Blir litt bekymret..

mharty

Forelsket i forumet
Har en datter som blir 7 uker nå på søndag. Hun ble født 1 mnd for tidlig.. Men når jeg sammenligner henne med de andre babyene i barselgruppen føler jeg at mi prinsesse henger veldig etter.. Hun sover store deler av dagen, har noen få våkenperioder i løpet av dagen, men da er det som om noe plager henne.. Hun sutrer veldig mye, hun virker ikke fornøyd,. Hun følger blikket mitt, men hsr enda ikke fått noe smil! Og jeg føler ikke hun "babler" som mange andre babyer gjør.. Kan det være noe galt med henne? Hun får nok mat, for har vært på ukentlige veiinger og hun legger på seg mellom 250-250g pr uke..
 
Har en datter som blir 7 uker nå på søndag. Hun ble født 1 mnd for tidlig.. Men når jeg sammenligner henne med de andre babyene i barselgruppen føler jeg at mi prinsesse henger veldig etter.. Hun sover store deler av dagen, har noen få våkenperioder i løpet av dagen, men da er det som om noe plager henne.. Hun sutrer veldig mye, hun virker ikke fornøyd,. Hun følger blikket mitt, men hsr enda ikke fått noe smil! Og jeg føler ikke hun "babler" som mange andre babyer gjør.. Kan det være noe galt med henne? Hun får nok mat, for har vært på ukentlige veiinger og hun legger på seg mellom 250-250g pr uke..
Hei!
Det er ikke alltid at det virker beroligende å sammenligne sitt barn med andre. Barn er så forskjellig, og selv de som er født til termin, kan utvikle seg i forskjellig tempo og har forskjellig modningsgrad. Premature barn tar tid for å hente seg inn igjen. Du må huske at datteren din skulle ha ligget i magen en måned til .Det er hennes beskyttelse mot for mye stimuli at hun sover mye og ikke gir så mye kontakt enda. Dette vil mest sannsynlig komme etter hvert. Det at barnet smilet forventes ved 6- 8 ukers alder når barnet er født til termin. Er du i tvil og kjenner på en uro, vil jeg råde deg til å be om en ekstra kontroll på helsestasjonen. Ellers tenker jeg at det er viktig at dere som foreldre er vare for barnets signaler og respekterer når hun vil ha ro. Det skaper trygghet for barnet å bli forstått. Som foreldre er dere de beste til å forstå barnet deres. Lykke til videre! Hilsen Elin
 
Back
Topp