Blir GAL av "restless legs"!!!

AnneCh

Betatt av forumet
Junibarna 2015
Sover nesten ikke, klør/kiler så intenst inni leggene!!! Noen som lider av det samme? Som har noen triks?

Forever sin Heat Lotion er bra for rastløse ben!
Jeg er forhandler, så kan sende til deg om du vil prøve, og ikke kjenner en forhandler selv
(90 dagers fornøyd-garanti, så om du ikke synes det funker, får du penger tilbake)

Urolige bein kan komme av for lite jern :) hør med lege eller jordmor om du bør ta litt tilskudd :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Det er noe dritt! Jeg har det til vanlig også pga sykdom, og det har jo ikke blitt noe bedre i graviditeten. Mannen pleier å massere meg rundt knærne. Det er akkurat som om det starter der, og at det er derfor det hjelper. Når graviditeten er over skal jeg skaffe meg sånn maskin som sender strøm oppover beina. Skikkelig digg

Jeg har jernmangel og må ha jerntilskudd. leggene føles så tunge og beina er veldig urolige. Dårlig søvn pga det.

Jeg har også det innnimellom. Holder på å bli gal, kjennes ut som jeg har en hel maurtue i foten. Går over når mannen masserer beina. Visste ikke det med jernet, det må jeg få sjekket.. :-\

Har det samme avogtil, jeg blir gal av det! Typisk at det kommer om kvelden når jeg legger meg og da klarer jeg ikke å ligge i ro. Har hørt at magnesium skal hjelpe mot det men har ikke prøvd..

Jeg har aldri opplevd dette. Svangerskap nr 3 nå. Jeg har Hørt at man Skal snakke med legen ang dette da det kan skyldes blant annet jernmangel.

Kjøp deg magnesiumtilskudd, det hjelper for mange!

Har også det av og til. Var mest de første månedene, men får det fortsatt av og til. Eneste som hjelper litt er massasje eller så må jeg bare opp og gå :P

Jeg er i mitt tredje svangerskap og har vært plaget med dette alle gangene. Noe jeg synes hjelper,(høres jo helt merkelig ut) er å knyte noen runder med ullgarn rundt leggen! Funker iallfall på meg

Føler med dej..for jeg har akkurat det samme. Det er til å bli sprø av!!! Dette har vært verst de to siste graviditetene. I tillegg til restless legs, klør jeg, og føler at det stikker overalt. Som om huden min er mega følsom ovenfor alt jeg er borti av klær, sengentøy ol. Det stikker og klør mest på lårene. Føler at kløingen/stikkingen henger sammen med de urolige beina siden dette også dukker opp når jeg skal hvile meg eller sove. For alle disse plagene forsøker jeg å bruke støttestørmper..pluss jobber med å få jernlageret mitt opp siden det er veldig lavt. Legen og jordmoren min hadde ingen spesielle råd..så tips mottas med takk :) Har forsøkt å ligge med beina oppover..ta et bad og div..men ikke funnet noe spesielt som hjelper. Mot kløingne/stikkingen merker jeg forskjell dersom jeg har blir for kald i huden for eksempel etter en tur ute. Men har også opplevd at det var skikkelig ille sist svangerskap på ferie i syden hvor jeg alltid var varm. Det er ikke til å bli klok av..men jeg håper det kan ha sammenheng med at jeg har lavt jern..så det er nok best å få sjekket serum-ferritinin for å se om det kan gjelde deg også :)

Noen flere som også har slik kløe/stikking?

Last edited:
gammelt kjærringråd,ulltråd rundt anklene.har faktisk hjulpet noen jeg kjenner.lite bry å prøve iallefall:) må være ekte ull;)

Har også høyrt at magnesiumtabletter skal kunne hjelpe på dette.

Har det samme avogtil, jeg blir gal av det! Typisk at det kommer om kvelden når jeg legger meg og da klarer jeg ikke å ligge i ro. Har hørt at magnesium skal hjelpe mot det men har ikke prøvd..
Kjøp deg magnesiumtilskudd, det hjelper for mange!
Har også høyrt at magnesiumtabletter skal kunne hjelpe på dette.
Skriver under på dette!! Magnesium morgen og kveld hjelper meg å holde i sjakk både rastløse bein OG kynnere!!! :D

Har du prøvd å gå med støttestrømper? Det fungerer bra for meg! Jeg har ikke for mye/for lite jern eller noe sånt, her er det rett og slett litt vann i kroppen som gir rastløse bein.

Skriver under på dette!! Magnesium morgen og kveld hjelper meg å holde i sjakk både rastløse bein OG kynnere!!! :D
Jeg gir opp! Magnesium skal i hus i dag!

Mandler er også en god kilde til magnesium :)

Back
Topp