Blir så forbanna

på alle de egoistiske personene i denne verden som står på buss stoppene og ser at det er folk med vogn som skal på/av, men når bussen kommer går de innpå overser de med vogn putter kortet nedi og setter seg!!! Dette skjedde i dag da jeg var på bussen og det stod to damer bak der som vognen skal settes, de går innpå og setter seg. Jeg så jo dette da så hjalp hun innpå med vogn men jeg har ikke den beste ryggen og har fått beskjed om å ikke løfte så tungt men likevel har jeg ikke samvittighet til å la de bare stå der for jeg har selv vogn og tar buss for vi har ikke bil og vet at folk totalt overser de med vogner!!!

En annen ting som irriterer meg grønn er alle disse hunde eierne som går på tur med hunden sin, hunden sitter seg ned for å gjøre sitt og eieren går deretter bare videre!! Aner ikke hvor mye hunde dritt jeg ser på veien fra hjemme og til barnehagen hver dag. Tenker på at det er unger og alt som går langs veien og kan trakke i dette her men neida ser ikke ut til å bry de noe særlig!! Har selv en venninne med hund som er en av de som lar det ligge igjen!!! Mamma har alltid hatt hund og har alltid med seg 5 poser minst på tur med denne hunden. Sorry jenter men jeg måtte bare få dette ut og jeg vet at det er en del av dere som har hunder her og mener ikke å tråkke på dere på noe vis som hunde eiere men jeg har rett og slett fått nok og bare måtte få luftet tankene [:)].

Jeg kan også dele en god nyhet med dere og det er at vognen vi bestilte i dag kom med hente lapp i posten og vi skal å hente den senere i dag [:)].

La hunden drite i veikanten sier jeg. Her er det noen som har med seg pose, tar opp bæsjen med den og kaster igjen posen. Hva er vitsen med det?!!! [:-] Har forresten selv hund og tar stor sett opp etter henne, men har nok hendt at jeg har glemt posen. [&:] Irriterer meg mer over folk som ruller ned ruta på bilen og kaster ut søppel jeg altså. Man bruker jo ikke mer energi på å ta det med seg hjem og kaste det i søppeldunken! [:'(]

Skjønner heller ikke hvordan folk har samvittighet til å ikke hjelpe der det trengs..
Jeg må også ærlig innrømme at jeg glemmer pose til hunden av og til. Men han går alltid på do inni busker og kratt og det blir jo til jord igjen..

Jeg vet...Da jeg skulle gå på bussen en gang da Emma var baby, så var det INGEN som gadd å hjelpe meg...Måtte ta ut bagen på vogna, sette bagen med baby inn i busse for å så bære vogna inn i bussen...DA kom sjåføren liksom...da jeg allerede var inne i bussen. Bussen var full av folk som bare satt og glana på meg. Var så forbanna![:@]

Ja det er helt sant [:)]. Føler det går greit å hjelpe innpå nå med vogner men hva med om tre fire mnd da når vi er litt større og alt føles tungt? Da får vi vel refs da for å ikke hjelpe de. Har også opplevd at det er folk som bare sitter på setene når eldre kommer og gravide, var en av de selv når jeg var gravid forrige gang. Er man gravid så har man ett problem om man står og bussen plutselig bråstopper...
Det er mange ting man kan irritere seg over og som kommer bare til å fortsette å være sånn!!!
Tror nok det at når jeg blir litt større og litt mere gravid så kommer jeg til å si at beklager men noen andre må hjelpe deg og at jeg kommer til å sitte selvom bussen er full. Får de si nett hva de vil. Føler jeg har vært så hjelpsom i alle år at jeg er rett og slett dritt lei på enkelte områder men om jeg ser en eldre dame eller mann falle så kommer jeg til å hjelpe de opp igjen. Man skal sitte pris på de eldre selvom de kan være ufyselig enkelte...

Er helt enig med deg. Skjønner ikke problemet med å hjelpe folk inn på bussen med vogn altså
Sjeldent jeg tar buss men jeg blir like forbannet hver gang..De overser jo deg...

Har hund selv og har med pose på tur..Men jeg hater å ha hunde bæsj/katte bæsj under skoene[:'(][:'(]

Ja, klart man skal plukke opp etter hundene sine om de legger i fra seg på fortau og plasser hvor folk fedes mye. Men er jeg oppe i marka og hunden da gjør fra seg, plukker jeg ikke opp etter han... men skal bare mangle vi plukker opp etter hundene våre på plasser hvor det er mye folk. Er ikke pent med hundeskit overalt i gatene

:-)

hmm dette var jo virkelig ting jeg alltid har tatt som en selvfølge.[>:] vil noen med barnevogn ombord på en buss eller opp en trapp, så hjelper jeg gjerne uansett hvor dårlig jeg er. Jeg reiser meg alltid for eldre på bussen, selv om det skulle være flere seter ledige lenger bak. og hundedritt lar jeg kun være å plukke opp hvis jeg er ute i skog og mark. på fjellet blir det dumt å plukke hundedritt og spare på posen til jeg kommer ned. men enkelte har glemt hvordan et samfunn fungerer. jeg vet at når min lille kommer så vil jeg være kjempe glad for litt hjelp. da er det godt at jeg vet at jeg har gjort for andre det jeg vil de skal gjøre for meg [:D]

Og det med tog kan jeg skrive under på!!! Kjørte tog bergen-voss i nesten to år og det var ofte fullt på lokaltoget og nettopp som du nevner her AMAF så er det det ytterste setet som er opptatt men de gidder ikke flytte seg inn!! Huff nei skjønner ikke hvorfor ikke enkelte folk kan gjøre to ting så enkle som å ta opp etter hunden eller hjelpe inn med en vogn [:)]. Men er helt enig med dere som skriver at når man er på fjell tur så sparer man heller posen til vi er nedpå veien igjen hvor folk faktisk går [:)]

Back
Topp