blir litt forundret.

inLove

Elsker forumet
ser det er mange som sier at dei har bekkenløsning,skjønna liksom ikke heilt at det går an å få så tidlig i svangerskapet?bekkenløsning er vell alle som får litt i løpet av svangerskapet siden ting blir forskjøve litt men synst det er fryktelig rart at enkelte får det i uke 8?????Har alltid hatt problemer med rygg men jeg jobber som frisør og er IKKE sykemeldt,kjenner det i ryggen men det vil no man gjør uansett vell...jobber gladelig for at tiden frem til nurket kommer skal bli kortere[:)]

veninna mi fikk bekkenløsning kjempetidlig, uke 7. Så det går ann det :( 

Er jo ofte også hormonellt, hormoner som man får den dagen man blir gravid. Jeg fikk det i uke 8 sist, så ja det går ann.

Jeg slet veldig med det i de to første svangerskapene, og siden jeg sliter med isijas fra før så feilbelaster jeg rygg, bein og armer, dermed fikk jeg veldig fort bekkenløsning denne gangen, ble denne gang henvist til fysio med en gang, og det setter jeg stor pris på, har ikke lyst til å bruke krykker denne gangen, for da kommer det fort betennelse i skulderen min.. [8D]

Det går ann, selv om du ikke opplever det... [;)]

Vet at frisøryrket er tungt for rygg og bekken, men det er jammen barnehageyrket og...

synst fortsatt det er merkelig og jeg har mine egne meninmger uansett!men grunnen til at jeg synst det er merkelig er fordi at babyen er 1.5 cm eller noe sånt så DERFOR skjønna jeg ikke kordan noe så lite kan forsake noe så vondt.men hvis det er hormonelt så kan jeg forstå det litt bedre[;)]men takk for vettuge svar selv om jeg vet at det er mange som sykmelde seg uten grunn og bruker både kvalme og bekkenløsning som unnskyldning. men all ære til dere som virkelig er dårlige,da skjønna jeg veeeldig godt at man sykmelde seg men har ikke litt respekt til overs for dem som bruker graviditeten og fremstiller den negativt for å være hjemme og slye seg.... da var jeg ferdig med moral preiken for i dag[;)][:)]

ORIGINAL: mammaca17januar

synst fortsatt det er merkelig og jeg har mine egne meninmger uansett!men grunnen til at jeg synst det er merkelig er fordi at babyen er 1.5 cm eller noe sånt så DERFOR skjønna jeg ikke kordan noe så lite kan forsake noe så vondt.men hvis det er hormonelt så kan jeg forstå det litt bedre[;)]men takk for vettuge svar selv om jeg vet at det er mange som sykmelde seg uten grunn og bruker både kvalme og bekkenløsning som unnskyldning. men all ære til dere som virkelig er dårlige,da skjønna jeg veeeldig godt at man sykmelde seg men har ikke litt respekt til overs for dem som bruker graviditeten og fremstiller den negativt for å være hjemme og slye seg.... da var jeg ferdig med moral preiken for i dag[;)][:)]

Det er ikke babyen i seg selv som forårsaker bekkenløsning. Det skyldes hormoner (som produseres under svangerskapet og som gjør bånd, sener og muskelatur i bekkenområdet blir mer fleksible). Derfor er det uvesentlig hvor stor babyen er, det kommer ann på hormonproduksjon OG om bekkenet har stabilisert seg skikkelig etter eventuelt forrige fødsel.

Jeg har tenkt samme tanker som deg om enkelte. Men samtidig vet jeg at bekkenløsning kan være såpass smertefult at folk trenger rullestol. Og da skjønner jeg at arbeid ikke alltid er et alternativ

helt riktig, bekkenløsning får man pga av de hormonelle endringene som skjer i kroppen. Mange tror at så lenge man er godt trent så er det ikke noe problem, men det har veldig lite med saken å gjøre! Jo det kan være greit å være trent for da hjelper musklene til å stabilisere bekkenet bedre, men man klarer ikke å forhindre bekkenløsning helt og holdent.

