Blir litt irritert

Trollmor26

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Var i vei å hentet Elias i barnehagen. For i denne tiden bruker han å sove dupp.
Men Elias satt der lyyyys våken han[:-] Så sier jeg på en litt komisk måte, er du våken du da?
Ja, sier vikaren. han sov bare fra 1100 til 1130 han, så da fikk han kose seg sammen med meg i stedet..
jeg fikk jo litt hakeslepp, for han sover alltid duppen sin... Og begynner han å gråte skal ligg vugging, og stapping av smokk til.
Så jeg spurte om hun ikke hadde gjort det da, nei det hadde hun visst ikke tid til for de andre barna var enda våkne[:-]
Så da tenker jeg. Hun har da tatt opp han fordi han var litt "plagsom", og latt han være alene fordi de andre måtte legges...
Ikke hadde han på seg lue ute i denne sure vinden heller[:(] Og jeg som har gitt beskjed mange ganger om at han sliter med ørebetennelse, og at det er viktig at han har noe over ørene.. Har til og med forskjellige luer liggende i barnehagen,
Elias sovna i det sekundet han fikk smokk å ble lagt i vogna 1450.. Så nå kan han bare få sove 1 time...

Dette er sikkert en bagatell, men tror jeg skal ta det om med sjefen der. For det skremmer meg litt at hun ikke hadde tid til å ta seg av min sønn fordi han slet med å sove...

Stakkars Eliasn min, han var så trøtt[:(]

Jeg skjønner deg godt å en annen ting er at hvis vi ikke sier i fra om de små tingene så blir de faktisk bare større og da blir det blir det bare pang. så nei ta det opp du. håpe ting retter seg for lille elias

ORIGINAL: Mari3

Jeg skjønner deg godt å en annen ting er at hvis vi ikke sier i fra om de små tingene så blir de faktisk bare større og da blir det blir det bare pang. så nei ta det opp du. håpe ting retter seg for lille elias

Skal gjør det. Enda dette har jeg sagt sikkert 20 ganger..

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Hvor mange voksne på 5-8 barn foreksempel?

Det kommer an på alderen til barna. Er det bare småbarn?

Så kjedelig at han bare har sovet 1 gang og det på en halvtime! Her sover Lucas bare en gang i barnehagen, men det er fordi vi ikke har sagt noe annet. Her sover han dupp nr. 2 etter at vi har hentet han. Men er litt usikker på om vi skal få til dupp nr. 2 i barnehagen etterhvert.. Evt. om han kanskje ikke trenger den lenger. Er så usikker! (Jess, kupping av tråd)

ORIGINAL: Studinen88

Det kommer an på alderen til barna. Er det bare småbarn?

Så kjedelig at han bare har sovet 1 gang og det på en halvtime! Her sover Lucas bare en gang i barnehagen, men det er fordi vi ikke har sagt noe annet. Her sover han dupp nr. 2 etter at vi har hentet han. Men er litt usikker på om vi skal få til dupp nr. 2 i barnehagen etterhvert.. Evt. om han kanskje ikke trenger den lenger. Er så usikker! (Jess, kupping av tråd)

Alle under 3 år. Det er vel 2 på 2 år, 1 på 1,5, og 4 på 9-11 måneder... Alle var ikke der i dag da...

Ja, her tenkte jeg det var litt greit å ta begge duppene der de dagene han er der. Og han har litt problemer med innsovinga, men sovner alltid med litt kos og sånt..

Håper du finner ut av det[:)]

På barn under tre år skal det være en voksen pr 3. barn. Barn over 3 (evnt det året de fyller 3) kan være 6 pr voksen.

Er bare å snakke med de, og si at du har sagt det før, kanskje bare spørre om det er vanskelig for dem å få til og hva dere evnt kan bli enige om... Skal jo ikke være sånn at foreldre skal måtte si noe hundre ganger, selv om for de voksne kan det noen ganger glippe noe siden det er mange (nye?) barn, men bør uansett huske det om en blir minna på det en gang, da. Sånn med lue synes jeg barna uansett bør få det på når det er surt og blåser ute. Er jo høst nå, jo.

Back
Topp