Blir ikke klok.....

MissMarge

Betatt av forumet
Jeg ble arbeidsledig fra 1.februar, men er sykemeldt gjennom NAV, og mottar sykepenger fra de frem til jeg går ut i permisjon, og vil da gå over til foreldrepenger. Jeg går ut i permisjon i midten av juni.. Vil jeg da motta foreldrepenger både på juni og juli? Tenker da at jeg har tjent meg opp full ferie fra i fjor der jeg jobbet tidligere og vil da motta de feriepengene på juni...

Jeg ble arbeidsledig fra 1.februar, men er sykemeldt gjennom NAV, og mottar sykepenger fra de frem til jeg går ut i permisjon, og vil da gå over til foreldrepenger. Jeg går ut i permisjon i midten av juni.. Vil jeg da motta foreldrepenger både på juni og juli? Tenker da at jeg har tjent meg opp full ferie fra i fjor der jeg jobbet tidligere og vil da motta de feriepengene på juni...
De har en side å nav som du kan chatte med en person om foreldre penger,der får du nok svar på det :)

Sent from my GT-P5100 using BV Forum mobile app

Sniker fra september og lurer veldi på de samme.. Har jobb til fellesferien, og kommer til å gå sykmeldt frem til permisjon..

Sniker fra september og lurer veldi på de samme.. Har jobb til fellesferien, og kommer til å gå sykmeldt frem til permisjon..

Du må ihvertfall ikke melde deg arbeidsledig, for da taper du mange 1000 på det :) Jeg skal på NAV på mandag, og skal spørre de da.. ;)

Janei å melde seg arb ledig er uaktuelt, for kjenner bekkenløsningen kommer allerede så jeg blir jo ikke istand til å være jobbsøker i august liksom :p så blir nok å sykmlede meg! :) kan ikke du oppdatere tråden etter du har vært på nav?:)

Da tror jeg jeg har blitt litt klokere. Jeg får foreldrepenger både i juni og juli. Så lenge en ikke skal avvikle ferie, så får man foreldrepenger. Har jeg skulle tatt ut ferie, hadde jeg ikke fått det. Men, er jo uansett uten jobb, så da slipper jeg å tenke på det.

Men hva sier dem til at du er sykmeldt når du ikke har jobb egentli? Er litt redd for st de kan tvinge meg til å melde meg arb ledig..

NAV kan ikke tvinge deg til å melde deg som arbeidsledig. Jeg var sykemeldt fra jobben da jeg ble arbeidsledig pga diverse plager. Det bli jo egentlig opp til legen din om han/hun vil sykemelde deg 100% ut svangerskapet. Ikke si at du er i bedre form enn det du egentlig er ihvertfall. Men, om legen friskmelder deg feks 1 1/2 mnd før termin, så blir du ikke tvunget til å melde deg arbeidsledig, da NAV har noen "regler" på akkurat det. Jeg har ihvertfall ikke hatt noe problem med NAV foreløpig, og de har vært veldig behjelpelig.

Okei, tviler jo på at jeg er i arbeid til sommen da for å si de sånn :p er svangerskap nr 3 på 5 år så bekkenet skranter jo allerede :/ så er nok 100% reelt sykmeldt til sommeren ja :) takk for hjelpen da :) satse på jeg er like heldig som deg med nav ;)

Okei, tviler jo på at jeg er i arbeid til sommen da for å si de sånn :p er svangerskap nr 3 på 5 år så bekkenet skranter jo allerede :/ så er nok 100% reelt sykmeldt til sommeren ja :) takk for hjelpen da :) satse på jeg er like heldig som deg med nav ;)

Er 3.gangen her også, men det på 8 år da :) Kjenner det i bekkenet jeg også, men er plaget med kvalme og oppkast i tillegg, pluss en del kynnere, så jaaaa... Lykke til ;)

Back
Topp