Vi har en liten en på 9 måneder og vi har alltid sagt at vi ønsker to tette, ca 2 år mellom dem. Noe som betyr at det ikke er mange månedene til vi begynner å prøve igjen. Samboer er veldig klar, men jeg vet jammen ikke om jeg er det. Jeg har lyst på en til, men det er disse tankene om jeg klarer en til. Jeg er redd for å ikke ha nok oppmerksomhet til barnet vi allerede har hvis det kommer en til, jeg er redd for søskensjalusi, at barnet vi allerede har skal støte meg bort hvis det kommer en ny baby... og alle disse «vanlige» tankene jeg leser om når jeg har googlet om temaet.
samtidig så har jeg så lyst på to relativt tette barn, og jeg har lyst å gi barnet mitt ett søsken. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare; jeg er klar for enda et barn, men samtidig ikke?
Hvordan kjente dere på dere at dere ønsket nr2? Blir man helt klar, eller må man bare kaste seg i det?
samtidig så har jeg så lyst på to relativt tette barn, og jeg har lyst å gi barnet mitt ett søsken. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forklare; jeg er klar for enda et barn, men samtidig ikke?
Hvordan kjente dere på dere at dere ønsket nr2? Blir man helt klar, eller må man bare kaste seg i det?
for selv om det var ønsket og «planlagt», så gikk jeg igjennom alle følelsene i følelsesregisteret mitt da jeg sto med positiv test, og kan fortsatt ha dager der jeg får panikk. Storesøster var ørebarn og sov svært lite, selv om hun var verdens blideste, så det sitter fortsatt friskt i minne. Så har jeg 18 stk på jobb også, så føler jeg har «masse barn» 
nesten så jeg er mer bekymret for at JEG skal ha vansker med å dele kjærligheten min med flere barn. 

så ja, man blir det.