Blir lagt inn på ahus :(

Høres helt fryktelig ut :( Hvordan går det med dere nå?
Ja, har vært en slitsom uke, full av bekymringer. Det går litt bedre, han har perioder med smerter, men det er nok pga medisinene. Også venter vi på innkalling til mucg undersøkelse:) skal til fastlegen idag for å få vite litt mer. Føler jeg ikke har fått nok informasjon på ahus.

Huff så kjedelig dette. Eg forstår dere veldig godt. Har ei datter som liten slet med uvi og. Hadde det 10 ganger iløpete av 12 måneder,og tilslutt blei det utviklet blodforgiftning. Men det er veldig godt dere blir tatt vare på. Og ikke nøl med å ringe lege vist han blir slapp. Lykke til videre og håper han snart blir frisk igjen

Huff så kjedelig dette. Eg forstår dere veldig godt. Har ei datter som liten slet med uvi og. Hadde det 10 ganger iløpete av 12 måneder,og tilslutt blei det utviklet blodforgiftning. Men det er veldig godt dere blir tatt vare på. Og ikke nøl med å ringe lege vist han blir slapp. Lykke til videre og håper han snart blir frisk igjen
Ånei, huff. Det er den store skrekken. Han fikk heldigvis sterke medisiner på sykehus fordi de var redde for bl.forgiftning. Fikk dattern din det imens hun gikk på antibiotika? Ble hun ikke utredet? 10 ganger må ha vært slitsomt for dere <3 tusen takk:)

Ja helt grusomt. Den gangen mente dei at hun kunne ha hatt en uoppdaget uvi som hadde gått videre til BF.Men dei sjekket hun opp og ned. Alle dei prøvene som du skriver har hun vært igjennom uten at dei fant noe. Konklusjonen var at hun var en person som var bare utsatt for og få uvi og ville vokse det av seg. Det gikk et par år,og da fikk hun det ikke lenger. Og er 11 år no,og har ikke hatt det på mangen år

Ja helt grusomt. Den gangen mente dei at hun kunne ha hatt en uoppdaget uvi som hadde gått videre til BF.Men dei sjekket hun opp og ned. Alle dei prøvene som du skriver har hun vært igjennom uten at dei fant noe. Konklusjonen var at hun var en person som var bare utsatt for og få uvi og ville vokse det av seg. Det gikk et par år,og da fikk hun det ikke lenger. Og er 11 år no,og har ikke hatt det på mangen år
Ja, legen sa at ubehandlet uvi kan fort bli bf hos dmå barn, så er det som er så skummelt. Eneste symptomet matheo hadde var stram urin lukt, så er glad jeg tok det på alvor og fulgte mage følelsen. Så bra jenta di har vokst det av seg:) ja noen er mer utsatt enn andre:(

I morgen er det klart for mucg undersøkelse og jeg gruer meg så masse! Lillegutt sliter skikkelig med magen pga antibiotika. Og på lørdag fikk han lett feber, ringte da ahus som avtalt (har det skriftlig at vi skal ringe ved feber), og da kom jeg til ei på avdelingen som tydeligvis er helt ny. Hun sa at de ikke hadde bemanning eller kapasitet til å hjelpe oss. Skulle ringe hvis det ble høyere. Måtte da forklare at han ikke skal ha feber da han ikke er ferdig utredet, men hun sa at det ikke var leger tilgjengelig. Fastlegen sa til meg idag at dette må vi si ifra om, sånn kan det ikke være. Var nå ista og leverte urinprøve på legevakta pga lett feber og spiser dårlig. Den var helt fin:) men matheo har klart å få halsbetennelse itillegg til alt annet:( stakkars gutten min, syntes det er nok nå! Heldigvis kan vi kanskje slutte på antibiotika på fredag så magen blir bedre. Og oppå dette her så får vi ikke tak i manuellterapauten som behandler han for kiss, så han er kjempe stiv:(
Måtte vare få ut litt frustrasjon!

