Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Kommer du til å ta en farsskapstest for å finne ut av hvem som er faren?
Ja, det kommer til å bli tøft, det gjør det, så tenk godt igjennom.
Jeg selv er ikke for abort, men vet ikke helt hva jeg selv hadde gjort... Trist for barnet å vokse opp å vite at pappa ikke vil ha noe med en å gjøre...
Det er et vanskelig situasjon. Virkelig.. det er ikke noe rett eller galt, det må du føle på selv.
Jeg ville nok stilt meg selv noen spørsmål ang hvordan det vil påvirke livet til det ufødte barnet (og selvfølgelig ditt)
Selvom det er ditt valg, ville jeg nok også tatt hensyn til 'fedrene'
Det kan ikke være enkelt for de heller.. (ikke misforstå, prøver bare og se alle sider)
Det kan bli mange utfordringer for alle involverte.
Jeg har egentlig ikke noe konkret råd, uten om og tenke på alle sitt beste og da spesielt barnet.
Jeg vil også anbefale at du tar kontakt og får rådgivning. Sammen med fedrene hvis det lar seg gjøre. Evt Amathea hvis det tilbudet er tilgjengelig der du bor?
Skjønner at du ikke har det så lett om dagen! Det er vanskelig å skulle ta et valg helt alene, og da kan det være fint å snakke med noen som er helt upartisk. Hvis du syns det er riktig for deg, så anbefaler jeg deg å ta kontakt med Amathea (www.amathea.no). De kan hjelpe deg med å sortere tankene, og gjøre deg trygg på at du gjør et valg som er riktig for deg. Sender deg en stor klem og lykke til uansett hva du velger å gjøre.
Det er vanskelige valg du står ovenfor men den eneste som vet hva som er rett for deg er jo deg. Det blir uten tvil tøft å gjøre det alene, men samtidig så vet du jo ikke hvordan faren reagerer når han får stadfestet farskapet. Det kan gå begge veier. Det finnes ikke noen riktig eller galt svar, du får tenke noen dager og bestemme deg Lykke til
Hvis jeg hadde vært mann og fått en slik beskjed så hadde jeg nok hatt ufattelig mange følelser i sving!
Skuffelse, sinne, urettferdighet.
Og da en følelse av og ikke skulle ha noe å si i saken. Ikke få lov og bestemme når man i livet vil bli pappa må også være utrolig vanskelig. Og gå 8måneder og ikke vite om det er ditt barn eller ikke, også få beskjed om enten eller.
Så de trenger nok tid på å fordøye det, sortere alle tankene og følelsene sine. Så kan det nok hende at han som viser seg og være far vil skifte mening når det synker inn! Det tror jeg! Det er veldig annerledes for oss som kjenner alt i kroppen vår.
Er det slik at de bor langt unna begge to? Eller vil han som viser seg og være far være i nærheten når barnet blir født og kunne stille opp?
Masse lykke til. Jeg har vært i "nesten" samme situasjon en gang. Var bare en mulig far, og han ønsket barnet høyt, og det var faktisk planlagt, men han levde dobbelt liv, var ikke den han ga seg ut for i det hele tatt, og dette fant jeg ut når jeg var 8 uker på vei. Jeg valgte å ta abort, orket ikke barn nr. 2 alene når jeg setter sååå pris på at far til nr 1 er en suuuper pappa og vi er gode venner men jeg skal innrømme at det var tøft det altså, når det i utgangspunktet var ønsket og ting gjort klart. Så du må være klar til en utfordring uansett hva du velger, men er jo en grunn til at mann må være 2 til å lage den ;-) utrolig givende men slitsomt. Klarer det gjør du uansett hva du velger. Håper du kommer frem til det "mest" riktige/fornuftige for deg ;-) igjen.... Lykke til