Selv har jeg heldighvis ikke slike problemer ennå og krysser fingrene for at det fortsetter slik!

jeg synst det var så rart at folk skulle ha bekkenløsning i uke 8 men jeg visste ikke at det var kun hormoner som avgjorde bekkenløsning men da har jeg lært noe nytt i dag med[:)][:)]takk jenter[:)]

Kjenner du provoserer meg litt her! [8D]
Vet om flere som har vært innlagt på sykehus pga svangerskapskvalme og i etterkant hvert sykemeldt hele svangerskapet. Hun ene var så sliten at hun ikke greide å vaske seg i håret uten å ta seg en god pause før hun føna det. Svangerskapet gir enkelte utrolig store plager som gjør at man ikke kan stå i jobb, uansett om man er 8 eller 38 uker på vei. [:)] De aller fleste vil jo helst stå i jobb så lenge som mulig. [;)]

Problemet er vel de som IKKE er syke og sier det selv til venner at det er jo så enkelt å få sykemelding når man er gravid, så nå koser de seg hjemme og har egentlig ikke noen plager etc.. Det er DE som gir alle de andre et dårlig "rykte" og DET irriterer meg [:@]
mens andre som er syke ikke får sykemelding for de har vansklige leger, eller blir uglesett når de faktisk er syke..

provoserer deg???!!!unnskyld meg dama men føler du deg truffet eller?? hvis du følger med på hva jeg skriver så må du skjønne at jeg mener ikke alle som er sykmeldt men  de som er sykmeldt for å være litt små dårlig! der jeg jobbet før så sykmeldte alle frisørene seg i uke 12 og bann deg på det at det var ikke fordi at dei var så forbanna dårlig!!!

provoserer deg???!!!unnskyld meg dama men føler du deg truffet eller?? hvis du følger med på hva jeg skriver så må du skjønne at jeg mener ikke alle som er sykmeldt men  de som er sykmeldt for å være litt små dårlig! der jeg jobbet før så sykmeldte alle frisørene seg i uke 12 og bann deg på det at det var ikke fordi at dei var så forbanna dårlig!!!

Og det vet du fordi de sa det til deg eller??

Du har dine, ganske provoserende meninger for oss som faktisk ikke har det så godt, så da må vel andre få si det de mener.. [:)]

hehehe[:D]ja faktisk fordi at mange av dem er venninner av meg!skjønna ikke helt ka som er så provoserende med at jeg mener at mange lyge på seg diverse ting for å få sykmelding??og jeg lærte noe nytt om bekkenløsning for det var jeg faktisk så ærlig og sa at jeg visste ikke at det var hormonelt og unnskyld meg hvis det var teit men man må da vell få spør om ting?jeg kan vell reagere på ting som jeg vil eller er det bare for dere det`?????????og gjernesvar meg på hva som er så forbanna provoserende med det jeg skriver?kjenner at hormonane virkelig herjer her og jeg blir rett og slett forbannet på enkelte som trur de kan bestemme alt her inne!!!!!!

Når du skriver noe slikt så må du regne med at noen reagerer, er veldig mange som sliter bare med det å måtte skaffe seg sykemld, fordi de ikke vil bli sett på som late.. [;)]

Var flott at du lærte noe nytt, men på et diskusjonsforum må en da bare godta at det kan bli en diskusjon.. [:D]

Du kan få reagere på det du vil, men du må også tåle at andre kan reagere mot deg.. [8D]

men hvis du ser ka jeg skriver så står det at all ære til dem som virkelig er dårlige og jeg skjønner veeeldig at dem er sykemeldt? [:)] så du synst med andre ord at det er greit for dem som ikke er syke å være sykmeldt du da?for det er dem jeg ikke har respekt for og at det er dårlig gjort for dem som virkelig er dårlig for da blir jo mange sett ned på!

Jeg hadde bekkenløsning fra uke 6 med andre mann. Og jeg fikk beskjed av legen min at det er MANGE som oppdager at de er gravid pga de har bekkenløsning så tidlig...
Men jeg ble aldri helt bra etter første mann som jeg fikk det med ca halvveis...

Denne gang merker jeg det ikke like godt,men jeg er og gravid på en helt annen måte enn med de to første...[:)]

håper det holder seg slik med deg da,at det ikke blir for gale[:)]jeg håper jeg aldri finner ut hva bekkenløsning er for noe[;)][:)]

Det er vel mest dette innlegget som gjør at jeg ble provosert på hvertfall.. Du skriver blant annet at du vet at mange sykemelder seg uten grunn. Jeg kan garantere deg at det vet du ikke. Noen kanskje, men ikke mange..

Siden du selv skriver at det er en moralpreken, som ikke alle liker å få over seg, så må du jo bare tåle at ikke alle er enige med deg.. [;)]

Jeg personlig syns aldri det er greit at noen utnytter systemet, og har aldri gjort det selv, men slike ting som du skriver gjør jo at jeg føler at jeg må gi folk en forklaring på hvorfor jeg er sykemeldt..

håper det holder seg slik med deg da,at det ikke blir for gale[:)]jeg håper jeg aldri finner ut hva bekkenløsning er for noe[;)][:)]

Håper jeg og for din skyld[:D][:D]

Back
Topp