Å herregud for en hard tid dere er igjennom :( helt forferdelig!!! Håper han blir bedre snart så dere bare kan nyte tiden ordentlig i stedet ❤️❤️masse lykke til og sender dere en god klem :)

Å herregud for en hard tid dere er igjennom :( helt forferdelig!!! Håper han blir bedre snart så dere bare kan nyte tiden ordentlig i stedet ❤️❤️masse lykke til og sender dere en god klem :)
Ja, gleder meg til det er over. Oppå alt dette så har hunden fått allergiutbrudd og blitt småsyk, så har nettopp kommet hjem fra dyrlegen! Alt på en gang:( er bare så redd for at det er den bakterien som forårsaket uvi som har spredd seg, men legen sa at det skal ikke være igjen noe spor av den bakterien og det ville vises på prøver. Men kjenner jeg er glad for at vi skal på ahus i morra for stoler litt mer på dem enn på legevakta:) tusen takk:) skal oppdatere når vi har fått var på mucg!:)

Lykke til i morgen eg forstår deg veldig godt. Jento mi sleit med uvi og,der gikk det så langt at hun fikk blodforgiftning. Så eg forstår bekymringene dine veldig godt. Er du i tvil seinere,ta en telefon og få dei til å sjekke for uvi. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite :) lykke til i morgen

Lykke til i morgen eg forstår deg veldig godt. Jento mi sleit med uvi og,der gikk det så langt at hun fikk blodforgiftning. Så eg forstår bekymringene dine veldig godt. Er du i tvil seinere,ta en telefon og få dei til å sjekke for uvi. Bedre med en gang for mye enn en gang for lite :) lykke til i morgen
Tusen takk:) huff, stakkars liten:( er det som er den store skrekken! Tenker å snakke med legene i morgen, har litt lyst til at de skal ta nye blodprøver for å utelukke at bakterien ikke har spredd seg. Ja, det er sant. Føler jeg ringer ahus/lege for alt, men han er jo det viktigste jeg har<3

Da har vi vært på mucg undersøkelsen, den gikk over all forventning:) hadde med sukkervann så ga det til han idet legen satt inn kateteret, så hadde vi med favorittleka, lekespeil og smokken. Med alt dette så gikk det så fint, tok litt tid å fylle opp med kontrastvæske, men når de tok kateteret ut så tissa han ganske fort. Det var kun da han gråt for da skulle de ta bilder og han måtte holdes fast! Fikk et bad i vasken på sykehuset også:p hehe. Han har vært litt sliten etterpå, men er så mye inntrykk, så er ikke så rart! Fikk også time hos manuellterapauten i morgen så nå får vi orden på ryggen også:) gruer meg til å få svaret på undersøkelsen, får det i løpet av de nærmeste dagene:)

Så deilig at både undersøkelsen gikk bra OG at dere fikk tak i manuelterapauten :D nå er dere i hvert fall ferdig med det så får vi håpe at legene finner ut av ting og at alt står bra til med lille Matheo❤️

Så bra at dere er ferdig og det gikk så fint :) grusomt å vente på sånne svar,men er nok legene som vil utelukke ting :) så krysser fingrene på at dei ikke finner noe galt ;)

Ja, jeg slår meg ikke helt til ro kjenner jeg. Han har alltid over 37,5 i temp, svetter utrolig mye, og spiser veldig varierende mengder:( er så utrolig redd hele tiden... Han kommer også med sånne "frese" lyder som jeg kaller det og når han får paracet blir han helt avslappa. Så virker som han har smerter... Nå sover han søtt etter et godt bad:) <3

Da har vi snakket med legen på ahus, og han har nyre reflux, grad 2 på begge sider. Men nyrene har ikke tatt skade av det. Så det eneste vi skal gjøre er å passe på at vi tar urinprøve osv når han har feber og er syk, for å sjekke uvi. Og hvis han får hyppige urinveisinfeksjoner så må han gå på forebyggende antibiotika. Men det er stor sannsynlighet for at han vokser det av seg:) er litt letta for at vi har fått et svar, men skulle gjerne vært foruten alt dette. Men det viktigste er at det er oppdaget og at han får behandling:)

Godt dere har fått svar og kan senke skuldrene litt. Håper lille blir bra :)

Back
Topp