Blir ikke enig med meg selv!

Ponyta

Elsker forumet
Siste mens første dag var 9. juli. EL 25.juli. Ikm 8. August.

Jeg tenker at jeg er 3+4 uker på vei og termin 19.april. Prøvd ulike terminberegninger og de sier forskjellig. Den ene sier jeg har termin 19. April og er 3+6 uker og sier EL finner sted rundt 25. juli.

Den andre sier jeg har termin 20.april og er 3+4 uker og at EL fant sted rundt 24.juli. Jeg hadde positiv el test 23. og 24.juli, negativ 25.juli og el-slim denne dagen.

Hva tror dere? Flere som surrer med kalkiser?

Hvis siste mens første dag var 9 juli er det 4 uker siden i dag. Så jeg ville sagt at du er 4 + 0 dager i dag onsdag.

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Babyverden sin kalkulator sier jeg er 3+6 idag! Tror jeg følger den jeg da, og ikke min egen utregning:rolleyes:

Det finnes forskjellige beregninger av graviditet. Derfor ender du opp med forskjellig termin. I Norge finnes det to ulike beregninger og så har man flere i andre land også. De norske beregningene er alle basert på at man har en syklus på 28 dager. Så hvis du ikke har det, vil du ende opp med feil termin. Dersom du vet sånn ca når EL har vært kan du ta utgangspunkt i den isteden og regne ikm som dpo 14, og første dag i siste mens 14 dager før EL. I BV gravid appen kan du legge inn unnfangelses dagen for beregning av termin, legg da inn den dagen du tror du hadde EL så får du en mer riktig termin :-)

6. April 2013
7. April 2015

Det finnes forskjellige beregninger av graviditet. Derfor ender du opp med forskjellig termin. I Norge finnes det to ulike beregninger og så har man flere i andre land også. De norske beregningene er alle basert på at man har en syklus på 28 dager. Så hvis du ikke har det, vil du ende opp med feil termin. Dersom du vet sånn ca når EL har vært kan du ta utgangspunkt i den isteden og regne ikm som dpo 14, og første dag i siste mens 14 dager før EL. I BV gravid appen kan du legge inn unnfangelses dagen for beregning av termin, legg da inn den dagen du tror du hadde EL så får du en mer riktig termin :)

6. April 2013
7. April 2015

Det var dette jeg også tenkte og baserte min utregning på, altså å regne fra el-dagen siden jeg vet den (ganske sikkert) og +14 dager. Når jeg plottet inn unnfangelsesdato på bv sin kalk,så får jeg termin 20. april og at jeg er 3+5 idag.

Når jeg plotter inn unnfangelsesdato på terminkalkulator.no, får jeg termin 19. april og at jeg er 4+0 idag!

Blir ikke riktig klok av dette..begge regner at et svangerskap er 282 dager!?

Babyverden sin kalkulator sier jeg er 3+6 idag! Tror jeg følger den jeg da, og ikke min egen utregning:rolleyes:
Den sier jeg 3+6 uker idag når jeg plotter inn første dag av siste mens. Men når jeg plotter inn unnfangelsesdato, får jeg opp 3+5.

Jaja, shit au, +-1 eller 2 dager utgjør ikke store forskjellen, men stusser litt over de ulike svarene...

Jeg blir helt forvirret av alle disse kalkulatorene..

Jeg hadde første dag av siste mens 30 juni, og jeg får altifra 6-9 april som termindato

Ja den blir jo stort sett flyttet litt tilbake uansett ;) Så derfor jeg har 9 som utgangspunkt, så blir man ikke så skuffa over å bli satt tilbake så mye ;)

Ja vanlig å bli flyttet litt. Forrige gang ble jeg flyttet 1 dag fram:)

Ble satt tilbake 9 dager med første!!! Heldigvis kom hun 3 uker før den tiden. jeg visste så godt når jeg var blitt gravid, og var livredd for å brått gå 3 uker over tiden MIN...

Med 2 mann ble jeg satt tilbake 2 dager :)

Ble satt tilbake 9 dager med første!!! Heldigvis kom hun 3 uker før den tiden. jeg visste så godt når jeg var blitt gravid, og var livredd for å brått gå 3 uker over tiden MIN...

Med 2 mann ble jeg satt tilbake 2 dager :)
9 dager en del og hvertfall med tanke på å bli satt igang på overtid!
Kjenner en som ble satt tilbake hele 3 uker, men barnet ble født til hennes termin og ifølge oul-termin 3 uker før tiden.

Jeg har en teori om (har lest en artikkel for lenge siden)at egget kan gå i dvale opptil 2 uker, men at utviklingen kan taes igjen i løpet av svangerskapet. Hvis du skjønner ;)

Back
Topp