Blir gal...

Takk :) Ja det håper jeg virkelig for det er vondt å være i denne situasjonen :( Men jeg har lært viktigheten av å behandle begge barna mine likt, så når min mor begynte å forskjellsbehandle var det over å ut med henne :)

Viktig å behandle barna likt, ja. Kunne ikke falt meg inn noe annet!

Her har min bror en gutt på samme alder som min datter. Her er det stor forskjell, de kom ikke på besøk når min datter blei født, dåpen kom bare min adoptivfar men hos min brors sønn, kom dem på sykehuset, dekket hele dåpen og der kjøpte dem seng, vogn og bilstol. Kjøpe julegaver og bursdaggave. Sitte barnevakt når dem spør her ingenting... Har aldri tenkt Over det og det går ikke innpå meg.

Da min bror blei 18 fikk han et rekkehus, en helt ny bil og billappen. Vi andre fikk ikke noe... Det har alltid vært stor forskjell mellom oss men eg har tenkt at verden er ikke rettferdig og eg kan ikke forlange at dem skal gjøre likt eller ta det som en selvfølge selv om flere tallet behandle søsken og barnebarn likt..
Og du syns dette er greit?
De hadde blitt kastet ut av familien her!!!
Mine besteforeldre var også sånn, og vet ikke om de så det selv men hadde nærmest null kontakt fra jeg flyttet ut hjemmefra (15 år) til snuppa ble født (8år senere)!
Etter arveoppgjør har jeg null kontakt med noen på min mors side og det er ganske deilig! De har aldri hvert der for oss og de fortjener faktisk ikke gleden av å være med snuppa for eksempel når de ikke kan behandle barn, barnebarn og oldebarn likt!

Og du syns dette er greit?
De hadde blitt kastet ut av familien her!!!
Mine besteforeldre var også sånn, og vet ikke om de så det selv men hadde nærmest null kontakt fra jeg flyttet ut hjemmefra (15 år) til snuppa ble født (8år senere)!
Etter arveoppgjør har jeg null kontakt med noen på min mors side og det er ganske deilig! De har aldri hvert der for oss og de fortjener faktisk ikke gleden av å være med snuppa for eksempel når de ikke kan behandle barn, barnebarn og oldebarn likt!
Ja eg har aldri tatt det som en selvfølge liksom... Er vokst opp med at det er forskjell og det har blitt normalt i mitt syn. Eg synest det er dumt at det skal så lite til for at alt er ødelagt i en familie men som sagt før er det nok bare eg som er rar her.

... over hvordan enkelte i familien forskjellsbehandler barnet mitt i forhold til andre barn i familien :o Min lille er for liten til å skjønne noe, og han er heldig som har så mange andre som ikke gjør det :) Men får så vondt inni meg!!! :(
Det forstår jeg godt du reagerer på, og at det er vondt. Sånn skal det ikke være. Her er det helt omvendt og det er jeg veldig takknemlig for. Min mor er spesielt flink. Om hun har kjøpt noe til nevøen min, spør hun alltid hva H ønsker seg. Om hun har kjøpt noe til H, sender hun penger til nevøen min (han bor et stykke unna.).

Ja eg har aldri tatt det som en selvfølge liksom... Er vokst opp med at det er forskjell og det har blitt normalt i mitt syn. Eg synest det er dumt at det skal så lite til for at alt er ødelagt i en familie men som sagt før er det nok bare eg som er rar her.

Etter hva jeg har skjønt og fått med meg så har jo ikke du et veldig godt forhold til dine foreldre? En skal ikke godta dritt fordi en er blitt servert det siden en var barn.

Ja det er normalt med forskjeller men de du beskriver er virkelig ikke normalt! Og for å sette det på spissen, elsker de deg like høyt som sine andre barn? Elsker de dine barn like høyt som sine andre barnebarn?
Når de er såpass fraværende fortjener de ingen plass i en familie, da finner man heller plass til andre, mener jeg.

Snuppa syns det var vondt når de i bhg snakket mye om mormor, de var med mormor og svømte, eller ferie, besøk osv. Nå er min mor død så snakket om det og da gikk det greit, men hvordan hun hadde hatt det om mormor bare ikke gadd å være med henne vil jeg ikke tenke på en gang. Slik forskjellsbehandling er ikke normalt og utrolig synd at du ikke ser det

Ja det er normalt med forskjeller men de du beskriver er virkelig ikke normalt! Og for å sette det på spissen, elsker de deg like høyt som sine andre barn? Elsker de dine barn like høyt som sine andre barnebarn?
Når de er såpass fraværende fortjener de ingen plass i en familie, da finner man heller plass til andre, mener jeg.

Snuppa syns det var vondt når de i bhg snakket mye om mormor, de var med mormor og svømte, eller ferie, besøk osv. Nå er min mor død så snakket om det og da gikk det greit, men hvordan hun hadde hatt det om mormor bare ikke gadd å være med henne vil jeg ikke tenke på en gang. Slik forskjellsbehandling er ikke normalt og utrolig synd at du ikke ser det
Nå vet eg ikke dem er noe glad i meg men mine 2 andre søster vet eg dem er glad i selv om de ikke får like mye eller stille opp like mye som min bror.. Dem har det jo brillefint og dem som meg tar det ikke personlig.

Her har samboers bror en sønn på 1,5 år, vi har en sønn på 14 mnd. Så svigermor har 2 barnebarn.

Når de kjøper ting så kjøper de stortsett det samme til begge, så der er de flinke.. Men når det kommer til å tilbringe tid med barna så er de MYE mer sammen med han andre. Ikke en gang har de spurt om å ha han på overnatting eller være alene med han litt.. De skal passe han en helg nå start fordi vi skal noe, men det må faktiskt litt overtaling til :/ han andre har de passet flere titalls helger (føles hvertfall sånn) i løpet av hans 1,5 år :P

Mine foreldre har alltid vært opptatt av at alt skal være rettferdig. Faktisk så mye at det til tider kan bli for mye:p eneste forskjell er at de hjelper søsteren min mer enn meg, men det er kun da hun og mannen trenger hjelp med pass i forhold til jobb og det problemet har ikke jeg og min mann. :)

Jrg har også vokst opp med at det er stor forskjell og har lært at det ikke er sånn jeg vil vi skal ha det.

Vet ikke om det er en selvfølge at de skal behandles likt, men forskjellsbehandling er i alle fall sårt for meg :(

Hva er grunn til å behandle ulikt? Synes du det er greit? (Ikke ment frekt tilbake, ønsker bare å høre hva du tenker. Kan jo hende det bare er jeg som er urimelig og nærtagende)

Har en venninne som har 2 barn som skiller 1 år mellom seg. Bestemor og bestefar på faren sin side setter ho eldste først HELE tiden... blir så innmari sur når e ser og hører at de forskjellsbehandler 2 søsken så mye..... jenta blir spørt med over alt og får hele tiden noe nytt av bestemora men gutten får så vidt lov å være med... så nei du er ikke urimelig og nærtagende... man forskjellsbehandler ikke sine egene barn så hvorfor skal man gjøre det med sine barnebarn?

Back
Topp