Blir lei meg

2barnsmammæ

Forelsket i forumet
Hei ;-) Jeg blir så lei meg når mange kommenterer at magen min er så stor :-( Svigermor sa her om dagen at jeg kom ikke til å gå tiden ut pga hun syntes magen min var så stor :-( Jeg er ganske stor/tykk i utgangspunktet, så liker ikke høre at jeg er tykk :-( Og jeg hater at folk utenom familien tar meg på magen. Dagens klage, måtte bare få det ut, da samboer bare sier jeg ikke skal bry meg om det. Men det er ikke så lett!!!

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Jeg har motsatte problemet, får høre at jeg har så liten mage. Ikke lett det heller :) Man blir jo bekymra..

Men jm og lege sier at alt virker normalt og at jeg bare bærer det langt inne.

Hadde vært skikkelig fint om ikke alt og alle skulle si hver eneste mening de har. Hvis ikke de har noe positivt å si så kan de heller holde munn. Og jeg har gitt klar beskjed, til og med til mamma, om å ikke plukke på magen min. Finner det helt unaturlig.
Man går ikke bort til noen og stryker dem på magen når de ikke er gravide, så da kan de la være når man er gravid også :p

Noen som tror at gravidmager er allemannseie og det er fritt fram å tafse og kristisere.. :/ Veldig irriterende og man må bare prøve ikke la det gå innpå seg.. Evt finne på noen krasse ting å si tilbake :p
Du får si babyen kommer når den er klar, uansett størrelse på magen. Evt spørre om dem har noen gravidbilder å vise til om de hadde så veldig mye mindre mager?

Jeg skjønner deg så utrolig godt. Begge de to andre svangerskapene har heg hatt veldig stor mage, jeg er så kort så alt blir så voldsomt. Har ikke tall på hvor mange som hadde meninger og kommentarer ang den. Vanskelig å ikke la det gå innpå seg i denne perioden!!

Tusen takk for støtten alle sammen :-D Prøver å ikke la det gå inn på meg, men hormonene er jo til stede og da blir det ikke lettere :p

Synes det var koselig i begynnelsen at folk kommenterte magen, men nå begynner jeg å bli lei av de samme kommentarene hele tiden... Går på hvor stor magen er her også.
"kula" "tjukken" "Bolla" "lagt på deg eller" "spist mye du eller" "snart fødeklar du eller" osv osv osv...

Heldigvis er sambo veldig flink til å gi komplimenter og få meg til å føle meg flott <3
Han synes jeg er fint gravid og er flink til å si at jeg er den han vet om som er finest gravid av alle han kjenner :p
Overdriver nok en del, men det gjør ikke noe :p Det hjelper hehe.

Ja, mange kallenavn her også Verpehøna... Min sambo er dessverre ikke flink til å gi komplimenter... Heldig du er som har en som overdriver :-D

Spist noe jeg ikke tåler, men det ser ut som du er i samme båt :p
Svar det neste gang: )

Sent from my LG-D802 using BV Forum mobile app

Har fått et par kommentarer på at: oi, er du bare halvveis, da kommer du til å bli stor...... jeg også, men stort sett synes jeg de som kommenterer magen er hyggelige jeg.... Så fin mage liksom.... Var på butikken før helga og var 3 stk som måtte stoppe meg og fortelle hvor fin jeg var liksom (og for å si det sånn, det var magen de så på, for resten av meg ser fremdeles litt ut som et spøkelse).... Og da er et jo bare koselig at folk kommenterer den, synes jeg....

Men er enige i at de kan tenke seg litt om på hvordan de sier ting og si ting på en hyggelig måte da..... :)

Huff, så tungt. Jeg har og stor mage (det sier i alle fall alle andre), men i følge fordmor er den riktig størrelse, så jeg bryr meg fint lite om hva folk sier om den, og så lenge lege/jordmor ikke sier noe om at du er altfor stor så skal du ikke bry deg.

Når folk tar på magen din må du rett og slett bare gi beskjed. Jeg synes heller ikke det er noe greit, og prøver å si fra at det ikke passer seg. Fant en t-skjorte der det sto "keep you'r hands off my belly" eller noe i sånt, og den skal jeg virkelig kjøpe om jeg kommer over den igjen. Enkelte eier rett og slett ikke folkeskikk.

Tusen takk for støtten alle sammen :-D Prøver å ikke la det gå inn på meg, men hormonene er jo til stede og da blir det ikke lettere :p

Kjenner til de hormonene! Følelsene fyker jo til værs selv om man kunne ønske man kunne styre de:)
Tror det er viktig å bare fokusere på det lille vidundere man bærer på, hvor heldig man er:Heartpink Ikke alltid like lett med alle som skal dele sin mening om magene våre og hvordan vi bærer det. Selv om jeg har fått utrolig mange fine kommentarer som varmer hjertet mitt ekstra mye. Men sjefen min (er sykemeldt) kommenterte graviditeten min på en halvfrekk måte, da gav jeg han bare klar beskjed om man ikke kommenterer gravide kvinner slik:):) Følte meg ganske fornøyd da!

Får heldigvis mest fine kommentarer. Og mannen er ekstra flink. Han synes jeg er så fin med mage. Begynner å bli ganske vanlig at jeg har stor mage nå.
Er jo nr.3. :)
Man venner seg til alle kommentarer. Har fått noen litt mindre hyggelige, som.. Så stor mage du har da! Holder du på å sprekke? Spist mye vannmelon eller? Men prøver å ta det med ett smil. ;)
Er ganske liten og kraftig i fra før. Så magen kom tilsyne veldig tidlig og den er stor.
Var så dålig i starten, så resten av kroppen har blitt slankere enn til vanlig. Så jeg føler meg fin.
Men har jo noen kilo for mye i fra før. Men prøver å fokusere på magen og veslejenta. ♡

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Hei ;-) Jeg blir så lei meg når mange kommenterer at magen min er så stor :-( Svigermor sa her om dagen at jeg kom ikke til å gå tiden ut pga hun syntes magen min var så stor :-( Jeg er ganske stor/tykk i utgangspunktet, så liker ikke høre at jeg er tykk :-( Og jeg hater at folk utenom familien tar meg på magen. Dagens klage, måtte bare få det ut, da samboer bare sier jeg ikke skal bry meg om det. Men det er ikke så lett!!!

Kjenner meg veldig igjen. Har en tråd på generelt om min opplevelse med en dame på IKEA, blei helt satt ut :p Er ikke så lett og ikke bry seg....jeg er dritt lei, så neste som kommer med en eller annen dustete kommentar kommer nok til å få skyllebøtta for alle tidligere kommentarer også ;)

Back
Topp