Blir så irritert!

Arya31

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2016
På folk som ikke klarer å holde kjeft..! Fikk vite av en kollega nylig at en annen kollega har sagt til omtrent alle på at jeg er gravid. Jeg var da i uke 7.

Grunnen til at vedkommende fikk greie på det var at hun stoppet samboeren min på gata (han var på vei inn på senteret hvor han jobber og hun kom kjørende med vinduet ned)

Hun ropte til han og spurte (høylydt) om jeg var gravid! Hun hadde sikkert mistanke pga sykemelding. Mannen visste så vidt hvem dette spetakkelet var og ble helt satt ut.. Avslørte seg selvsagt. Hun lo og sa hun ikke skulle si det til noen før hun kjørte videre.

Som om ikke det var nok har søstra til mannen sagt det til deres foreldre + andre søstra deres. Hun fikk vite det før uke 12 da hun spurte direkte. Ser i ettertid at det ikke var lurt, men det er vanskelig å skjule når man er så dårlig.

Hvis det blir en neste gang, får hun vite det sist. Hahah..

Noen flere som har sladreglade slektninger/ kolleger?

Skjønner ikke hvorfor andre skal legge seg så mye opp i hvem og hva som er gravid! Skjønner virkelig at du er irritert!!
Alle som spør meg/ venner av meg får nå vite, men trenger ikke at folk setter seg ned med tlfkatalogen å ringer alle og enhver!
Venninde av meg hadde sagt det til sin bestemor. Det er helt greit, det var vel mer reaksjonen til bestemoren jeg stusset litt over.
Hun hadde sagt: "Å næmmen, skal hun ha ENDA en???"
Får meg til å høres ut som den fødemaskinen. Men dette er bare nr 3 og jentene våres er 5 år gamle:p

Skjønner ikke hvorfor andre skal legge seg så mye opp i hvem og hva som er gravid! Skjønner virkelig at du er irritert!!
Alle som spør meg/ venner av meg får nå vite, men trenger ikke at folk setter seg ned med tlfkatalogen å ringer alle og enhver!
Venninde av meg hadde sagt det til sin bestemor. Det er helt greit, det var vel mer reaksjonen til bestemoren jeg stusset litt over.
Hun hadde sagt: "Å næmmen, skal hun ha ENDA en???"
Får meg til å høres ut som den fødemaskinen. Men dette er bare nr 3 og jentene våres er 5 år gamle:p

Skjønner meg ikke på visse folk. Det virker som de mister folkeskikken helt..

Større problem med at slektninger annonserte fødselen på Facebook før vi fikk gjort det selv....

Men skjønner godt det er irriterende, eneste gangen jeg vet om at det har gått rykter om at jeg er gravid var en gang jeg ikke var det, så da var det temmelig god hevn å vise alle at vedkommende hadde "løyet"

Var på besøk hos svigermor for 2 veker sidan, overnatting sidan dei bur i eit anna fylke.
Eg er omtrent like kvalm denne gangen som sist eg var gravid, hadde/har Hyperemesis og tilbringer mesteparten av tida strak ut på sofaen med grønt ansikt. Og akkurat då når me var der presterte svigermor å invitere søster si, med mann, sønn, datter, svigersønn og 2 hyperaktive unger på 3 og 7 på besøk. Som alle visste veldig godt korleis eg var i forrige graviditet, og som no er hellig overbevist om at eg er gravid igjen. Følte meg mest som ein freak på utstilling :( har ikkje lyst å besøke henne på leeenge no :(

Så buuuu til kjipe slektninger og kollegaer!! :mad:

Større problem med at slektninger annonserte fødselen på Facebook før vi fikk gjort det selv....

Men skjønner godt det er irriterende, eneste gangen jeg vet om at det har gått rykter om at jeg er gravid var en gang jeg ikke var det, så da var det temmelig god hevn å vise alle at vedkommende hadde "løyet"
Det skjedde med oss og - sendte sms til dei næraste i familien eit par timer etter fødsel, 10 min etterpå hadde 2 av dei vore Facebook og gratulert. Følte me berre måtte slenge ut eit bilde av ungen sånn at vi ikkje mista all gleden ved å annonsere det sjølv. Og då hadde me gitt streng beskjed om at ingenting skulle på Facebook før me sjølv la det ut der..

