åg at de vil bli "tauet bort på eiers regning"[:D]
g
Ja nesten så jeg vurderer det! Er jo faktisk forbudt, og man kan få bot for det!

Det hadde jeg aldri turt... Tenk om gullet mitt hadde blitt stjålet??? Å ikke minst, dere som er redde.... Virker som om noen hunde eiere tror de eier verden [:'(]

ORIGINAL: GitteLen

Jeg tørr ikke feste hunden uttafor butikker jeg.. ER så redd noen skal ta han[:-][8D]

Hehe, samme her....

ORIGINAL: Ville*st*

Det hadde jeg aldri turt... Tenk om gullet mitt hadde blitt stjålet??? Å ikke minst, dere som er redde.... Virker som om noen hunde eiere tror de eier verden [:'(]

sign...

Hvis jeg må ha med hunden så passer jeg på at hun ikke står foran inngangen eller sperrer veien inn.

Ja, samme her! Tenker mer på hunden min enn de som er redde sånn sett, om jeg må være ærlig [X(]

Tror jeg har satt han utenfor butikken ÈN gang. Og da var jeg så sykt livredd for at han skulle vært borte når jeg kom ut igjen, så det endte med at jeg ikke fikk handlet [:D]

ORIGINAL: LallePalle

ORIGINAL: hissigproppen

Hvis jeg må ha med hunden så passer jeg på at hun ikke står foran inngangen eller sperrer veien inn.

Og da er det bare her ute, alle kjenner alle, og alle kjenner hunden min, så om noen hadde stjålet henne hadde en del merka det [;)]

Men veldig frekt å sette hunden så den faktisk rekker folk [>:]

Ps. Små hunder biter oftere enn store [;)]
Synd det er få steder hvor det er mulig å binde fra seg hunden. Både jeg og hun trenger turene, og det hadde gjort det mye lettere å slippe to separate turer.

Skjønner deg så godt...
Men det er faktisk ikke lov å binde de rett utenfor butikken[>:]

Jeg binder aldri mine noen sted!

det er jeg klar over,og det resperkterer jeg.[;)]

ORIGINAL: *Christ*

Skjønner deg så godt...

De fleste hundeeiere må jo vite at det ikke er lov.
Binder aldri min noe sted heller. Det er jo mest fordi jeg er redd noen skal ta han.
Fint eksemplar av rasen du har forresten. Nydelig[:D]

ORIGINAL: Sol81

ORIGINAL: *Christ*

Skjønner deg så godt...

De fleste hundeeiere må jo vite at det ikke er lov.
Binder aldri min noe sted heller. Det er jo mest fordi jeg er redd noen skal ta han.
Fint eksemplar av rasen du har forresten. Nydelig[:D]

Takk![:D]

egentlig så fatter jeg ikke hvorfor noen i det hele tatt binder fra seg hundene sine utenfor steder..
Har en historie og den er ikke fin ang det...

om jeg har med hunden til butikken så binder jeg den utforbi. men ikke sånn at hun står inn i inngansdøra liksom.. er bare 2 plasser en kan binde ved nærbutikken og det er vel 5 meter fra døra ca.
Ikke alle hunder jeg heller liker men da går jeg bare ikke så nær hunden rett å slett.

ORIGINAL: Mamma x 2 med mage

om jeg har med hunden til butikken så binder jeg den utforbi. men ikke sånn at hun står inn i inngansdøra liksom.. er bare 2 plasser en kan binde ved nærbutikken og det er vel 5 meter fra døra ca.
Ikke alle hunder jeg heller liker men da går jeg bare ikke så nær hunden rett å slett.

Det er fortsatt ikke lov[8|]
Husker ikke avstanden jeg, men det er mer en 5m vaffal..

ORIGINAL: Mamma x 2 med mage

Er ikke så lett og ikke gå nær hunden, når den står rett ved deg når du går ut av butikken. Husker en gang hvor noen hadde bundet hunden sin i sykkelstativet jeg hadde sykkelen min utenfor et kjøpesenter. Var en amstaff som lå der og hvilte hodet på mot dekket på sykkelen min! Jeg ble gående rundt på kjøpesenteret i 2 timer ekstra før noen fjernet hunden. Jeg var ung da og torde ikke si ifra til vekterne på senteret! 5 meter fra døra er vel kanskje greit, men som andre sier det er fortsatt ikke lov!

Hadde aldri bundet min hund utenfor noen sted, for det første av respekt for di som er redde, men også for at det er endel unger som liker og plage hunder, og da kan jo hunden fort reagere på en måte som ikke er helt bra.

Back
Topp