Det skjedde med oss og - sendte sms til dei næraste i familien eit par timer etter fødsel, 10 min etterpå hadde 2 av dei vore Facebook og gratulert. Følte me berre måtte slenge ut eit bilde av ungen sånn at vi ikkje mista all gleden ved å annonsere det sjølv. Og då hadde me gitt streng beskjed om at ingenting skulle på Facebook før me sjølv la det ut der..
Andre gangen så annonserte vi det selv bare få timer etter fødsel for å unngå hele greien, men utrolig kjipt med sosiale medier at ikke vi kan få lov å bestemme slikt selv

Andre gangen så annonserte vi det selv bare få timer etter fødsel for å unngå hele greien, men utrolig kjipt med sosiale medier at ikke vi kan få lov å bestemme slikt selv
Neste gang ringer me til besteforeldre, tanter&onkler først, når me har fått tid til å summe oss etter fødsel. Resten får vite det 5 min før Facebook. Ikkje alt med sosiale medier som er like positivt o_O

Neste gang ringer me til besteforeldre, tanter&onkler først, når me har fått tid til å summe oss etter fødsel. Resten får vite det 5 min før Facebook. Ikkje alt med sosiale medier som er like positivt o_O
Vurderer å stenge ned kommentarfeltet eller faktisk hele profilen rundt fødsel neste gang.
Men det jeg gjorde med jevne mellomrom i andre svangerskap var å publisere artikkel fra babyverden som skrev om hvor irriterende og respektløst det var å annonsere andre sin fødsel ;)

Hos oss var det en kusine som vi ikke hadde ringt til selv, men som hadde fått vite det via sin mor fra min mor.

Dessverre tror jeg det er ganske vanlig - folk klarer ikke holde seg. Tror eneste måten å holde det hemmelig til man selv er klar til å annonsere er å isolere seg totalt:P Men fra spøk til alvor: vår forrige fødsel ble annonsert på Facebook (ved gratulasjon) av noen jeg kjenner som kjenner noen som jobber på sykehuset jeg fødte! Noen mennesker eier ikke skam i livet...
Er vel ikke noen trøst, men dere er iallfall ikke alene om å bli "krenket" (ja jeg synes faktisk det nesten er så ille) på den måten.

Dessverre tror jeg det er ganske vanlig - folk klarer ikke holde seg. Tror eneste måten å holde det hemmelig til man selv er klar til å annonsere er å isolere seg totalt:P Men fra spøk til alvor: vår forrige fødsel ble annonsert på Facebook (ved gratulasjon) av noen jeg kjenner som kjenner noen som jobber på sykehuset jeg fødte! Noen mennesker eier ikke skam i livet...
Er vel ikke noen trøst, men dere er iallfall ikke alene om å bli "krenket" (ja jeg synes faktisk det nesten er så ille) på den måten.
Er ikke det brudd på taushetsplikten da?

Opplevde akkurat det samme med en kollega i uke 7 selv. Hun skulle selvsagt ikke si det til noen, plutselig visste alle det, inkl. sjefen, som gjorde alt han kunne for å knekke meg. Dro aldri tilbake dit etter permisjonen var over.

Jeg håper ingen går rundt og sladrer meg synes alle på jobb vet det nå og det syns jeg er dårlig gjort :( selv ikke barna mine vet noe.. er uke 12 i dag <3 sier det kanskje til barna neste helt eller så venter vi til påsken. Vet ikke :p
Jeg skal ikke si noe om fødselen før barnet er ute og vi har kommet oss. Det blir mye dårlig samvittighet for at besteforeldre ikke får hilse på. Skal kanskje ha planlagt KS. Vurderer helt seriøst å la barna være hos naboen! Levere barna på sfo og dra å få baby, så kan pappa hente barna å levere til naboen senere :p så kanskje si noe på kvelden når det er for sent å hilse på :)

Jeg kommer til å stenge facebook veggen min fra uke 37. Svigermor er alltid teit nok til å skrive på veggen min og det skal hun ikke få lov til denne gangen. Man kan heller ikke tagge meg uten godkjenning, så bør være sikret denne gangen i hvert fall :p

Blir helt sjokket av folk kan være så frekke! Man vil jo selvsagt fortelle en sånn nyhet selv når man er klar for det!

Da hadde jeg sendt klage til sykehuset og navngitt personen som hadde brutt taushetsplikten og bedt om tilbakemelding fra avdelingsleder.

Det er fryktelig irriterende når folk ikke klarer å holde kjeft.. Fortalte det i god tro til to venninner og kollegaer, og plutselig ble jeg kontaktet av min nærmeste sjef som hadde fått forespørsler fra TO andre kollegaer der de visste at jeg var gravid. Hvorfor de skulle gå til ledelsen vet jeg ikke, men hvorfor disse to venninnene mine har fortalt det til disse to andre er enda mer uforståelig. Så nå har sikkert de fortalt det til 1-2 personer hver, og slik sprer det seg.. Får blikk mot magen hele tiden nå, og jeg er sikker på at halvparten kanskje vet. Tok det opp med venninnene mine som nekter plent for at de har sagt noe, men de var jo de eneste som visste så det må være dem, jeg har ikke sagt noe selv.

De forstår nok ikke før de blir gravide selv tror jeg..

Back
Topp